اقتصادی

روسیه به دلار زدایی ادامه می دهد

سهم اوراق قرضه دلار در سبد ارزی روسیه دوباره کاهش یافت.

وزارت خزانه داری آمریكا اعلام كرد كه برداشت روسیه از دلار در ماههای اخیر شدت یافته است و روسیه تا پایان ماه مارس 3.8 میلیارد دلار اوراق قرضه ارسال كرده است. این رقم 8.8 میلیارد دلار کمتر از یک ماه قبل است.

سه سال پیش ، روسیه با داشتن 105 میلیارد دلار اوراق قرضه دولتی یکی از بزرگترین سهامداران اوراق بهادار در جهان بود ، اما از آن زمان تاکنون حدود 96 درصد منتقل شده است.

ژاپن و چین بزرگترین دارندگان اوراق قرضه دولتی آمریکا هستند که هرکدام بیش از 1 تریلیون دلار در اختیار دارند. انگلیس نیز از این نظر یک کشور سوم است.

اولگ کوزیمین ، اقتصاددان ارشد موسسه رنسانس سرمایه گفت: “با هدف تقویت ذخایر طلا ، فکر می کنم بانک مرکزی واردات طلا را آغاز کند.” ادامه تنش با واشنگتن به معنای این است که میلیارد ها دلار از ذخایر ارزی روسیه با طلا جایگزین می شود.

در حال حاضر طلا 20 درصد از ذخایر ارزی و 22 درصد دلار از ذخایر ارزی بانک مرکزی روسیه را به خود اختصاص داده است. سهم دلار در ذخایر ارزی روسیه در اواسط سال 2017 22 درصد بود. بانک مرکزی روسیه به تنهایی حدود 40 درصد از خریدهای طلای بانک مرکزی جهان در ماه فوریه را به خود اختصاص داده است.

بانک مرکزی روسیه گفت ، ذخایر طلای روسیه تا پایان ماه مارس به حدود 2300 دلار یا 120 میلیارد دلار افزایش یافته است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا