جامعه

اعلام آمادگی سازمان بازرسی در حمایت از ایمن‌سازی بازار تهران

معاون بازرسی سازمان بازرسی کل کشور و بازرسی سیاسی و حقوقی طی جلسه ای در شهرداری منطقه 12 از حمایت همه جانبه این سازمان از رونق و تداوم بازار تهران خبر دادند.

به گزارش تیتر اول و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 12، صبح روز شنبه 4 تیرماه همزمان با هفته قوه قضائیه، بازرسی کل کشور با حضور احمد اسعدیان معاون نظارت و نظارت با شهرداری منطقه 12 دیدار و گفتگو کرد. امور سیاسی و سیاسی. پرونده های دادگاه سازمان بازرسی. محمودرضا مهرورز، بازرس وزارت کشور و سازمان بازرسی کل کشور، مهدی برومندی، بازرس کل وزارت کشور و بازرسی ارگان های محلی، مجید آرون، معاون پیشگیری و مدیریت بحران سازمان، شهردار منطقه 12 امیر یزدی، معاونان و برخی از مدیران در سالن اجتماعات شهرداری منطقه 12 حضور یافتند.

در این جلسه بررسی امنیت بازار تهران، یزدی گزارش مبسوطی از اقدامات انجام شده از نخستین روزهای آغاز به کار دوره جدید حکمرانی شهری در منطقه ارائه کرد و طی آن بازار پرخطر را ساختمانی پرخطر توصیف کرد. «به نظر می رسد شهرداری مسئول صدور پروانه تعمیرات ساختمان های پرخطر است؛ املاکی که سرقفلی آن اجاره ای است و صاحبان متعددی دارند.

وی یادآوری کرد که در جلسات دوهفته ای کمیته حراست بازار تهران به ریاست استاندار تهران و معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران و معتمدین، شهروندان و نمایندگان شهروندان به این موارد قانونی پرداخته شد. کسبه بازار در شهرداری منطقه در جلسه ای که با امضای معاون دادستان تهران برگزار شد، شرایطی فراهم شد که از جمله می توان به بازسازی تیمچه حاجیبه الدولاس قربانی آتش سوزی اشاره کرد که در صورت عدم دریافت، امکان تعمیرات ساختمان های پرخطر فراهم شود. درخواست های مورد نیاز ظرف 5 روز

وی با تاکید بر نقش حمایتی نهادهای نظارتی مانند سازمان بازرسی کل کشور در ارتقای امنیت در بازار تهران، ادامه داد: این حمایت می تواند به مدیران جرات انجام کارهای بزرگ را بدهد. با توجه به بحرانی بودن وضعیت بازار در زمینه ایمنی سازه های فرسوده، با کمک و حمایت تمامی دستگاه های مسئول ملی با اتخاذ تدابیر اساسی از وقوع بلایای غیرقابل برگشت جلوگیری می شود.

اسعدیان معاون نظارت بر سازمان های بازرسی کل کشور و بازرسی سیاسی و حقوقی از اقدامات انجام شده برای تامین امنیت بازار تهران استقبال کرد: یعنی اول امنیت هست و بعد مسائلی مثل رفاه، بهداشت، آموزش و …. بنابراین وقتی تعارضی مثلاً بین امنیت و درآمد پیش می‌آید، امنیت اولویت دارد و همین امر در مقابل هر چیز دیگری صدق می‌کند.

وی با ابراز نگرانی از وضعیت بحرانی بازار تهران افزود: وضعیتی در این منطقه وجود دارد که در صورت عدم رسیدگی به آن می‌تواند منجر به فاجعه شود و از نظر کارشناسان بحرانی‌ترین منطقه نه در تهران بلکه در در کل کشور؛ ما از همه دستگاه‌ها می‌خواهیم تکالیف خود را در این زمینه انجام دهند.

اسدیان شهرداری ها را به عنوان حافظان کلیدی امنیت در حوزه شهرسازی و معماری شهری معرفی کردند و در ادامه به نقش شهرداری در این زمینه اذعان داشتند: بله; به عبارت دیگر، در بسیاری از کشورها، همه ارائه دهندگان خدمات زیرمجموعه شهرداری ها هستند. بنابراین شهرداری باید در ایمن سازی ساختمان ها ورود کند و به سایر دستگاه ها کمک کند.

وی با تاکید بر اینکه کل سازمان بازرسی کل کشور آماده برخورد با تجهیزاتی است که در این حوزه وظیفه دارد و فعالیت نمی کند؛ حتی اگر این رویکرد محدود به فعالیت رسانه ای باشد. چون مملکت ما زیبا نیست که خدای ناکرده اجازه بدیم بازار با فروشگاه های متعدد به هم بخوره و کاری نکنیم.
در ادامه این نشست از منطقه بازدید کرد تا در مورد مسائل مطرح شده در این نشست با جزئیات بیشتر گفتگو شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا