اقتصادی

مالکیت خارجی زمین‌های کشاورزی در آمریکا حساسیت برانگیز شد

مالکیت خارجی زمین‌های کشاورزی آمریکا با سرمایه‌گذاری قابل توجه چین، به حدود ۴۰ میلیون هکتار افزایش یافته است.

به گزارش تیتر اول، موضوع مالکیت چین بر زمین‌های کشاورزی آمریکا، نگران کننده شده است و شش ماه پس از این که یک لایحه دو حزبی با هدف جلوگیری از خرید زمین‌های کشاورزی آمریکا توسط چینی‌ها معرفی شد، این موضوع توجه بیشتری را به خود جلب کرده است.

حتی بلومبرگ در گزارشی نوشت: آمریکا شاهد ربوده شدن بیشتر و بیشتر حاصلخیزترین زمین‌های خود توسط چین و سایر خریداران خارجی است. اما مشکل بزرگ همچنان باقی است: به دلیل مشکل مربوط به نحوه رصد چنین داده‌هایی توسط دولت آمریکا، دانستن این که چین چه وسعتی از زمین‌های کشاورزی را خریداری کرده، دشوار است.

طبق داده‌های وزارت کشاورزی، مالکیت و سرمایه‌گذاری خارجی در زمین‌های کشاورزی آمریکا، مراتع و جنگل‌ها، به حدود ۴۰ میلیون هکتار در سال ۲۰۲۱ افزایش یافت که ۴۰ درصد نسبت به سال ۲۰۱۶ افزایش یافته است. بررسی و تحلیل دفتر حسابدهی دولت آمریکا که یک سازمان دیده بان غیر حزبی بوده و به کنگره گزارش می‌دهد، اشتباهاتی را در داده‌ها از جمله بزرگترین مالکیت زمین مربوط به چین که دو بار شمارش شده است، نشان داد. چالش‌های دیگر شامل اتکای وزارت کشاورزی آمریکا به خارجی‌هایی است که فعالیت‌های خود را، خود گزارش می‌دهند.

در نتیجه، مالکیت خارجی زمین‌های کشاورزی آمریکا، توجه واشنگتن را به خود جلب کرده است، زیرا نگرانی‌ها نسبت به تهدیدهای احتمالی برای زنجیره‌های تامین مواد غذایی و سایر خطرات امنیت ملی افزایش پیدا کرده است و همانطور که پیش از این گزارش شده بود، قانونگذاران خواستار ممانعت از فروش زمین‌های کشاورزی به چین و کشورهای دیگر شده‌اند.

بدون بهبود فرآیندهای داخلی، وزارت کشاورزی آمریکا نمی‌تواند اطلاعات قابل اعتمادی را در مورد مکان و مساحت زمین‌های کشاورزی آمریکا در اختیار افراد خارجی، به کنگره یا مردم گزارش کند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، دفتر حسابدهی دولت آمریکا، شش توصیه ارائه کرده که شامل اشتراک گذاری به موقع و تکمیل داده ها از سوی وزارت کشاورزی با کمیته سرمایه‌گذاری خارجی در آمریکاست و با سرعت اداری معمول، قطعا هیچ کدام از این موارد تا سال‌ها اجرایی نخواهند شد و به غول‌های خصوصی و دولتی چینی اجازه می‌دهند زمین‌های کشاورزی حاصلخیز آمریکا را خریداری کنند.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی حرفه‌ای هستم که با تخصص و تجربه در زمینه تحلیل‌های اقتصادی فعالیت می‌کنم. با استفاده از روش‌های پیشرفته و دسترسی به منابع معتبر، سعی می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما در تصمیم‌گیری‌های مالی بهترین نتیجه را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا