ورزش و نشاط

۱۵ هزار نفر در تیم‌های پایه پرسولیس حاضر شدند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین و به نقل از سایت باشگاه پرسپولیس، محسن هلیلی درباره عملکرد خود به عنوان مدیر آکادمی گفت: 16 تیر سال گذشته این مسئولیت به من محول شد. این اتفاق پس از تماس های تلفنی و دیدار با سران آن زمان باشگاه رخ داد. من هم همین کار را می کنم قبل از من افتخار می کردم که بازیکن و مدیر سرویس پرسپولیس هستم تا برای پرسپولیس کار کنم، هرچند شروع ما دیر وقت سختی کشیدیم.

کسی که با توجه به پایان فصل در مسابقات تیم پایه در داخل نهایی وی روز گذشته درباره مسائل مربوط به این حوزه از باشگاه صحبت کرد و ادامه داد: زمانی که مسئولیت را بر عهده گرفتم، عملاً چهار سرمربی بودند. دسته بندی انتخاب شدند. از طرفی مشکل اصلی این بود که تیم های دیگر ماه ها فعال بودند قبل از آنها شروع کرده بودند و تقریباً همه بازیکنان می خواستند جذب شوند. بازیکنان با تجربیات دیگر قرارداد داشتند و ما باید به تست ها می رفتیم و آنهایی که تجربه کمتری داشتند. بلافاصله برنامه استعدادیابی را آماده کردیم که تقریباً 15000 نفر در 4 رده سنی در آن شرکت کردند. کار سختی بود، به خصوص به این دلیل که بسیاری از بازیکنان هوادارانی بودند که در مورد فوتبال جدی نبودند. گذشته از همه اینها بازیکنان برای برخی دسته بندی ما با آگاهی از این که بسیاری از آنها به مراحل نیاز دارند، از هم جدا شدیم کشت اول و برای مسابقات در این سطح آماده شد. همین عامل در مورد کار مربیان نیز صدق می کند مقداری دسته بندی ها سخت تر شدند، اما تاثیر کار آنها در نیم فصل دوم که زمان بر بود آشکار شد انسان ها به استانداردها از نظر فنی و فیزیکی دسترسی داشته باشید. دلیل نتایج کمتر مطلوب است مقداری دسته ها و داخل شروع کار همین بود. در حالی که ما خیلی دیرتر از همه تیم ها تمرین می کنیم شروع ما انجام دادیم.

مدیر فرهنگستان فوتبال پرسپولیس خاطرنشان کرد: با وجود این شرایط در سه رده سنی اردوهایی خارج از تهران داشتیم. در این مدت اتفاقات خوبی افتاد. با اینکه زمان کمی داشتیم اما سازماندهی خوبی داشتیم مقداری اتفاقات در پرسپولیس جدید بود. مشکل اصلی این بود و هست که ما واقعا ما یک آکادمی واقعی فوتبال در مقابل خود نداریم. همه چیز بالاست قبل از از این عادت زنانه دنبال شد که آیا این بود فقط چهار تیم پایه وجود داشت که با ساده ترین مسائل لجستیکی مبارزه می کردند. ما نیاز داشتیم که در این مسیر حرکت کنیم. اول، فعالیت اصلی تیم باید خارج از حالت باشد دانلود از هر جهت بیرون آمد. با تلاش و یاری سالن ورزش قبل از از هر کدام مورد مشکلات لجستیکی تیم حل شد. خوابگاه 15 شخصی ما راه اندازی کردیم تا بتوانیم مقداری ذخیره استعدادها برای بازیکنان گواهی پزشکی صادر شد. این برای هر تیم بدنسازی در نظر گرفته شد و یک پزشک داشتیم. در دسته بندی های اولیه از امکاناتی مانند GPS استفاده شد. برای هر فعالیت دسته بندی فعالیت های هفتگی داشتیم. با تیم اصلی هم رابطه خوبی برقرار کردیم عدد خیلی از بازیکنان امیدوار بودند که با تیم اول و با تیم درجه یک لیگ برتر تمرین کنند. البته طبیعی بود که در رقابت شدید امیدهای تهرانی به آنها نیاز داشتیم و آنها باید برگردند. ما با کادر فنی و مدیریتی تیم اصلی کار کردیم مقداری از گزینه های دستور کلیدی استفاده کنید.

محسن هلیلی درباره ارزیابی نتایج ترکیب پایه پرسپولیس گفت: بازیکنان زمان زیادی را صرف می کنند. قدرت آنها نبودند. برای رسیدن به نقطه مطلوب حداقل نتیجه و ارزیابی وقتی دو سه سال نیاز است. البته در این مدت تیم امید برای اولین بار قهرمان نیم فصل شد. البته ادامه برنامه که شروع سال آینده شاید مدعیان اصلی کسب سهمیه لیگ باشند کشور برنامه خواهیم داشت. در رده های مربیان نیز باید بازیکنان جدید را آماده می کردند، بنابراین به زمان نیاز داشتند. در نمونه جوانان 90 درصد افراد، سال اولین این دسته بندی وجود داشت و به خاطر همین آنها از نظر ساختار بدنی و قدرت شرایط کمتری نسبت به حریف خود داشتند اما کم کم آنها بهتر کار کردند.

وی درباره فصل پیش رو افزود: آقای درویس از زمانی که آمد توجه خوبی به تیم های اصلی نشان داده است. حفاظت او خوب عمل کرد. انشالله که مورد توجه قرار گیرد حفاظت و توجه داشته باشید، ترکیب اصلی پرسپولیس در اسرع وقت برای فصل آینده کار خواهد کرد شروع آهسته تر قبل از جذب بازیکن از تیم های دیگر، افراد مناسب را جذب می کند. این خیلی مهمه. فکر می کنم با توجه به شرایط خوب و منظمی که در سال گذشته ایجاد کردیم، عدد بازیکنان بیشتری برای پیوستن به پرسپولیس علاقه مند هستند.

دکمه بازگشت به بالا