استان ها

رفتارهای پهلوانی را باید از شخصیت هایی چون مرحوم یعقوبی بیاموزیم و بکار بندیم

به گزارش خبرگزاری تیتر اول از قزوین ؛ مراسم تشییع پیکر محمدمهدی یعقوبی قهرمان ملی ایران و جهان در چهلمین روز روز حسینی بر دوش مردم قزوین برگزار شد و وی در بهشت ​​فاطمه به خاک سپرده شد.

مراسم تشییع پیکر مرحوم “محمدمهدی یعقوبی” مقابل مدال آور بازی های المپیک با حضور مقام معظم رهبری آیت الله عابدینی و امام جمعه قزوین ، دبیر فدراسیون مبارزات مهرآبن آزاد سرمربی تیم ملی ، کشتی گیر افتخار منصور برزگر ، مدیران سابق استانی مشهدی آقایی و محمد منجم ورزش و جوانان ، بهمن عسگری دارنده مدال کاراته المپیک ، کشتی گیر ، روسای هیئت های ورزشی ، ورزشکاران مطابق پروتکل های بهداشتی.

image_2021_9_27-14_51_35_682_e7H

در مراسم تشییع جنازه ، منصور برزگر به خبرگزاری تیتر اول گفت: “کشتی و مرگ مهدی یعقوبی متوفی بدون شک ضایعه بزرگی برای جامعه ورزش است. من به شما تسلیت می گویم.

وی افزود: خانواده کشتی گیران امروز قهرمان بزرگی را از دست دادند و مردی با فضیلت ما را ترک کرد تا این شخصیت تکرار نشود.

برزگر اعلام کرد: مرحوم یعقوبی مرد موفقی در زندگی بود و تعصب زیادی به مردم و مبارزه در کازوین داشت و عمر خود را در این شهر گذراند تا آخرین روزهای زندگی خود را در کنار مردمش بگذراند.

اگر می خواهند کشوری را خلع سلاح و نابود کنند تا کشور ناشناس شناخته شود ، باید تاریخ و گذشته آنها را گرفته و سعی کنند مردم را از گذشته جدا کنند ، و اگر این مسیر را طی کنیم ، بازنده خواهیم بود.

وی افزود: ما از رسانه ها و صاحبان رسانه ها انتظار داریم با ساختن فیلم مستند و بازتاب خاطرات و ویژگی های اخلاقی و ورزشی آنها ، برای معرفی قهرمانان و قهرمانان و همچنین معرفی و تداوم این چهره ها در جامعه تلاش کنند.

image_2021_9_25-18_28_33_11_L5P

منصور برزگر یادآور شد: مراسم بزرگداشت در طول عمر بزرگان را باید سنت خوبی دانست تا بتوانیم در زمان مناسب از بزرگان خود الگو بگیریم و از آن در ورزش استفاده کنیم.

وی گفت: “وقتی کمیته ملی المپیک مجسمه قهرمانان المپیک را ساخت ، من گفتم که این مجسمه ها برای ما مفید نیستند زیرا ما در حال ترک هستیم ، اما باید الگوهای رفتار و ویژگی های اخلاقی و ورزشی را در نظر بگیریم. باید یک عمر بگو

برزگر افزود: ما باید نسل جوان را با الگوها و افراد برجسته آشنا کنیم و اگر بتوانیم رفتارها و اقدامات قهرمانانی مانند یعقوبی را از طریق رسانه ها منتشر و پوشش دهیم ، جوانان از خرافات و غریبه ها پیروی نمی کنند ، بلکه از اصالت قهرمانانه پیروی می کنند. و هویت های معتبر از بین می رود..

مردم پهلوان یعقوبی را می پرستیدند

وی در مورد حقوق قهرمانان مانند مرحوم یعقوبی گفت: “این که این مراسم تشییع جنازه در دوران کرونا با همه محدودیت ها به خوبی برگزار شد نشان می دهد که افراد باهوش برای شخصیت های ما ارزش قائل هستند. البته ما از دولتها انتظار نداریم ، بلکه از قهرمانان انتظار داریم. آنها باید خود به خود حمایت شوند و مردم باید آنها را دوست داشته باشند ، و این علاقه در بین مردم قزوین کاملاً مشهود بود.

image_2021_9_27-13_44_57_619_yVn

وی گفت: “ما باید خاطرات قهرمانان خود را حفظ کنیم تا برخی به دنبال شخصیت های جعلی و چیزهای ناپسند نباشند و در طول زندگی به افراد توجه کنند تا هویت ما تقویت شود.”

برزگر افزود: آقایانی مانند یعقوبی بارها پرچم ایران را در زمین های ورزشی برافراشته اند و سرود جمهوری اسلامی را در سراسر جهان پخش کرده اند ، بنابراین همه ما وظیفه داریم یاد آنها را گرامی بداریم و به راه خود ادامه دهیم.

مرحوم مهدی یعقوبی دارنده مدال نقره در المپیک 1956 ملبورن و مدال برنز در مسابقات 1951 هلسینکی در فنلاند و قهرمان جهان غلامرضا تختی بود که در بین مردم استان قزوین و کشورمان از محبوبیت خاصی برخوردار بود.

روز شنبه ، محمد مهدی یعقوبی ، از جانبازان قدیمی مبارزه در ایران و استان قزاقستان بر اثر بیماری قلبی در دارفانی درگذشت.

دکمه بازگشت به بالا