جامعه

دستگیری عوامل سرقت و فروش موتورسیکلت های سرقتی در فضای مجازی

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا از شناسایی و دستگیری اعضای باند سارقانی که قصد سرقت موتورسیکلت را داشتند و آنها را از طریق سایت فروخت ، خبر داد.

به گزارش تیتر اول ، سرهنگ رامین پاشایی وی گفت: “پلیس فتا اقدام به دستگیری افراد در حال سرقت موتورسیکلت در استان مازندران و حمل و فروش وسایل نقلیه سرقت شده به روشهای مختلف در استان هورسان رضوی کرده است.”

وی افزود: این افراد سودجو و کلاهبردار در برخی از استانها به ویژه مازندران موتورسیکلت را سرقت کرده و سپس آنها را به استان دیگری یعنی هوراسانو رضوی منتقل کردند.

پاشایی ادامه داد: گام بعدی این کلاهبرداران قرار دادن تبلیغات در سایت های واسطه ای مانند دیوار بود که در آن از ترفندهایی مانند ودیعه گرفتن از خریدار یا جعل اسناد جعلی برای فروش موتورسیکلت استفاده شده بود که توسط پلیس فتا شناسایی و دستگیر شد.

وی افزود: این سه نفر موتورسیکلت های کاغذی مسروقه را از استان مازندران به استان هورسان رضوی منتقل کردند و آنها را در آن استان مونتاژ و فروختند و همگی در فعالیت های فنی و عملیاتی پلیس فتا شناسایی شدند. و به دام افتادند

پاشایی اظهار داشت: هموطنان هنگام خرید کالاهایی مانند اتومبیل و موتورسیکلت از نمایندگی ها باید اصالت کالا را قبل از پرداخت پول بررسی کنند و حتماً مدارک را با مشخصات خودرو مانند پلاک و شماره موتور حک شده بر روی آن مطابقت دهند. و تا زمانی که اصالت کالای مورد نظر را تأیید نکنند و توسط یک متخصص تأیید نکنند ، از پرداخت نقدی خودداری کنید.

معاون اجتماعی FATA ناجا افزود: دارندگان سایت های رابط باید به طور دوره ای از روش های جدید و ابتکاری برای پیکربندی سایت های خود استفاده کنند تا وقوع چنین جرایم و حوادثی را به حداقل برسانند تا به هیچ وجه سود حاصل نشود. تبلیغات را در این سایت ها قرار دهید.

به گفته سایت پلیس پاشایی ، وی در پایان گفت: “اگر هموطنان ما شاهد موارد مشکوک باشند ، می توانند از طریق مراجع قضایی یا سایت پلیس FATA cyberpolice.ir به همکاران ما اطلاع دهند.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا