عمومی

دوستان مجازی، عزیزتر از والدین واقعی!

وقتی کودکان و نوجوانان وارد دنیای اینترنت می شوند می توان گفت که تا حد زیادی از دنیای واقعی خارج هستند.

به گزارش تیتر اول ، روزنامه جوان در ادامه نوشت: عدم انجام مسئولیت های کودک و “نه” گفتن به درخواست والدین در حال تبدیل شدن به عادتی است که نمی توان به راحتی از آن جلوگیری کرد. دنیای مجازی و مردم آن چنان برای کودکان جذاب هستند که گاهی اوقات به عزیزانشان نزدیکتر هستند.

کودکان ، قربانیان فضای مجازی

با ظهور اینترنت و فضای مجازی ، بازی های سنتی و گروهی برای کودکان و نوجوانان به سرعت جای خود را به بازی های دیجیتالی و اینترنتی داده اند. جذابیت این مکان به حدی است که کودکان و نوجوانان نمی خواهند اوقات شخصی را با همسالان خود بگذرانند و در عوض بیشتر اوقات را در فضای مجازی فدا می کنند.

مرور ، سرگرمی و سرگرمی

ظهور این پدیده الکترونیکی اگرچه سرعت و راحتی را در زندگی شهروندان به وجود آورده است ، اما در عوض با توجه به وابستگی بیش از حد ناشی از استفاده از این فضا برای مخاطبان ، مردم نه تنها نیازهای اساسی بلکه نیازهای آنها را نیز موجب شده است. . همچنین برای مرور ، لذت بردن ، سرگرمی و گشت و گذار در شبکه های مختلف اجتماعی.

برای جلوگیری از تنهایی به فضای مجازی پناه ببرید

یکی از مهمترین علل اعتیاد به اینترنت در کودکان و نوجوانان را می توان یکی از این موارد دانست. احساسی که آنها می خواهند با غوطه ور شدن در این فضا و شبکه های اجتماعی و برقراری ارتباط با دوستان مجازی ، آن را نادیده بگیرند. در واقع اینترنت محلی برای فرار از سختی ها و مشکلات حل نشده زندگی واقعی است که باعث افزایش پرخاشگری و عصبانیت کودکان و نوجوانان و همچنین افسردگی و اختلالات روانی در آنها می شود.

لازم به ذکر است که کودکان در همه زمینه ها الگوی والدین هستند. وقتی والدین خود بیشتر وقت خود را در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی می گذرانند ، کودک قطعاً از آنها می آموزد و آرزوی این فضا را دارد.

کودکان را با لپ تاپ و تلفن تشویق کنید

با توجه به سطح پایین سواد رسانه ای در خانواده های ایرانی و این واقعیت که خانواده ها بیشتر وقت خود را در این فضا می گذرانند ، این مسئله تأثیر مخرب و برگشت ناپذیری بر فرزندان و حتی روابط بین اعضای خانواده دارد. یکی از اشتباهات والدین در تشویق فرزندان خود اهدای لپ تاپ ، تلفن همراه و ارتباطات است. کودکان و نوجوانان را در یک فضای مجازی گسترده و ناشناخته رها می کنند ، آنها ارتباطات مجازی را جایگزین والدین و دوستان واقعی می کنند.

فضای مجازی به جای چرخه های خانوادگی

امروز فضای مجازی قسمت عمده ای از زندگی مردم را به خود اختصاص داده است. در گذشته نه چندان دور ، خانواده ها به بهانه های مختلف دور هم جمع شده و با یکدیگر دیدارهای خانوادگی برگزار کرده و به فرزندان خود احساس خانواده ، دوستی خانوادگی ، همدلی و خویشاوندی داده اند. اما امروزه با کاهش دوره های خانوادگی و فاصله خانواده ها ، استفاده از فضای مجازی و گذراندن اوقات در آن رواج یافته و این زنگ خطری برای خانواده ها است تا فرزندان خود را در دام آسیب های اجتماعی و روانی به دام بیندازند.

نیاز به آموزش و فرهنگ

با توجه به پیشگیری و تهدید فناوری های ارتباطی جدید و پیشرفته ، بهتر است قبل از معرفی این ابزار به جامعه و مردم ، فرهنگ و آموزش لازم را در این زمینه ارائه دهیم تا در معرض مشکلات قرار گیرند. و معایب استفاده از آن. به یک فناوری جدید تبدیل نشوید. شاید خطای انسانی ما در نحوه استفاده از این ابزارها بتواند دلیلی باشد که مزایای آنها و استفاده مفید و کارآمد آنها به مشکلات و تهدیدهای برگشت ناپذیری تبدیل می شود.

نیاز به اقدامات پیشگیرانه و قانونی

طبق تحقیقات انجام شده ، به طور متوسط ​​، کودکان ما روزانه چهار تا نه ساعت را به گشت و گذار و گذراندن وقت در فضای مجازی اختصاص می دهند ، در حالی که حضور جوانان ژاپنی در فضای مجازی تنها 15 تا 45 دقیقه در روز است. اعتیاد به فضای مجازی تهدیدی برای روابط والدین و فرزندان است و شکاف عاطفی بین آنها ایجاد می کند. می توان گفت پایان روابط عاطفی خانواده های ایرانی با وجود استفاده بی فایده و حداکثر از این فضا و کمبود وقت با اعضای خانواده ، نامشخص و نامشخص خواهد بود.

لازم به ذکر است که فضای مجازی به عنوان یک جادو در عصر امروز یکی از ابزارها و وسایلی است که نقش حیاتی و مهمی در آینده کودکان و خانواده ها دارد و باید روش صحیح استفاده از آن را آموخت. بنابراین باید اقدامات پیشگیرانه ای برای جلوگیری و کاهش آسیب های وارد شده به این فضا مانند اطلاع رسانی و آموزش افراد لازم به ویژه دانشجویان و همچنین تصویب قوانین و مقررات مقابله با جرایم اینترنتی انجام شود.

آسیب ها را باید جدی گرفت

سرانجام ، برخی از تأثیرات منفی استفاده ناآگاهانه از اینترنت و شبکه های مختلف اجتماعی بر روابط خانوادگی را می توان به شرح زیر ذکر کرد:

1. مشکلات اخلاقی و پرخاشگری

2- دوستان بد و رفتار مخاطره آمیز

3 – تنوع خواسته های جنسی

4- از بین رفتن حریم خصوصی

5. کاهش تماس

6. کاهش صمیمیت و ارتباطات عاطفی

7. کاهش اعتماد و افزایش سوerstand تفاهم ها

8- طلاق و جدایی عاطفی در حال افزایش است

استفاده بیش از حد از اینترنت و فضای مجازی در محیط خانواده ، وابستگی به فضا ، ارتباط با غریبه ها و فضای مجازی و همچنین کاهش ارتباطات عاطفی ، مکالمات اعضای خانواده را به کمتر از 15 دقیقه در روز کاهش داده است. اتصال هر یک از اعضای خانواده به غریبه ها و غریبه ها و حتی افراد از جنس مخالف منجر به از بین رفتن اعتماد در بین اعضای خانواده می شود ، آرامش و صمیمیت خود را از دست می دهد ، افسردگی و پرخاشگری جایگزین می شود و در آخر خانواده و مرکز گرم آن جذابیت است. از این مکان

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا