اقتصادی

چرایی افزایش قیمت دلار اعلام شد

رئیس کانون صرافان علت افزایش یک تا دو درصدی قیمت دلار در روزهای اخیر را تاثیر اخبار برجام و اتفاقات اقتصادی و سیاسی، افزایش سفرها در روزهای پایانی تابستان دانست. و اربعین .

کامران سلطانی زاده به تیتر اول گفت: بخشی از افزایش قیمت دلار تحت تاثیر اخبار برجام در روزهای گذشته بود اما بیشتر این افزایش به دلیل افزایش سفر و تقاضای ارز است. تعطیلات اربعین و آخرین هفته تابستان که باعث افزایش دو درصدی دلار نسبت به روزهای قبل شد.

وی ادامه داد: ادامه روند صعودی نرخ دلار در روزهای آینده به عوامل روانی، سیاسی و اقتصادی بستگی دارد و در صورت بازگشت مذاکرات برجام به روال همیشگی، قطعاً نرخ دلار کاهش می‌یابد زیرا اخبار سیاسی روی ارز تاثیر می‌گذارد. بازار و اثر روانی دارد.

رئیس کانون صرافان با بیان اینکه دلار توافقی معادل 30 هزار تومان است و این ارز در بازار آزاد بالای 31 هزار تومان معامله می شود، ادامه داد: افزایش فعلی تقاضا در بازار مربوط به مصرف کنندگان واقعی به ازای هر دلار است. سال در این بازار که بعد از تعطیلات و ابتدای مهرماه پیش بینی می شود، با کاهش تقاضا مواجه هستیم که منجر به کاهش قیمت ها می شود، اما کاهش چشمگیر نرخ ها به اخبار سیاسی و اقتصادی بستگی دارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا