فرهنگ و هنر

باغ موزه دفاع مقدس ملایر؛ نماد کلی ایثارگری برای وطن

تیتر اول/ همدان رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران مالزی پروژه بزرگ احداث باغ موزه دفاع مقدس در ملایرا را پروژه ای بسیار بلندپروازانه دانست که کلید آن در سال 1393 توسط کمیسیون ایثارگران شورای اسلامی شهر راه اندازی شد. حضور مردم در تمامی شئونات دوران دفاع مقدس و انکار وطن مورد توجه است.

محمدابراهیم مرادی در گفت وگو با تیتر اول، با اشاره به اینکه پیش بینی های اولیه حاکی از آن است که این پروژه در زمینی به مساحت 2.5 هکتار در جاده سلامت و در مجاورت پروژه تفریحی و گردشگری «مینی ورلد» ساخته می شود، افزود: از آنجایی که منطق این بخش از ملایر بلاعوض است بنابراین مقرر شده است که کمک بلاعوض و شهرداری نسبت به تنظیم سند و تغییر کاربری این اراضی اقدامات لازم را انجام دهند.

وی با تاکید بر تامین زیرساخت های لازم در منطقه گفت: تهیه نقشه اولیه و فونداسیون، تامین مصالح، ساخت و نصب المان ها و تامین اعتبار لازم برای این پروژه بزرگ ادامه دارد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران مالایی گفت: «باغ موزه دفاع مقدس مالزی» در واقع شناسنامه و طرح و دایره المعارف کامل دفاع مقدس این شهر است. بلکه موضوع کمک های دولتی، حضور مقتدرانه و موثر زنان، مادران و همسران شهدا، جهادگران، شهدای ارتش و سپاه و مدافعان حرم در آن زمان را ارائه و تبیین می کنیم. فعالیت های انقلابی

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بر اساس دستورالعمل تنها مراکز استانی می توانند موزه دفاع مقدس داشته باشند، افزود: تلاش می کنیم با مشورت مسئولان استانی و صندوق حفظ حرمت و حراست از این نعمت بهره مند شویم. اولین.

مرادی خاطرنشان کرد: این شهرستان با وجود داشتن یک هزار و 100 شهید در دوران دفاع مقدس و چندین شهید مدافع حرم و با وجود تشییع پیکرهای مطهر شهدای گمنام و مردم دیرین ملایر برای نظام و انقلاب. در نقاط مختلف زمین دفن شده است. . ، ایجاد و احداث باغ موزه دفاع مقدس یکی از نیازهای فرهنگی و انقلابی است.

موزه دفاع مقدس ملایر در دهه فجر افتتاح شد

سرپرست فرمانداری ملایر همچنین از افتتاح باغ موزه دفاع مقدس ملایر در دهه فجر خبر داد و گفت: حفظ یاد و خاطره شهدا کمتر از جان باختن شهدا نیست.

ژوزه فارسی ملایر در جلسه هماهنگی عملیات باغ موزه دفاع مقدس با حضور شهردار ملایر، عضو شورای اسلامی شهر، مدیرعامل بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد. دفاع مقدس گفت: شهدا را نورانی کنید و 1100 شهید این شهرستان را زنده نگه دارید.

با اشاره به تلاش های مستمر در این راستا و برگزاری یادواره شهدا به ویژه یادواره 1100 شهید شهرستان با سردار سلیمانی، نصب یادواره شهدای خلبان، نصب کپی هواپیما و 9 شهید عناصر، شواهد فهرست شده است.

باغ موزه دفاع مقدس ملایر;  نمادی جهانی از ایثار به نفع میهن

این مقام مسئول خواستار افتتاح باغ موزه دفاع مقدس همزمان با دهه مبارک فجر شد و گفت: ایجاد باغ موزه دفاع مقدس در کنار مجموعه تفریحی و گردشگری مینی ورلد ظرفیت و ظرفیت بالقوه و موثری برای اجرای هشت ساله دارد. ارزش های دفاع مقدس و آرمان ها و اهداف شهادت طلبانه.

فارسی افزود: با توجه به ضرورت اجرای این طرح، اعتبارات مورد نیاز برای اجرای باغ موزه دفاع مقدس در کمیته برنامه ریزی 1401 در نظر گرفته شده و بودجه ای به مراجع ذیربط ارائه شود.

سرپرست فرمانداری ملایر تاکید کرد: باغ موزه دفاع مقدس باید به درستی طراحی شود و منظر، فضای سبز و سایر فضاهای داخلی و خارجی با باغ موزه هماهنگ باشد.

وی بر لزوم نامگذاری و چیدمان هر چه سریعتر راهروها، کوچه ها، میادین و تابلوهای بلوار با تصاویر شهدا و نصب کپی هواپیما و تندیس خلبان تاکید کرد و افزود: هزینه برای شهدا سرمایه ای است برای شهدا. نسل های آینده.”

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا