استان ها

رونق حباب اقتصادی / رشد 14٪ در صادرات مازندران

عبدالله مهاجر در گفتگو با گزارشگر بیشتر وی گفت: “آنچه در اقتصاد در سال 1997 اتفاق افتاد قبلاً پیش بینی شده بود و اکنون باید گره را با دندان خود شل کنیم.”

وی گفت: “اگر اقدامات درست انجام شود ، تحریم ها در ایالات متحده و جهان بر ما تأثیری نخواهد گذاشت.”

مهاجر خاطرنشان کرد: وقتی بخش خصوصی به دولت توصیه کرده است ، مؤثر است: “در عین حال ، شوراهای دولتی همواره ضررهایی را برای بخش های خصوصی و اقتصادی ایجاد کرده اند.”


ارز 4200 تومانی هیچ مبنای تخصصی ندارد / دولت اشتباه پیش رفته است

رئیس اتاق بازرگانی مازندران با بیان اینکه خود محوری در حوزه اقتصادی و استفاده از دیدگاه های شخصی برای تخصص اقتصادی باعث ایجاد مشکلاتی در بخش اقتصادی کشور شده و به نرخ ارز 4200 تومان اشاره کرد و گفت: ارز 4200 تومانی هیچ مبنای مشخص و کارشناسی و نمای اقتصادی ندارد. زیرا اطلاعات موجود در این بخش می تواند در بازار کار مفید باشد.

وی گفت: در عمل امکان استفاده بهینه از مشاوران در بخش خصوصی وجود ندارد. وی گفت: “ارز ثانویه پیشنهادی نیز ناقص اجرا شد و این امر بازار را تحت تأثیر قرار داد.”

مهاجر بازار سکه را فرصتی برای بهره برداری از بازار توصیف کرد و گفت: در حال حاضر کسی در حال فروش سکه و دلار نیست و این موضوع باعث ایجاد حباب اقتصادی در بازار شده است.

وی در ادامه گفت: دولت در زمینه اقتصادی اشتباه کرده و جایی برای فرصت طلبی ، فساد و جستجوی اجاره ایجاد کرده است. وی ادامه داد: بخش خصوصی درباره شرایط فعلی هشدار داده است و ما چاره ای جز اعتماد به بخش خصوصی و اعتماد نداریم.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران تصریح کرد: امروز نباید با یکدیگر مقابله کنیم ، زیرا حفظ سیستم وظیفه همه مردم ، دولت و بخش خصوصی است و باید وحدت در رویه ایجاد شود.

وی در مورد اجرای ماده 44 گفت: “اگر این اصل عملی می شد ، شاهد درگیری های زیادی در حوزه مالی نبودیم و یکی از اشتباهات این بود که فضای لازم برای استخدام سود فراهم شده است.”

وی با اشاره به تحریم ها و توافق نامه بورژام ، خروج ارز و عدم واردات کالاها را که با دیگر مسائل اقتصادی روبروست ، عنوان کرد و گفت: توافق نامه بورژام بسیار مثبت و لازم بود. “ایالات متحده در این معامله و تحریم ها و در این شرایط بازنده است.” ریشه های افراد فاسد باید خشک شود و به آنها پرداخته شود.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران تصریح کرد: دولت باید اعتماد به نفس را در بخش خصوصی و مردم بازگرداند و رهبران ناکارآمد را از بین ببرد.

عبدالله مهاجر با اشاره به چشم انداز خوب اقتصادی استاندار مازندران ، اظهار داشت: همه ما باید تلاش کنیم تا بار مالی باقیمانده را به مقصد برسانیم و پیشنهاد افق صادراتی 3 میلیارد دلاری استان در برنامه ششم توسعه یکی از موارد هوشمند است. چیز است. “


رشد 14 درصدی صادرات سه ماهه در مازندران

وی تأکید کرد: برای دستیابی به افق صادراتی 3 میلیارد دلاری در استان ، وی گفت: لازم است نقاط ضعف و قوت را شناسایی کرده و مشکلات پیش روی این هدف را برطرف کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران از آمادگی برای بسته اقتصادی استان خبر داد و گفت: در چهار ماه نخست امسال میزان صادرات استان 14 درصد افزایش یافته و صادرات به 154 میلیون دلار رسیده است.

وی با تقدیر از حساسیت جدی استاندار در حوزه اقتصادی ، اظهار داشت: هر هفته مشکلات در بخش خصوصی شمارش و نظارت می شود و نظارت بر هر یک از واحدهای تولیدی ادامه دارد.

دکمه بازگشت به بالا