ساماندهی و شناسایی حاملان چرخ دستی در محدوده بازار تهران
تفاهم نامه ای بین شهرداری منطقه 12 ، معاون وزیر حمل و نقل و ترافیک تهران و اتحادیه اتحادیه های صنفی و اتحادیه بازارهای اسلامی امضا شد و با تأکید بر لزوم ساماندهی حامل های چرخدار فعال در کلیسای تهران تأکید شده است.
به گزارش تیتر اول مناف هاشمی در مراسم امضای یادداشت تفاهم درباره ساماندهی افراد حامی ویلچر با اشاره به اینکه منطقه 12 نوعی تاریخ و قلب تهران است ، افزود: حفظ این نقش و تاریخ با عملکردهای مدرن خود بسیار مهم است. 45٪ از بازار ایران در تهران متمرکز است که نیمی از آن 45٪ در منطقه 12 است. بنابراین مشکلات این منطقه بیش از سایر مناطق است.
معاون وزیر حمل و نقل شهرداری تهران تصریح کرد: ایجاد هماهنگی بین طبیعت و ساختار اصلی بازار بزرگ تهران با نحوه عملکرد آن و فعالیت های تجاری فعلی در آن یکی از اقدامات لازم برای احیای نظم و انضباط در حمل و نقل کالا و بازار است. وی اظهار داشت: در حال حاضر بازار با تراکم بالایی از مشاغل کنترل نشده روبرو است و حضور چشمگیر ناقلین و ترافیک در قالب باگهای مختلف و همچنین تعداد زیادی عابر پیاده ، عملا سطح ترافیک را در بدترین وضعیت قرار داده است. هست یک.
معاون شهردار تهران با تأکید بر لزوم ساماندهی سبد خرید و حمل کالاها و کالاها در منطقه مرکزی شهر ، یادآور شد: تجربه قبلی در زمینه ساماندهی سبد خرید اما موفقیت آمیز نیست ، بنابراین برنامه ریزی کنید تا صندوق چرخ دستی و چرخ دستی را در منطقه بازار ساماندهی کنید. و سرعت از مبدا به مقصد ، شناسایی و ساماندهی بندرها و پشتیبانی قانونی ، اجتماعی و رفاهی آنها ، انواع مختلف چرخه دستی را با توجه به حجم محموله ، بدون ایجاد مزاحمت در جمعیت ، توسعه داده و از سرقت های احتمالی قاچاق و قاچاق جلوگیری می کند. هزینه حمل و نقل کالا به تجار و شهروندان ، همچنین سرعت و ایمنی با کیفیت در حمل و نقل کالا.
وی گفت: یکی دیگر از مشکلات اساسی در مناطق مرکزی تهران عدم وجود پارکینگ محلی است که باید از منابع کمبود پارکینگ ناشی شود.
وی ادامه داد: مشکل اصلی بازار امروز موتورسواران است.
هاشمی مهمترین مشکل موجود در بازار تهران را تردد موتورسواران دانست و گفت: استفاده از پیاده روهای موتور سیکلت ایمنی عابران را تهدید می کند که در منطقه دوازدهم تهران شایع تر است.
در پایان ، معاون شهردار تهران ابراز امیدواری کرد که با امضای این تفاهم نامه ، ساماندهی حمل و نقل ویلچرها انجام شود و دولت گزینه ها و وام ها را برای آنها در نظر بگیرد. با اجرای این تفاهم نامه اطلاعات صاحبان حمل و نقل شناسایی و ضبط می شود و دولت می تواند از پایگاه داده شهرداری تهران برای فراهم آوردن فرصت های لازم استفاده کند. ما باید مراقب باشیم که زندگی این گروه ها پیچیده نشود.
نقش اساسی واحدهای صنفی بازار در ساماندهی صندلی چرخدار
مهدی اسماعیل بیگی ، معاون حمل و نقل کالا و کالا سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مورد لزوم این تفاهم نامه گفت: بازار تهران به عنوان مرکز اقتصادی و اقتصادی شهر تهران شناخته شده است. هر روز 4500 تن کالا بصورت خرده فروشی در بازار تهران معامله می شود. از آنجا که این محدودیت ها برای بازارهای تهران اعمال می شود ، تردد کامیون ها امکان پذیر نیست. بنابراین صندلی های چرخدار نقش اساسی در حمل و نقل دارند.
وی با بیان اینکه سالهاست به این قدم زدن نگاهی صحیح و جامع انجام نشده است ، افزود: دلیل این امر این است که صاحبان قدم زدن دارای هویت کاری مستقل نیستند. برای نخستین بار در تاریخ این کلاس ، پروانه بهره برداری صادر می شود و عملیات واگن برقی مشخص شده است.
اسماعیل بیگی با اشاره به اینکه کلیسای بازار به عنوان اصلی ترین نقش صاحبان بازار در طرح سبد خرید است ، اظهار داشت: پیش از این برنامه های مقطعی بدون جامعه صنفی بازار به عنوان نیروی انتظامی انجام می شد که شکست خورد.
با توجه به او؛ سکوی نرم افزاری توسط معاون وزیر حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران برای ثبت بانک اطلاعاتی چرخ دستی و صدور مجوز تهیه شده است که باید با نظارت عالی وزارت کشور انجام شود.
معاون حمل و نقل کالا و کالا سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مورد مشکلات ویلچرها توضیح داد: در زمینه حمل و نقل ویلچر مشکلات بسیاری وجود دارد از جمله عدم سوءاستفاده ، بی اعتمادی ، مشکلات معیشتی برای افراد حامل ویلچر ، صدمات جسمی به عابران پیاده و غیره. این است. یکی دیگر از مشکلات بزرگ و جدی اختلال در ترافیک در بازار تهران به دلیل حمل و نقل نامناسب واگن برقی است. امضای این تفاهم نامه پیش شرط همکاری بیشتر در منطقه دوازدهم و رفع مشکلات موجود در بازار تهران خواهد بود.
ذینفعان در هر اقدامی شرکت خواهند کرد
علی سعادتی ، شهردار منطقه 12 تهران در پایان این مراسم گفت: موضوعات منطقه 12 پیچیده و بی نظیر است. دلیلی که ناقلان چرخدار در آن زندگی می کنند. مسئله واگن برقی پدیده جدیدی نیست و سالهاست که برای کمابیش مشکلات وجود دارد.
وی افزود: در گذشته در این زمینه سهل انگاری عمومی در مدیریت شهری وجود داشته است ، بدون استفاده از حضار ، مشارکت شهروندان و تاجران ، اما امروز فصل جدیدی در مورد این نوع فعالیت وجود دارد که ذینفعان را درگیر می کند. علیرغم مصرف انرژی و هزینه های زیاد ، بسیاری از پروژه ها بدون درگیری افراد و ذینفعان نتایج مثبتی نداشته اند.
به گفته معاون وزیر حمل و نقل شهرداری تهران ، شهردار منطقه 12 هدف پروژه را بهتر و بیشتر ساماندهی ، شناسایی و کنترل به منظور ارائه خدمات بهتر به مردم عنوان کرد و یادآور شد: امنیت محیطی و جرم محیطی کاهش می یابد. امید است که این تفاهم نامه با رویکرد مشارکتی و فرصت های اصناف و بازرگانان زمینه را برای مقابله با چالش های چند دهه فراهم کند.
انتهای پیام