استان ها

روند ورودی گردشگران نوروزی به مازندران افزایشی است

به گزارش تیتر اول از مازندران، مهدی ایزدی ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران ضمن استقبال از سال نو و آرزوی امیدواری بیشتر به قرن جدید گفت: پس از دو سال وقفه امسال شاهد بازگشت گردشگران به استان هستیم. ، بنابراین برنامه های متفاوتی را برای مسافران به مازندران مناطق فرهنگی تدارک دیده ایم.

وی افزود: موزه هنرهای رزمی جویبار، موزه بهشهر صفی آباد که تا چند سال دیگر به عنوان موزه تاریخ افتتاح می شود، موزه کلبادی، مسجد جامع ساری، بازار نرگسیه و فرهنگسرای بافت از دیگر برنامه ها و پایگاه های استانی برای ارائه تاریخ است. ، فرهنگ و تاریخ ساری و وضعیت کنونی نگهداری آنها.

وی با اشاره به دو سایت موزه وستمین و گوهرتپه افزود: می دانیم که این منطقه مخاطب خاص خود را دارد و همکاران ما در این دو سایت موزه آماده ارائه اطلاعات و گزارش هستند و علاوه بر موارد فوق 5 مورد نیز داریم. اماکن گردشگری فعال که مهمترین آنها پایگاه جهانی عباس آباد بهشهر است و این پایگاه به عنوان پایلوت مرکز نوروز امسال انتخاب و اجرا شده و طبق دستورالعمل وزارت میراث فرهنگی فعالیت خود را آغاز کرده است. فعالیت در قالب برنامه های متنوع فرهنگی.

این مسئول ادامه داد: بهشهر یکی از شهرهای مهم مازندران با پیشینه تاریخی و فرهنگی غنی از دوره صفویه است و به همین دلیل یکی از مهم ترین مراکز فرهنگی استان نیز محسوب می شود. پایگاه فرح آباد غار اسپهبد خورشید پایگاه نیما یوشیج; پدر شعر نو که امسال هم به عنوان موزه و هم پایگاه در نوروز فعالیت می کند، یکی دیگر از پایگاه های فرهنگی مازندران در سال جدید است.

ایزدی با اشاره به استقبال از گردشگری مذهبی در مازندران گفت: در بخش گردشگری فرهنگی و مذهبی بناهای مهم و قابل توجهی داریم که از جمله می توان به عمارت بزرگ آمله، بقعه ناصرالحکا، حرم قاسم بابل و برخی مساجد اشاره کرد. در استان. خدمات.”

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران گفت: در حال حاضر 26 موزه دولتی و خصوصی فعال و دو موزه روباز در استان داریم که نقش مهمی در تامین اوقات فراغت و فرهنگ سازی دارند.

ایزدی ادامه داد: با توجه به رشد روزافزون مخاطبان موزه ها و جایگاه علمی آنها، بخش های مختلف موزه های استان اعم از سایت ها، سایت ها و موارد مشابه باید به استانداردهای جهانی به روز شوند. در حال حاضر 4 پارک موزه در استان ساری داریم که امیدواریم تا پایان رویداد ساری 2022 این موزه ها افتتاح شوند.

48

دکمه بازگشت به بالا