اقتصادی

افزایش قیمت طلا درپی جهش آمار کرونا

قیمت طلا روز دوشنبه در بازار جهانی افزایش یافت و نگرانی از افزایش همه گیری های بیماری کورو ویروس در سرتاسر جهان که موجب خوش بینی سرمایه گذاران در مورد بهبود سریع اقتصادی و افزایش تقاضا برای دارایی های بی پناه شده است.

به گزارش تیتر اول ، در بازار امروز سنگاپور ، قیمت هر اونس طلا برای تحویل فوری با 0.2 درصد افزایش به هزار و 773 دلار و 43 سنت رسید. قیمت معاملات هفته گذشته به رکورد 1.779 دلار و شش سنت افزایش یافت.

در بازار آتی ایالات متحده ، طلا با 0.1 درصد افزایش به 1.781.60 دلار در هر اونس رسید.

به گفته دانیل هایز ، تحلیلگر گروه بانکی ANZ ، خرید دارایی های ایمن مطمئناً با توجه به افزایش coronaviruses ، به ویژه در ایالات متحده ، که باعث افزایش تقاضای سرمایه گذاران برای دارایی های ذخیره ایمن شده است ، قطعاً قوی خواهد بود.

کالیفرنیا ، مانند تگزاس و فلوریدا ، در پاسخ به افزایش سطح عفونت محدودیت هایی را تعیین کرده است. ایالت واشنگتن و شهر سانفرانسیسکو نیز بازگشایی برنامه ها را به حالت تعلیق درآوردند.

گسترش بی امان از تاجی ویروس نگرانی های سرمایه گذاران را در مورد تاخیر در بهبود اقتصادی جهانی تشدید کرده است ، ریسک پذیری را تحت تأثیر قرار داده و منجر به ورود سرمایه به دارایی های پناهگاه ایمن شده است.

طبق نظرسنجی رویترز از اقتصاددانان ، چشم انداز اقتصاد جهانی طی یک ماه گذشته رو به وخامت گذاشته است و یا در بهترین حالت تغییر نکرده است.

طلا در زمان عدم اطمینان مالی و سیاسی به یک پناهگاه امن برای دارایی ها تبدیل شده و تقاضا در حال رشد است.

رویترز گزارش داد ، طلا ، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری با حمایت از طلا در جهان ، روز جمعه 0.3 درصد افزایش یافت و به 1117.90 دلار در هر اونس رسید.

وانگ تائو ، تحلیلگر فنی رویترز پیش بینی کرد که قیمت هر اونس طلا مقاومت را به 1.778 دلار در هر اونس کاهش می دهد و به 1.789 دلار می رسد.

در سایر فلزات گرانبها ، پالادیوم برای تحویل فوری 1.7 درصد افزایش یافت و به 1919.42 دلار در هر اونس رسید. پلاتین 0.6 درصد افزایش یافت و به 796 دلار در هر اونس برای تحویل فوری رسید. قیمت نقره 0.7 درصد افزایش یافت و برای تحویل فوری به 178.88 دلار در هر اونس رسید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا