جامعه

پیکر مادر شهیدان صُلبی در بندرگز تشییع شد

تیتر اول/ گلستان مراسم تشییع و خاکسپاری مادر شهیدان محمد تگ و محمدا اسماعیل سلبی امروز با حضور پرشور مردم و مسئولان در روستای سرطاق بندرگز برگزار شد.

حاجی ایران «شهربانو» سلبی مادر شهیدان سردارا والامکما نگی و محمدا اسماعیل سلبی و عمه شهید فریبرزا (ابراهیمه) سلبی پس از سالها فراق و فراق دیروز به فرزندان شهید و پیکر پاکش پیوستند. مادر والامکما امروز (شنبه 30 اسفند 1400) با حضور مردم مومن و با حضور پرشور فرماندار بندرگز در روستای سرتکه این شهرستان تشییع و در جوار فرزند شهیدش به خاک سپرده شد.

مادر شهدای مظلوم مردی بسیار قوی بود و همیشه به شهادت دو فرزندش افتخار می کرد.

سردار شهید «محمد نقی سلبی» به همراه دو برادرش به عنوان فرمانده گردان در عملیات کربلای چهار شرکت کرد و در همین عملیات به شهادت رسید.

سردار شهید محمد نکی سلبی در دی ماه 1332 و شهید محمداسماعیل سلبی در سال 1329 در روستای سوم ارتک در خانواده های مذهبی بندرگز دیده به جهان گشود.

در ادامه عملیات کربلای 4 ابتدا برادرش اسماعیل کشته و برادرش شهباز مجروح شد. سرانجام در 4 دی 1365 در پی این عملیات، محمد نقی سلبی پس از سالها درگیری و حضور مستمر در میدان نبرد به شهادت رسید.

سردار شهید «محمد نقی سلبی» به همراه دو برادرش به عنوان فرمانده گردان در عملیات کربلای چهار شرکت کرد. در عملیات کربلای 4 ابتدا برادرش اسماعیل به شهادت رسید و برادر دوم شهباز مجروح شد. سرانجام در چهارم دی 1365 پس از این عملیات، سردار «محمد نقی سلبی» پس از سالها درگیری و حضور مستمر در جبهه به شهادت رسید و به برادر شهیدش پیوست.

حجت الاسلام محمد شیخی امام جمعه قرطبه در این مراسم اعلام کرد:

اسرافیل وزیر، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان نیز در این نشست گفت: در استان گلستان 176 مادر دو شهید وجود دارد که 45 نفر از آنها در قید حیات هستند و امیدوارم که ما را مصادره کنیم. فرصت برای دیدار و آرامش آنها آن را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

دکمه بازگشت به بالا