جامعه

رفع اختلاف بین مجلس و دیوان عدالت، وضعیت شوراها را مشخص می‌کند

استاندار تهران گفت: حل و فصل اختلاف مجلس شورای اسلامی و دیوان عدالت اداری وضعیت برخی شوراهای اسلامی را مشخص می کند.

به گزارش تیتر اول، محسن منصوری در بازدید از شهرستان پختاش با اشاره به ورود دیوان عدالت اداری برای اعضای شوراهای اسلامی در برخی شهرهای استان تهران گفت: نظارت بر انتخابات و دیوان عدالت اداری باید لغو شود. .

وی ادامه داد: دیوان عدالت اداری وارد ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی برخی شهرها شده و مصوبه شورای نظارت بر انتخابات مجلس شورای اسلامی را نقض کرده است.

استاندار تهران افزود: مجلس شورای اسلامی معتقد است دیوان عدالت اداری نباید در موضوع انتخابات شوراها دخالت کند، بنابراین مصوبه ای را به تصویب رساند که هیات امنا به برخی از نکات آن که در مجلس حل شد، اعتراض کرد. اعتراضات و بار دیگر توسط هیئت امنا ارسال شد.

منصوری تاکید کرد: در صورت تصویب مصوبه در هیات امنا، رای هیات نظارت بر شوراهای اسلامی لازم الاجرا و در صورت عدم تایید، رای دیوان عدالت اداری، وزارت کشور و استان ها لازم الاجرا است. . این دو نهاد در این زمینه ندارند.

استاندار تهران ادامه داد: در حال حاضر مشکلات برخی شوراهای اسلامی برطرف شده و منتظر تصمیم نهایی مجلس شورای اسلامی و دیوان عدالت اداری هستیم. در برخی از شوراها تنها یک عضو عوض شد که اصولاً به موضوع شورا و ساختار آن نمی پردازد که به انتصاب شهردار منتهی می شود، اما اگر یک گروه از شورا خارج شود کار کمی سخت می شود. . و دیگری را وارد کنید.

منصوری افزود: در برخی از شوراها حدود یک ماه است که شهردار منصوب شده و کار خود را آغاز کرده است و ممکن است با تغییر اعضا وضعیت شهردار نامشخص شود چرا که تلاش می کنیم در سیستم حکومت محلی اختلالی ایجاد نشود. رای به بازگشت داده شد. از پنج عضو برکنار شده شورای اسلامی شهر پاکدشت.

وی با اشاره به بازدید یک روزه از نقاط مختلف پختاش گفت: یکی از پروژه های مهم شهرستان و استان تهران، 35 کیلومتری نوار جنوبی پاکستان، محور امام رضا (ع) به عنوان شریان اصلی تهران در شرق کشور به دلیل ترافیک. خودروها همیشه در معرض ترافیک سنگین هستند و اجرای این طرح باعث کاهش بار ترافیکی این محور می شود.

استاندار تهران گفت: برای تکمیل این پروژه 4000 میلیارد دلار وام نیاز است. برای تسریع در اجرای آن. این پروژه به صورت مرحله ای در حال اجراست و فاز اول آن در 10 کیلومتری آن تکمیل و به بهره برداری می رسد.

وی پایانه های صادراتی میادین میوه و تره بار و محصولات کشاورزی را از دیگر پروژه های مهم در این نقطه از استان تهران برشمرد و افزود: شهرستان پاکدشت ظرفیت زیادی برای پرورش گل و گیاه دارد و شهرستان جنوب شرق تهران نیز تولیدی است. مرکز انواع محصولات کشاورزی اما راه اندازی این پایانه تحولات بزرگی را در اقتصاد کشاورزی استان ایجاد خواهد کرد.

استاندار تهران تاکید کرد: پخش با 4 شهر صنعتی فعال یکی از قدرتمندترین شهرستان های استان تهران است. مشکلات در جلسه کارکنان ارتقاء مورد بحث قرار می گیرد و گزینه هایی ارائه می شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا