استان ها

شورای فرهنگ عمومی بایستی نسبت به آسیب های اجتماعی و تهاجم فرهنگی حساس و پای کار باشد

به گزارش خبرگزاری تیتر اول از قزوین؛ آیت الله عابدینی شنبه شب در جلسه شورای فرهنگ عمومی در استانداری گفت: اقتدار نظام بر استکبار جهانی در بازگرداندن نفتکش بسیار امیدوارکننده و الهام بخش بود و باید به آن اقتدار افتخار کرد.

وی با اشاره به نقش شورای فرهنگ عمومی تصریح کرد: باید شورای فرهنگ عمومی در هرستان راه اندازی شود که مصوبات لازم را داشته باشد.

عابدینی گفت: هیچ کلمه ای به معنای فرهنگ گسترده، مهم و تاثیرگذار نیست و ما نیز وظیفه داریم به این موضوع توجه کنیم و وارد بازار آشفته فرهنگی نشویم.

image_2021_11_6-17_27_42_792_VqI

امام جمعه شهرستان قزوین یادآور شد: ما وارثان ائمه اطهار و فرهنگ دینی هستیم پس نیازی به جاودانه شدن خود در تعاریف سکولار فرهنگ غرب نیست.

وی گفت: انبیا آمدند تا فرهنگ عدالت خواهی بشری را ببینند و خودشان از عدالت دفاع کنند و کل قرآن ذکر شده است و اگر به آموزه های قرآن توجه کنیم باعث ترویج فرهنگ اجتماعی می شود. .

مقام معظم رهبری و امام جمعه قزوین یادآور شدند: البته فرهنگ نیز محل نفوذ فرصت طلبان و دشمنان شده است و اگر از آن غفلت کنیم با تهاجم فرهنگی مواجه می شویم اما در این بین تهاجم فرهنگی کم کم دارد خودش را از بین می برد. . ریشه به عنوان موریانه

وی افزود: امروز دشمن با ابزار تهاجم فرهنگی وارد مجالس عزاداری و جشن، رسانه ها و فضای مجازی می شود و فضای مجازی با بدنی بی تدبیر به همه آسیب می زند و همه باید مراقب آن باشیم.

عابدینی گفت: این فضای مجازی می تواند فرصت و کمکی برای ارتقای فرهنگ باشد و باید دید با کمک صاحبنظران چه باید کرد تا فضای مجازی به دست بیاید و از آن به درستی استفاده شود.

image_2021_11_6-17_29_57_13_un4

وی یادآور شد: شورای فرهنگی نباید تماشاگر باشد، بلکه باید از هر فرصتی برای ترویج فرهنگ استفاده کند تا آسیب های این حوزه کاهش یابد.

امام جمعه قزوین با اشاره به آمارها گفت: معمولا این آمارها به سلیقه مردم انجام می شود و باید آماری ارائه کنیم که خراب نشود در حالی که در این گزارش آمده است که مساجد مورد توجه است. خیلی به واقعیت نزدیک نیست.

آیت الله عابدینی خاطرنشان کرد: نماز جمعه که در حدود هزار شهر اقامه می شود و بزرگترین رویداد فرهنگی است در این گزارش ارزیابی نشده است، اما نماز جمعه یک مکان معنوی، بصیرتی و ایمانی است و دلیلی نداریم. آنها را تحت تاثیر قرار دهد.

وی گفت: تقویت امید، اعتماد به نفس و خودباوری باید شورای فرهنگی باشد و رسالت ما این است که پزشک روان باشیم و بدانیم چه آسیبی برای جامعه دارد و برای رفع مشکلات باید چه کنیم.

عابدینی بیان کرد: اگر رهبری در مسیر خدمت رسانی و امور فرهنگی غفلت می کند باید تذکر دهیم و اجازه دهیم رضایت مردم به خشم و عصبانیت تبدیل نشود و همه باید در این مسیر نگران باشیم.

image_2021_11_6-17_26_16_751_VWJ

وی گفت: مردم همیشه در تمام صحنه های پیروزی نظام حضور داشتند و در این عرصه باید خدمتگزار مردم باشیم نه شرمنده مردم.

جمعه قزوین یادآور شد: ترویج فرهنگ اجتماعی با بسترسازی عدالت در جامعه و مقابله با آسیب ها و چالش ها امکان پذیر است.

دکمه بازگشت به بالا