اقتصادی

آغاز به کار کارگروه تنظیم بازار محصولات کشاورزی از فردا

مشاور وزیر جهادکشاورزی گفت: کارگروه تنظیم بازار محصولات کشاورزی در ستاد تنظیم بازار دولت تشکیل شده که اولین جلسه آن فردا در وزارت جهاد کشاورزی تشکیل می شود. کشاورزی. .

به گزارش تیتر اول، علیرضا رضازاده در نشست خبری با گرامیداشت دهه مبارک فجر و تشریح فعالیت های کلیدی و برنامه های زیرساختی وزارت جهاد کشاورزی، اظهار کرد: یکی از دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه کشاورزی اجرای قانون پس از 8 سال بود. بر اساس آن تیم واحد از مزرعه تا میز به وزارت جهاد کشاورزی منتقل شد.

وی ادامه داد: در این راستا وزارت جهاد کشاورزی پایگاه امنیت غذایی را راه اندازی و شروع به کار کرده است. این جلسات اردو به صورت روزانه برگزار می شود و تصمیمات لازم تحت نظارت بازار اتخاذ می شود. این پایگاه وظیفه هماهنگی بخشهای مختلف داخل و خارج وزارتخانه را بر عهده دارد.

مشاور وزیر جهادکشاورزی افزود: اطلاعات و داده های حوزه کشاورزی نادرست است. به منظور یکپارچه سازی اطلاعات بخش کشاورزی، رصدخانه کشاورزی ایران طی 5 ماه گذشته راه اندازی شده است و از ابتدای دی ماه تشکیل جلسه می دهد.

وی در بخشی دیگر از این سخنان به مستندسازی اراضی کشاورزی نیز اشاره کرد و گفت: از 18 میلیون هکتار اراضی کشاورزی کشور، 4 درصد آن زمین سنددار است. اسناد زمین های کشاورزی مهم است و می تواند تغییر کاربری زمین، غصب زمین و سایر مشکلات را حل کند. در این راستا، این وزارتخانه تصمیم گرفته است تا تمام زمین های کشاورزی را تا پایان دولت مستندسازی کند.

رضازاده افزود: قرارگاه صدور اراضی کشاورزی ایران از دو هفته گذشته به بهره برداری رسیده و هر هفته با حضور وزیر جهادکشاورزی تشکیل جلسه می دهد.

وی گفت: سهم کشاورزی از تولید ناخالص داخلی (GDP) 11.7 درصد است. یکی از اقداماتی که وزارت جهاد کشاورزی در اولویت قرار داده است، ایجاد پایگاه تامین مالی و سرمایه گذاری برای بخش کشاورزی است.

رئیس مرکز روابط عمومی وزارت جهادکشاورزی در ادامه به دیپلماسی غذایی اشاره کرد و گفت: ما 15 همسایه آب و خاک داریم در حالی که سهم ما از سفره غذای همسایگان 2 درصد است که اینطور نیست. یک چهره خوب.” می توانیم به قطب اصلی محصولات کشاورزی منطقه تبدیل شویم.

وی همچنین از برپایی اردوگاه دیپلماسی غذایی خبر داد و گفت: این کمپ هفته گذشته با همکاری سازمان توسعه تجارت صمت و معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه افتتاح شد.

مشاور وزیر جهادکشاورزی همچنین به تنظیم بازار محصولات کشاورزی اشاره کرد و گفت: کارگروه تنظیم بازار محصولات کشاورزی در اولین جلسه ستاد تنظیم بازار دولت تشکیل شده است. که فردا در وزارت جهادکشاورزی برگزار می شود.

رضازاده همچنین به طرح های دهه فجر اشاره کرد و گفت: طرح های ثبت شده مرتبط با بخش کشاورزی در سراسر کشور و در دهه فجر سال 1396 کشف می شود. اعتبار برآورد شده برای این پروژه ها 6.490 میلیارد تن است. از این میزان 362 پروژه بزرگ با اعتباری بالغ بر 4900 میلیارد تومان است. در این پروژه ها بیش از 18 هزار نفر به صورت مستقیم و 37 هزار و 600 نفر به صورت غیرمستقیم مشغول به کار خواهند شد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا