جامعه

دستگیری در انتظار فروشندگان امتیاز خودروهای قرعه کشی شده

وقتی نتایج قرعه کشی برای فروش کالاهای ایرانی ، خودرو و سایپا اعلام شد ، اگرچه تمام اقدامات برای جلوگیری از ورود دلالان به بازار و انتقال خودرو به مصرف کننده واقعی انجام شده است ، اما گزارش هایی مبنی بر فروش برخی از حواله ها وجود دارد. این پرونده مورد توجه پلیس قرار گرفته است و آنها گزارش داده اند که در این دوره و در جریان قرعه کشی های آینده با مجرمین روبرو شده اند.

سردار حسین رحیمی ، فرمانده پلیس تهران در گفت و گو با تیتر اولبا توجه به امتیازات مربوط به اتومبیل های بخت آزمایی توسط هر دو شرکت ایران خودرو و سایپا ، اعلام شد که دستگاه های مسئول برای هدایت خودرو به مشتریان واقعی اقداماتی انجام داده اند و این در زمان ثبت نام اعمال شده است. اما پس از اعلام نتایج قرعه کشی و دریافت برخی گزارش ها از فروش و خرید امتیاز خودرو برای افرادی که در قرعه کشی نامگذاری شده اند ، مسئولان از ما خواستند که موضوع را وارد کنیم و پلیس برای بررسی ما آمد.

رحیمی ادامه داد: در همین راستا پلیس تحقیقات را آغاز کرد و مشخص شد که برخی از افراد در فضای مجازی و املاک و مستغلات در ازای دریافت پول از 10 میلیون به 20 میلیون گوجه فرنگی امتیاز کالایی را به نام خود منتقل کرده اند که این یک نسبت است. این افراد با روش ها و تکنیک های پلیس شناسایی شدند.

رئیس پلیس تهران تأکید کرد: خرید و فروش حواله و اعطای امتیاز برای اتومبیل های بخت آزمایی در برنامه فروش آنلاین محصولات دو شرکت خودرو غیرقانونی و ممنوع است. وی گفت: “تاکنون چندین پرونده از این اقدامات شناسایی شده است. آنها نیز دستگیر شده و تحت پیگرد قانونی قرار گرفته اند.

وی سؤال كرد كه آیا مأموریت از ممنوعیت فروش این امتیازات مطلع شده است یا خیر. وی گفت: “این غیرقانونی است و اصلاً نیازی به گزارش ندارد.” قوه قضاییه بارها اظهار داشته است كه غیرقانونی است و چنین فعالیت هایی ممنوع و غیرقانونی است.

رحیمی تأکید کرد: با افرادی که قرعه کشی می کنند و اتومبیل های بخت آزمایشی خریداری می کنند ، با دستگاه قضایی و اجرای قانون به شدت برخورد می شوند زیرا بسیاری از افراد تاکنون دستگیر شده اند. در مراحل بعدی قرعه کشی ، در صورت وجود ممنوعیت های مشابه ، متخلفان همچنان مورد بررسی قرار می گیرند.

به گزارش تیتر اول ، با اعتقاد بر این که یکی از محل های فروش ، نمایندگی فروش خودرو در فضای مجازی است ، سرهنگ داود معظمی گودرزی ، رئیس پلیس FATA پایتخت نیز هشدار داد و به تیتر اول گفت: یک قرعه کشی ثبت نام اتومبیل وارد شده است و اگر آنها یک اتومبیل را بفروشند ، دادرسی کیفری آغاز خواهد شد از سوی دیگر، آن است که کاملا غیرقانونی برای تبلیغ این آیتم ها در وب سایت ها، شبکه های اجتماعی و سایت های خرید، و این موارد تحقیق و بررسی میشود و مقامات از این سایت ها نیز به خودداری از انتشار چنین تبلیغات سفارش داده شد.

وی همچنین به شهروندان هشدار داد که نام آنها در قرعه کشی درج نشده است که با تماس های جعلی و دروغین ، پیام های متنی و تبلیغات گمراه نشوند و اخبار مربوط به فروش خودرو را فقط از رسانه های رسمی دنبال کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا