دفاع از مهران با پای برهنه

هنوز عرق بازگشت از مرزهای غربی بر اثر تنش خشک نشده بود و در تابستان 1356 برای مقابله با شر اشرار شرق کشور به خط مرزی جنوب هراسان رفت و همزمان به سمت فرماندهی ارتش منصوب شد. ماموریت به مدت سه سال. جمعیت در مرزهای شرقی.

به گزارش تیتر اول ، سومین روز از هفته وحدت به نام سردار شهید نامگذاری شده است رجبعلی محمدزاده نامگذاری شده است. در این صورت مروری بر زندگی او خواهیم داشت.

رجبعلی دوم در اردیبهشت 1340 در روستای نوده از توابع حورای شمالی به دنیا آمد. این عشق و محبت تا آخرین سالهای شهید محمدده او را همراهی می کرد ، به طوری که حتی در سالهای سخت ، هر زمان که وی در عزاداری امام حسین (ع) موفق به دیدار هیاتی از رزمندگان اسلام می شد ، بجنورد ظرف ها را می شست و اعتماد

دوران نوجوانی و جوانی وی مصادف با سالهای اوج انقلاب اسلامی بود و اطرافیانش هنوز خاطره ای زنده از حضور وی در مبارزه با رژیم ستمشاهی دارند. پس از پیروزی انقلاب اسلامی و تأسیس بسیه، از اولین افرادی بود که به ندای امام حمینی به این سازمان پیوست.

آغاز جنگ فصل جدیدی را در زندگی سردار شهید محمدزاده رقم زد. در سال 1982 به طور رسمی به سپاه پیوست. دفاع شخصی رجبعلی محمدزاده ، راه اندازی خط جزیره مجنون در عملیات خیبر در سال 1362 ، زمینه آشنایی وی با سردار شهید نورعلی شوشتری را فراهم کرد و این آشنایی او را تا زمان شهادتش در پاییز 1367 نزد سردار بزرگ دیگر خراسانی نگه داشت. . سیستان و بلوچستان ..

سربازان خراسان شرکت کننده در عملیات بدر در سال 1363 شجاعت شهید محمدزاده و شجاعتی را به یاد می آورند که فرمانده شهید برونسی ، فرمانده تیپ یاوادالامه برای دفع حملات دشمن شکنجه شد. وی پس از عملیات بدر به عنوان جانشین فرمانده لشکر نصر لشکر 5 نصر به فعالیت خود ادامه داد. حضور ظفرمند در عملیات والفجر 8 و سایر عملیات بزرگ و کوچک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جنوب و غرب ، مانند عملیات نصر 6 و 8 ، بیت المقدس 2 و کربلای 10 در اعماق عراق. که منجر به آزادی حلبچه شد.

خاطره دیگری از حضور وی به عنوان فرمانده گردان خط شکن نصرالله به جای ماند. بچه های گردان نصرالله خوب به خاطر دارند که آقا رجب در بهار سال 65 در جریان آرپی جی تک مهران تانک های دشمن را شکار کرد. جراحات جدی حین عملیات کربلای 4 مدتی او را از حضور در جبهه باز داشت اما هنوز به اندازه کافی بهبود نیافته بود تا به صفوف گردان نصرالله بازگردد و تا پایان دفاع مقدس تسلیم نشد.

پس از پایان جنگ ، او دوران موفقیت آمیز نظامی را با موفقیت در داووس گذراند و در دسامبر 1990 به عنوان رئیس ستاد تیپ جوادالائمه منصوب شد. وی از سال 1373 تا اواخر سال 1376 به عنوان جانشین فرمانده این تیپ مرز 90 کیلومتری عراق را در اختیار گرفت.

هنوز عرق بازگشت از مرزهای غربی بر اثر تنش خشک نشده بود و تابستان 1356 برای مقابله با شر اشرار شرق کشور به خط مرزی جنوب هراسان رفت و در همان زمان منصوب شد. ماموریت فرماندهی به مدت سه سال جمعیت در مرزهای شرقی.

وی در سال 1381 به عنوان معاون عملیات لشکر نصر مشغول به کار شد. مسئولیت تا سال 2005 و تقسیم هوراسانا به سه استان ادامه داشت. تجزیه خراسان به مردم کراسان شمالی دسترسی بیشتری به تیم سردار شهید محمدزاده در تیپ یاوادالامه داد ، اما ناامنی در جنوب شرق کشور باعث شد تا این سرباز وفادار استانی سردار شهید شوشتر او را به سیستان بدرقه کند. و بلوچستان و رهبری تیپ مستقل سلمان و فرماندهی قرارگاه شهید حسنی. وی پس از ایجاد تغییرات ساختاری در سپاه ، دستوراتی از سلمان سیستان و سپاه بلوچستان دریافت کرد. آخرین مسئولیت در صبح خونین 17 اکتبر 2009 با پرواز روحانی او در سربازا ، استان سیستان و بلوچستان پایان یافت.

دو دختر گرانقدر و یک پسر به یاد این شهید گرانقدر باقی مانده اند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا