جامعه

دشمن به دنبال ایجاد دودستگی و تفرقه در جامعه است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، حجت الاسلام والمسلمین محمد مصدح شامگاه دوشنبه در اجتماع عزاداران حسینی در تبریز با اشاره به واقعه غدیر و اصرار پیامبر اکرم (ص) بر واگذاری رسالت خود و رسالت خداوند متعال، اظهار داشت: در این راستا، امام زمان (عج) نیز در حال انجام است. : آن روز مردم این موضوع را نادیده گرفتند همانطور که امروز در برخی محافل دانشگاهی این موضوع را مطرح می کنند که حادثه گدیرا در مقطعی از تاریخ اتفاق افتاده و گذشته است.

وی با اشاره به اینکه همه این مسائل مربوط به غفلت از واقعه غدیر توسط دشمن مطرح شد، افزود: اگرچه واقعه غدیر و بحث امامت، شیعه علاوه بر بحث تاریخی، جنبه دینی نیز دارد و مبنای آن بود. زندگی شیعه که متاسفانه امروزه به فراموشی سپرده شده است.

معاون اول قوه قضائیه ادامه داد: در 60 سال همان مردمی که در روز عاشورا در مقابل امام حسین(ع) عاشق پیامبر بودند.آ) برخاستند و در آن زمان سعی کردند اهل بیت را منزوی کنند، به طوری که طبق رساله علم امام مرحوم علامه طباطبایی، با وجود 35 هزار روایت در مسائل فقهی، هیچ روایتی وجود ندارد. روایتی که در آن از امام حسین سؤال شرعی پرسیده شده است. این یعنی انزوا. و ترک اهل بیت.

وی بیان کرد: بعد از رحلت پیامبر اسلام کم کم به جایی رسیدند که گفتند کتابت حدیث حرام است و سخنان علی را نباید به بهانه مخالفت با قرآن نوشت. خلط این کار نباید انجام شود، علاوه بر منع نوشتن احادیث در فضایل حضرت علی (ع)آ) همچنین تا حضرت علی (ع) نهی کردند و حتی خطبه را واجب کردند.آ) در منبرها یک نفرین انجام دادن

حجت الاسلام والمسلمین مصدق ادامه داد: بحث جدایی اهل بیت از مردم و دین یکی از مسائل اساسی است. هر چیزی آن زمان هم اتفاق افتاده و امروز هم هست، منشأ آن هم همان زمان بود فرزندان علیه امامان معصوم مطرح شد.

وی با اشاره به وقایع روز عاشورا تصریح کرد: آنچه باعث تضعیف ارزش های اسلامی و وضعیت کنونی در زمان پیامبر اسلام شد، تبدیل به این شد که در روز عاشورا در مقابل امام حسین (ع)آ) آنها باید از گسترش فحشا و سوء استفاده در جامعه صحبت می کردند، سعی کردند فحشا و سوء استفاده را در جامعه گسترش دهند.

معاون اول قوه قضائیه گفت: وقتی امام حسین (ع)آ) گفتند با یزیدیان بیعت کن، گفتند امکان ندارد امثال ما با یزیدیان بیعت کنند و شعار مهمشان در راه کربلا این بود. آه تو شمشیرها مرا نابود می کنند، اما دین مان ماندن

وی با بیان اینکه امام حسین(ع)آ) که در مکتب امام علی(ع)آ) آیا او تربیت شده است، آیا می تواند با یک یزیدی بیعت کند؟ فرمود: امام حسین(ع)آ) او در سال 50 هجری قمری به امامت رسید و تا سال 60 هجری قمری چیزی نگفت، اما در سال 60 هجری پس از مرگ معاویه و روی کار آمدن یزید، دید که اگر چیزی نگوید، دین از بین می رود.

حجت الاسلام والمسلمین مصدق تصریح کرد: امروز اتاق فکر دشمن در صدد از بین بردن وحدت و یکپارچگی مردمی است که بعد از چندین سال نظام جمهوری اسلامی را حفظ کرده اند و مهم ترین کار تلفیق مسائل سیاسی است. با مسائل مذهبی خلط دین می کنند از مال شما برای از بین بردن

وی ادامه داد: دشمنان مردم و نظام امروز در صدد ایجاد شبهه نسبت به روحانیت در جامعه هستند و با بهانه های مختلف سعی در تضعیف اعتقاد دینی مردم دارند.

معاون اول قوه قضائیه افزود: متاسفانه عده ای محافل حسینی را به مجالس بزرگداشت امام حسین تبدیل کرده اند.آ) نیستند.

گفت: خدا را شاکر باشید که قدم هایتان را به این محافل سنتی و محل های تجمع اهل بیت باز کرد.آ) عشق و ارادت را احضار می کند.

دکمه بازگشت به بالا