جامعه

کلاهرداری میلیاردی با فروش خودروهای چپی

رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران از دستگیری سه متهم که به طور تصادفی 50 میلیارد آئین با فروش خودروهای چپ دست فروخته بودند ، خبر داد.

به گزارش تیتر اول ، سرهنگ علی عزیزخانی توضیح داد: “در اوایل خردادماه سال جاری ، پرونده مربوط به کلاهبرداری در دادسرای ناحیه 18 تهران تشکیل شد و دادگاه دستور داد پرونده را باز و دستگیر کند.” باطل شد.

رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ توضیح داد: شاکی اظهار داشت: در تاریخ 26 ژوئن ، برای خرید دستگاه Optima به ارزش 8 میلیارد روپیه ، من سایتهای خرید و فروش را بررسی کردم و با توجه به شرایط خودرو ، تبلیغات را دیدم. او قیمت را مطابق مناسب اعلام کرده بود و من به صاحب خودرو زنگ زدم و ترتیب دادم که در صورت عدم مشکلی ، ماشین را در آدرس خود مشاهده کرده و آن را بخرد.

این مأمور پلیس فهمید: شاکی در ادامه گفت که من به آدرس صاحب خودرو در یاپ‌آباد رفته ام و بعد از بازدید از آن محل ، چند نفر را در محل دیدم که به عنوان خریدار در لباس تعمیرکار بودند و اظهار داشتند که آنها خریدار خودرو هستند و مرتباً از شایستگی ماشین و اینکه قیمت بسیار مناسب و ارزش بیش از آن قیمت ها است ، اعتماد من را جلب کرد و سرانجام وقتی می خواستم خودرو را به یک متخصص رنگ نشان دهم ، یکی از آنها بلافاصله ادعا کرد که متخصص رنگ است و لباس ویژه ای را پوشید. آنها من را برای بازرسی از ماشین دعوت كردند و اظهار داشتند كه ماشین كاملاً سالم و بی رنگ است ، سرانجام با این ترفندها مرا رها كردند و وقتی به مطب رفتند برای من سند ماشین ارسال كردند و مبلغ كامل خودرو را دریافت كردند كه متأسفانه چند روز بعد از خرید ماشین هستم. فهمیدم که ماشین چپ دست و کاملاً گرد است و ارزش خودرو 100 میلیون کمتر از قیمتی است که من پرداخت کردم.

وی اظهار داشت: در زمان ضبط اظهارات متقاضی ، دستگیری متهم به طور ویژه در دستور کار اصلی گروه مبارزه با جعل و جعل و کلاهبرداری و بعد از تحقیقات اولیه قرار گرفته و سایر کلاهبرداریهای مشابه در نظر گرفته شده است ، همه اتفاقات در حال وقوع است. در ماه ژوئیه ، یک عملیات پلیس یک کلاهبردار را که در یک روستای محاصره شده المپیک آویخته بود ، دستگیر کرد و هر سه آنها به نام های “سینا ، وحید و امیر” نامگذاری شدند. آنها به عنوان خودروهای بی رنگی که در سایت تبلیغ می شدند کشف و ضبط شدند.

یک مقام پلیس گفت: “پس از انتقال اطلاعات به پلیس ، متهمان این روش را تصدیق کردند و در بازجویی بیش از پنج مورد را مورد ضرب و شتم قرار دادند و اظهار داشتند که ما ماشینهای چپ و اتومبیل تصادفی را با قیمت بسیار پایین خریداری کرده ایم ، همچنین بازسازی و بهبود یافته ایم.” ما در زمینه خرید و فروش سایت های تبلیغاتی اتومبیل تبلیغ کردیم و با حیله گری آنها را به عنوان خودروهای سالم و جدید فروختیم و تاکنون بیش از 50 میلیارد دستگاه از این طریق جیب زده ایم.

سرهنگ عزیز خانی اظهار داشت: با تلاش کارآگاهان ، همه قربانیان شناسایی شده و متهمان با دستور بازداشت سایر شرکت کنندگان و آشکار کردن زوایای پنهان پرونده در اختیار این واحد بودند.

براساس وب سایت پلیس ، رئیس پایگاه پلیس آقایی 8 اضافه کرد: شهروندانی که تاکنون با این روش فریب خورده اند و حیله گری می کنند برای شکایت و پیگیری مراحل قانونی به پایگاه پلیس آگاهی آگاهی مراجعه کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا