ورزش و نشاط

شروع کار وزیر جدید با ۳ فدراسیون بلاتکلیف/چالش هایی که به ارث رسید!

طبق گزارشات شفافپایان دولت دوازدهم به این دلیل بود که وزیر ورزش و جوانان نتوانست انتخابات فدراسیون اسکیت ، ژیمناستیک و تیراندازی را برگزار کند. علاوه بر این ، چالش هایی پس از انتخابات در فدراسیون دوچرخه سواری وجود داشت.

دوره چهار ساله ریاست فدراسیون های اسکیت در 4 ژوئیه ، ژیمناستیک در 10 ژوئیه و تیراندازی در 10 ژوئیه به پایان رسید. علیرغم اینکه نامزدهای ریاست این سه فدراسیون قبل از المپیک توکیو ثبت شده بودند ، وزارت ورزش نتوانست کار را به پایان برساند به طوری که همه چیز در دست حمید سجادی و تیم جدیدش بود.

پس از آمادگی و تجدید نظر طولانی ، سرانجام اساسنامه فدراسیون ها تصویب و اعلام شد. بر این اساس ، انتخابات مطابق قانون اساسی جدید برگزار می شود که برای سه فدراسیون اعلام شده یکسان خواهد بود. به دلیل انتشار اساسنامه جدید ، ثبت نام در سه فدراسیون لغو می شود و این روند تکرار می شود.

ژیمناستیک منتظر تصمیم وزیر جدید است

زهرا اینه درگاهی چهار سال رئیس این فدراسیون بود ، اما پس از پایان دوره ریاست جمهوری ، زمانی که وزارت ورزش و جوانان زمان ثبت نام نامزدها را اعلام کرد ، کمیسیون اجرا به دلایلی صلاحیت شروع به کار در حاشیه را نداشت. به

در پی این رویدادها ، فدراسیون جهانی با ارسال نامه ای به کمیته ملی المپیک درخواست شفافیت کرد تا رئیس آن ، سیدرضا صالحی امیری ، در جلسه ای با مقامات بین المللی در جریان بازی های المپیک توکیو در مورد آن بحث کند. گرچه در رسانه ها توضیح داده نشد.

سرانجام ، در اوایل ماه اوت ، روسای هیئت ها در نامه ای موافقت کردند که کار برای ثبت نام نامزدها ادامه خواهد داشت.

دفتر اسکیت با راننده

وی در پایان دوره 4 ساله بهمن محمدضا رضایی در فدراسیون اسکیت ، 15 تیر امسال مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و امور جوانان را به عنوان فریب مددی معرفی کرد. بهمن محمدرضایی ، مجید هنرجو ، علیرضا نصیری و محمدرضا شیخ جعفری نامزدهای ریاست این فدراسیون بودند.

آیا تیراندازی با قاضی ادامه خواهد داشت؟

تیراندازی فدراسیون دیگری است که دوره ریاست جمهوری چهار ساله اش به عنوان علی دادگر به پایان رسیده و نامزدها به ثبت رسیده اند. اما به دلیل ابلاغ اساسنامه جدید ، ثبت نام داوطلبان لغو می شود.

علی دادگر در چهار سال مسئولیت خود با چالش ها و حواشی زیادی روبرو شد. مسائل مالی ، خشونت و آشتی بین مربیان و ورزشکاران ، عدم گلزنی خوب در بازیهای آسیایی 2018 و … اما این فدراسیون با کسب مدال طلای فروغی در تپانچه بادی نام خود را در تاریخ به دست آورد. آیا قاضی هنگام ثبت نام مجدد باید دوباره وارد عرصه شود؟

این سه فدراسیون اکنون باید خود را برای انتخابات آماده کرده و ثبت نام کنند. در شرایط جدید ، با وزیر جدید و قانون اساسی جدید. باید دید حمید سجادی چه زمانی معاونین خود را معرفی می کند و نقش این سه فدراسیون را در برگزاری انتخابات مشخص می کند. انتخابات فدرال در دوران سلطانی فرها با چالش های زیادی روبرو بود ، بنابراین قوانین هرگز به طور مشترک در انتخابات مختلف اجرا نشد. حالا حمید سجادی نیز این اختلال را به ارث برده است.

دکمه بازگشت به بالا