استان ها

پرداخت ۳۲۷ میلیارد تومان وام فرزندآوری در مازندران

خان علی رشیدی به مناسبت سالروز تاسیس بانک ملی ایران در جمع خبرنگاران به طرح حمایتی دولت سیزدهم از بازسازی مازندران و تولد فرزندان اشاره کرد و اعلام کرد: بر اساس آمار تا پایان مردادماه امسال سال 10 هزار و 659 نفر برای دریافت وام تولد فرزند در استان درخواست دادند که 327 میلیارد تومان از بانک عضو شورای هماهنگی بانکی استان به این افراد پرداخت شد.

وی افزود: در مجموع 1155 نفر برای فرزند اول، 536 نفر برای فرزند دوم، 1393 برای فرزند سوم، 154 نفر برای فرزند چهارم، 31 نفر برای فرزند پنجم متقاضی وام شدند.

رشیدی یکی دیگر از خدمات شبکه بانکی مازندران در سال جاری را حمایت از 189 واحد اقتصادی و تولیدی تحت مالکیت استان عنوان کرد و توضیح داد: پس از نظارت استاندار مازندران، دادستان مرکز استان و بازرسی، تاکنون 117 واحد از مالکیت خارج شده و تولید آغاز شده است.

وی با بیان اینکه بر اساس دستورالعمل های دقیق شورای پول و اعتبار دولت سیزدهم، شبکه بانکی استان به انطباق سرمایه گذار و اعتبار اقتصادی طرح های پرداختی امداد توجه جدی دارد، افزود: در حال حاضر بر اساس آمارهای مرکز مرکزی بانک مازندران دارای منابع بانکداری دولتی با 2.6 درصد منابع کشور در رتبه هفتم و در مصرف منابع کشور با 2.2 درصد رتبه ششم را به خود اختصاص داده است.

رشیدی با اشاره به اینکه استانداری و بانک های عضو شورای هماهنگی استان به این موضوع توجه جدی دارند، گفت: امروز منابع بانکی در مازندران بسیار حائز اهمیت است و در حوزه زیرساخت ها و رونق تولیدی استان درست شده است. این حجم تسهیلات برای کمک به 646 تولیدی استانی و تامین سرمایه و سرمایه در گردش پروژه های اقتصادی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه هفت هزار و 548 میلیارد تومان از مجموع فرصت های سفر را سرمایه ثابت و سه هزار و 716 میلیارد تومان را سرمایه در گردش تشکیل می دهد، ادامه داد: از آنجایی که چندین طرح تولیدی و اشتغالزایی استانی جزء پروژه های کلان استان محسوب می شود، بانک مرکزی به طور ویژه مورد توجه قرار گرفته است. از این پروژه ها حمایت کرده است که ساخت هتل پنج ستاره در چالوسا با 90 میلیارد تومان و توسعه فولاد ذوب عامل با 70 میلیارد تومان است.

مدیر امور شعب بانک ملی مازندران با بیان اینکه در سفر رئیس جمهور به مازندران، 13 بانک دولتی و هفت بانک خصوصی تعهد پرداخت کردند، گفت: یکی دیگر از تاییدات سفر مربوط به شبکه بانکی مازندران پرداخت قرض است. . وام الحسنه که تاکنون نصف شده است از مجموع 31 هزار و 625 درخواست 15 میلیون تومانی که در قالب نامه ای به رئیس جمهور ارسال شده، کارمزد چهار درصد توسط پنج بانک استان پرداخت شده است.

دکمه بازگشت به بالا