جامعه

دستور وزیر بهداشت برای آغاز واکسیناسیون ۴۸ سال به بالاهای برخی استانها

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه تعداد مراجعه به مراکز واکسیناسیون دیروز کمتر بود ، در نامه ای به روسای دانشگاه های علوم پزشکی گفت: “با توجه به تهیه و پشتیبانی کافی از واکسن ها و توسعه مراکز تزریق در سراسر کشور ، مناسب است تا از آنها در حداکثر ظرفیت استفاده شود.

به گزارش تیتر اول ، سعید نمکی در نامه ای به روسای دانشگاه های علوم پزشکی که نسخه ای از آن به تیتر اول ارسال شده است ، مراحل مورد نیاز برای به حداکثر رساندن ظرفیت مراکز و واکسن ها را توضیح داد.

متن این نامه به شرح زیر است:

“سلام و تبریک عید سعید قربان و اطمینان از رویارویی نفسگیر با پیک پنجم بیماری ، و از همه عزیزان شما بخاطر تلاشهایشان برای افزایش مراکز واکسیناسیون و همچنین سرعت بخشیدن به عمل ممنونم ؛ بالای 50 سال به دلیل پوشش واکسیناسیون به سطح قابل قبولی رسید ، دیروز مراجعه کمتری به مراکز واکسیناسیون داشتیم.

بنابراین ، با توجه به تأمین و پشتیبانی کافی از واکسن ها و توسعه مراکز تزریق در سراسر کشور ، که هر روز آماده تزریق بیش از پانصد هزار نفر هستند ، ارزش استفاده از این مراکز و واکسن ها در حداکثر ظرفیت را دارد. بنابراین لازم است به شرح زیر عمل کنید:

– بلافاصله اعلام کنید که از تمام افراد بالای 60 سال که هنوز در سایت لیست یا ثبت نام نکرده اند ، باید برای ثبت نام دعوت شوند و به نوبه خود با اعلان ها یا سایر روش های مناسب در سراسر کشور.

برای این گروه سنی در استانهای بالای 50 سال تبلیغ کنید.

استانهایی با گروه سنی هدف بالای 60 سال و افراد بالای 50 سال ، اگر 75٪ از گروه سنی هدف واکسینه شده باشند ، ممکن است فردا برای جمعیت 60-58 ساله در استانهایی که گروه سنی هدف بالای 60 سال در استانها هستند ، آغاز شود اگر گروه سنی هدف بیش از 50 سال باشد ، ثبت نام باید آغاز شود و واکسیناسیون این گروه باید با تغییر آغاز شود.

وی افزود: خوشبختانه واکسن های کافی وجود دارد و همکاران می توانند جمعیت هدف جدید را محاسبه کرده و خواستار ارسال سریع واکسن های لازم شوند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا