اقتصادی

زمان درخشش طلا فرا رسید

جو نظرسنجی هفتگی Kitconnews در مورد طلا دوباره مثبت بود و برخی از تحلیلگران و سرمایه گذاران غیرحرفه ای وال استریت انتظار دارند که زمان درخشش طلا با افزایش تورم همچنان فرا رسیده باشد.

به گزارش تیتر اول ، اگرچه احساسات کوتاه مدت در بازار طلا بار دیگر نسبت به افزایش قیمت طلا خوش بین بود ، اما بازار همچنان بی ثبات است و قیمت ها همچنان از سقوط اخیر بهبود می یابند.

اوله هانسن ، مدیر استراتژی کالاها در بانک ساکسو ، گفت که افزایش قیمت طلا از کمترین رکورد روز یکشنبه ، روند بلند مدت را از نظر فنی معکوس کرده است. در حال حاضر ، نمی توانید تصویر فنی مثبت تری از بازار طلا ایجاد کنید. سرمایه گذاران منتظر هستند که در این هفته چقدر خرید کنند.

در نظرسنجی این هفته Kitconnews از 15 تحلیلگر وال استریت ، 15 نفر رای دادند ، هشت نفر (62 درصد) به افزایش قیمت طلا ، سه نفر (23 درصد) به کاهش قیمت طلا رای دادند و دو نفر (15 درصد) مخالف بودند. به

در همین حال ، 914 نفر در نظرسنجی آنلاین Kitconnews از سرمایه گذاران کوچک شرکت کردند که 517 نفر (57 درصد) به افزایش قیمت طلا ، 233 نفر (25 درصد) به کاهش قیمت طلا و 164 نفر (18 درصد) رای دادند. به نفع.

سرمایه گذاران کوچک نسبت به افزایش قیمت طلا در تابستان خوشبین هستند ، اما جو تحلیلگران بازار تغییر کرده است. هفته گذشته ، هیچ تحلیلگری به افزایش قیمت طلا رای نداد. اگرچه این فلز گرانبها در ابتدای هفته به میزان قابل توجهی سقوط کرد ، اما در پایان هفته به میزان قابل توجهی بهبود یافت.

هر اونس طلا روز جمعه 26.40 دلار یا 1.5 درصد افزایش یافت و در 1777.20 دلار بسته شد. قیمت طلا که روز دوشنبه به 1726 دلار و 50 سنت کاهش یافت ، توانست تا پایان هفته موقعیت خود را تغییر دهد و در طول هفته یک درصد افزایش یابد.

جیم ویکوف ، تحلیلگر ارشد فنی کیتکو گفت: “بهبود قیمت طلا از کمترین رکورد در روز یکشنبه بازار را تثبیت کرد و نشان داد که بازار به سطوح کوتاه مدت قیمت رسیده است و قیمت ها حداقل در کوتاه مدت ثابت خواهند ماند.” به

آدریان دی ، رئیس شرکت مدیریت دارایی می گوید: “کاهش قیمت طلا توجه سرمایه گذاران جدید را به طلا و نقش آن به عنوان یک پناهگاه امن جلب کرده است.” سرانجام سرمایه گذاران این خبر را دریافت کردند که تورم موقتی نیست و فدرال رزرو آمریکا اقدامی نخواهد کرد که برای طلا مثبت است.

با این حال ، همه تحلیلگران متقاعد نشده اند که طلا آماده بازیابی و رسیدن به رکورد جدید است. دیوید میدن ، تحلیلگر بازار سرمایه ، به کیتکو نیوز گفت که وی دید خنثی نسبت به طلا دارد زیرا این فلز گرانبها با سطوح جدیدی از مقاومت مواجه است و نتایج ضعیفی در شکست مقاومت در سال جاری داشته است. در حال حاضر 1770 دلار مقاومت برای نظارت است. اگر طلا بتواند از این سطح بالاتر برود ، احتمال افزایش آن وجود دارد ، اما در صورت شکست ، می توان آن را دوباره زیر 1700 دلار بررسی کرد.

کریستوفر وکیو ، استراتژیست ارشد بازار در Daily Forex می گوید: “اگرچه قیمت طلا به طور قابل توجهی بهبود یافته است ، اما او مطمئن نیست که بتواند بسیار بالاتر برود.” وی افزود: قبل از سقوط قیمت طلا ، این فلز گرانبها در یک محیط ایده آل قرار داشت ، زمانی که نرخ بهره واقعی به پایین ترین حد خود رسید ، اما نمی توانست حرکت کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا