استان ها

۲۰۰ پلاک ثبتی در اراضی کشاورزی استان قزوین رفع تداخل شده است

به گزارش خبرنگار اقتصادی بورن از قزاقستان؛ راتون افلاطون در آخرین جلسه شورای حفاظت در دوشنبه شب حقوق بین المللی، با تمرکز بر حفاظت و حفاظت از زمین کشاورزی اتفاقی که در باغستان افتاد در یک اجرا گفته می شود قانون همه دستگاه های اجرایی مسئولیت دارند و باید با همکاری یکدیگر این مهم را به سرعت انجام دهند.

وی افزود: یکی از متولیان اصلی طرح کاداستر سازمان جهاد کشاورزی است که تلاش می کنیم با کمک سایر دستگاه ها این مهم را محقق کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزاقستان تصریح کرد: 83 درصد از خاک کشور را اراضی ملی و 11 درصد را کشاورزی تشکیل می دهد و این وضعیت استان قزوین به همین ترتیب 60 درصد اراضی ملی و 40 درصد اراضی کشاورزی برای اجرای کاداستر نیازمند مراحل قانونی هستیم.

image_2022_3_14-21_36_58_258_bf7

اختلال پلاک 200 در اراضی استان قزوین

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزاقستان گفت: امسال 200 پلاک ثبتی به مساحت 313 هزار هکتار در اراضی استان قزوین لغو شده است.

افلاطون یادآور شد که اقدامات انجام شده 20 درصد از اراضی استان و 27 درصد از زمین های کشاورزی استان را حذف کرده است.

وی افزود: کمیسیون پیشگیری از اخلال 313 پلاک در مساحت 666 هزار هکتار دارد که تا پایان شهریور ماه سال آینده در استان قزاقستان حدود 48 درصد از اراضی کشاورزی تخریب خواهد شد.

پلاتو گفت: در استان قزوین نیز روند جلوگیری از خرابی پلاک ثبتی سرعت گرفته و مقرر شده حداقل دو پلاک در کمیسیون اغتشاش هفتگی هر شهرستان صادر شود.

image_2022_3_14-21_37_23_3_J3j

وی افزود: کاداستر اراضی کشاورزی در کشور 4 درصد پیشرفت داشته در حالی که در قزاقستان این رقم 35 درصد است و در صورت افزایش حمایت از تجهیزات می توان سرعت کار را افزایش داد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزاقستان تصریح کرد: طی تفاهم نامه ای در وزارت کشاورزی و وزارت کشور دو کمپ امنیت غذایی و یک ستاد مالکیت و مبارزه کشاورزی زمین آدمخواری با توجه به ماموریت های تعریف شده توسعه یافته و اقدامات موثری انجام خواهد شد.

در این جلسه علی شعبانی رئیس کل دادگستری استان، محمد قاسمی دادستان کل و انقلاب، عبدالله آقا علیخانی بازرس کل محاکم، داود عبدالملکی معاون انتظامی، علی فولیان معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و مدیران کل اراضی کشور حضور داشتند. و منابع حضور داشتند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا