فرهنگ و هنر

احترام یک شهر به سردار مقاومت

تیتر اول/پرس همزمان با دهمین روز از ماه محرم الحرام و مصادف با حسین عاشورا، مراسم تشییع و خاکسپاری سردار بصیر در آستان مقدس شاهچراغ(ع) و گلزار شهدای شیراز با خیل عظیم عزاداران برگزار شد.

امروز دوشنبه ۲۶ مرداد، شیراز متنوع ترین عاشورای تاریخ معاصر را تجربه کرد و به هشت سال شهادت پرتلاطم پایان داد.

امروز حرم احمد بن موسی (ع) و گلزار شهدای شیراز بزرگ ترین اجتماع حسینی را در خود جای داد و ثابت کرد که پناهگاه و پناهگاه نیازمندان و بهترین مکان برای خلوت انسان با خود است.

عاشورای امسال با حضور سردار شهید اسکندری که پس از هشت سال در کنار همرزمانش آرام گرفت در اتارگین شیراز برگزار شد.

شیراز امروز مفسر «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» بود و شور و شوق عاشقان مکتب حسینی را در هر نقطه از شهر به نمایش گذاشت.

به گزارش تیتر اول، شهید سرلشکر عبدالله اسکندری در سال 1337 در کسردشت شیراز به دنیا آمد و در سال 1358 وارد سپاه شد. این شهید در تمام هشت سال دفاع مقدس در جبهه حضور داشت. اولین حضور او در جبهه سوسنگردا بود.

او فرمانده سپاه لار در عملیات خیبر بود. در عملیات بدر جانشین فرمانده گردان، در والفجر 8 جانشین ستاد تیپ الهادی و در عملیات کربلای 1، 3، 4، 5 و 8 بود. رئیس ستاد تیپ الهادی. شهید اسکندری جانشین تیپ 10 مهندس در عملیات والفجر و فرمانده تیپ 4 مهندس در عملیات بیت المقدس بود.

فرماندهی فرماندهی مهندسی رزمی 46 امام هادی علیه السلام، فرماندهی تیپ 46 امام هادی علیه السلام، فرماندهی مهندس رزمی قرارگاه مدینه منوره، فرماندهی کادر 42 از دیگر مسئولیت های وی بود. فرماندهی مهندسی رزمی تیپ و جبهه مقاومت.

وی در زمینه های عمرانی نیز فعالیت داشت و در ساخت سد کرخه، احداث جاده نی ریز در استان فارس، طرح توسعه نیشکر، اجرای پروژه های سدسازی و بسیاری از فعالیت های جهادی سهم ویژه ای داشت.

شهید اسکندری فردی مسئول بود که در نهادهای مختلف از جمله بنیاد شهید، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس و در سمت های مختلف خدمت کرد.

پس از پایان جنگ، سردار قبل از آمدن به شیراز، دو سال در منطقه فعال بود و از اواخر دهه 1359 تا اوایل دهه 90 به مدت پنج سال رهبری شیراز را بر عهده داشت. صندوق شهدا و ایثارگران. سردار اسکندری با خانواده شهدا بسیار صمیمی بود.

وی پس از بازنشستگی برای دفاع از حرم اهل بیت به سوریه رفت و در نخستین روزهای خرداد 1393 در حماه به شهادت رسید.

بر اساس اخبار منتشر شده جسد وی به دست گروهک اجناد الشام افتاد و توسط یکی از فرماندهان این گروه تروریستی تکفیری سر بریده شد. از سردار اسکندری به عنوان اولین مدافع حرم که سر از بدنش جدا شد و همچنین استادش حضرت سیدالشهدا علیه السلام نام برده می شود.

و امروز 26 مرداد ماه همزمان با عاشورای حسینی پیکر مطهرش که چندی پیش نبش قبر شد در حرم مطهر احمد بن موسی علیه السلام تشییع و در گلزار شهدای شیراز در جوار گلزار شهدای شیراز آرام گرفت. همراهان او .

احترام شهر به رهبر مقاومت

احترام شهر به رهبر مقاومت

احترام شهر به رهبر مقاومت

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا