فرهنگ و هنر

برنامه‌های سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس ارتش در هفته دفاع مقدس اعلام شد

رئیس ارتش در حفظ و نشر ارزشهای حفاظت مقدس برنامه های این سازمان برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس را تشریح کرد.

سردار سرتیپ دوم محمدرضا فولادی تیتر اول در مصاحبه ای با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به ویژه بیش از 48000 شهید ارتش جمهوری اسلامی ، اظهار داشت: سعی کنید از وقایع بگویید. حفاظت صحیح از قدیسان و جلوگیری از تحریف و فراموشی این بخش از تاریخ کشور ما.
وی ادامه داد: برنامه های یادبود برای تمام هفته ها تا پایان سال بر اساس رویدادهای دفاع مقدس و مطابق با وقایع دفاع مقدس نامگذاری ، تدوین و به مسئولان مربوطه واگذار شده است.
امیر فولادی با اشاره به برنامه های گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: یکی از این برنامه ها تجلیل از یک میلیون جانباز دفاع مقدس است و در این راستا از 30 هزار جانباز ارتش جمهوری اسلامی ایران در سراسر کشور تجلیل می شود.
وی از دیگر برنامه های این سازمان به رسمیت شناختن خانواده شهدا ، جانبازان و آزادگان اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از برنامه های مهم ما تجزیه و تحلیل عملیات کمان 99 و شناخت قهرمانان این عملیات بزرگ است.

امیر فولادی با اشاره به ثبت چهارم آنلاین در تقویم رسمی کشورمان به عنوان “روز سرباز” ، اظهار داشت: ارتش جمهوری اسلامی ایران مفتخر است که در دفاع از تمامیت ارضی و مذهبی کشورمان 40 هزار و 255 شهید تقدیم کرد. و به افتخار سربازان و ما برنامه هایی را برای جانبازان در سراسر کشور اجرا خواهیم کرد و تعامل خوبی با خانه صلح سربازان داریم.

وی یادآور شد: ارتش جمهوری اسلامی ایران در هفته دفاع مقدس که یاد و خاطره جانبازان ، جانبازان و شهدای دفاع مقدس و مقاومت را گرامی می دارد ؛ تکریم سربازان ، تجلیل از خانواده های شهدا و نافرمانی از دیگر برنامه های نظامی این روزها است. احترام به شهدا و توجه ویژه به شهدای مذاهب توحیدی و شهدای اهل سنت در روز سرباز نیز از برنامه های ما است. جشنواره سربازان جوان نیز در این زمینه برگزار می شود.
وی در سالهای اول انقلاب و در دوران دفاع مقدس ، حمله به ارتش ، غبارروبی و عطرافشانی حرم ها ، یک همایش علمی پژوهشی با موضوع نفوذ (سخت ، نیمه سخت ، نرم و مختلط) برگزار کرد. شهدا در سراسر کشور ، برگزاری همایش ها ، جلسات و جلسات تخصصی. تبیین عقلانیت دفاع مقدس ، چرایی حمله دشمن ، بصیرت و مقاومت ، مقاومت بشر و ثبات مبارز ، وحدت و همگرایی اقوام ، مذاهب ، مذاهب و اقشار مختلف ، نتایج آن ، آموزه ها ، آموزه ها ، پیروزی ها و دستاوردهای پس از دفاع مقدس همچنین بخشی از برنامه های یادبود هفته دفاع مقدس است.

امیر فولادی همچنین از افتتاح تعدادی نمایشگاه دائمی دفاع مقدس در یگان های ارتش در هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: ارتش برنامه های خود را در سطح واحدها با نامهای مورد بحث در هفته دفاع مقدس انجام می دهد.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزشهای حفاظت مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: به عنوان مثال ، 18 کتاب تنها در آذربایجان شرقی افتتاح می شود. همچنین مسابقات ورزشی را در سطح واحدهای مختلف ترتیب خواهیم داد.
وی خاطرنشان کرد: سمینارهای تجزیه و تحلیل عملیات دفاع مقدس و افتتاح پروژه های تحقیقاتی با موضوع دفاع مقدس از دیگر برنامه های ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت هفته دفاع مقدس است.

امیر فولادی همچنین از افتتاح چندین مکان دولتی و عمومی به نام شهدای خلبان خبر داد.
وی از دیگر برنامه های گرامیداشت هفته دفاع مقدس برای تبیین نقش فرماندهان شهدای دفاع مقدس یاد کرد و توضیح داد: این برنامه نقش فرماندهان شهید کلاهدوز ، فکوری ، جهان آرا و دیگر شهدا را در پیروزی های دفاع مقدس تشخیص می دهد. باید بررسی شود
امیر فولادی یادآور شد: در هفته دفاع مقدس ، نقش نیروی دریایی راهبردی جمهوری اسلامی ایران در عملیات پدافندی 34 روزه خرمشهر و دیگر عملیات مهم دوران دفاع مقدس توضیح داده می شود.

وی همچنین به مستندی تلویزیونی درباره نقش رزمندگان ارتش در دفاع مقدس و گفتگو با جانبازان ارتش در رادیو و تلویزیون و همچنین برنامه های دیگری که در هفته دفاع مقدس پخش می شود ، اشاره کرد.
امیر فولادی با اشاره به تلاش های ارتش برای مقابله با ویروس کرونا ، گفت: همه مراکز درمانی ارتش در این زمینه بویژه در زمینه واکسیناسیون فعال هستند و در هفته دفاع مقدس بازدید رایگان از مناطق محروم برنامه ریزی شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا