استان ها

درستکار یک مربی لیگ برتری است/ هیچ بار فنی به کشتی‌گیران اضافه نشد

مربی کشتی گفت: مربی و کادر فنی ملی کشتی از کادرفنی لیگ برتر هستند، حتی بسیاری از این افراد تا چند سال پیش خودشان کشتی می گرفتند.

حسن رحیمی در گفت وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا درباره عملکرد تیم کشتی آزاد کشور در مسابقات جهانی اظهار کرد: باید واقعیت ها را ببینیم و از عملکرد تیم کشتی آزاد در جهان بگوییم. در مسابقات قهرمانی متأسفانه الان فدراسیون کشتی به سمتی رفته که هرکسی که می خواهد در هر رده سنی در چرخه کشوری حضور داشته باشد، حقایق را بگوید و دروغ نگوید. در این شرایط می توانند در بدنه کشتی باقی بمانند. جو در کشتی چنین است. در مسابقات جهانی امسال در غیاب روس ها و بلاروس فرصت خوبی بود تا تیم کشتی آزاد کشور به مقام قهرمانی صعود کند یا حداقل توان جنگندگی ایران را مقابل آمریکا ثابت کند و روی سکو برود. . اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد.

داشکار مربی لیگ برتری است

وی بیان کرد: بسیاری از رسانه ها که اخبار کشتی را پوشش می دهند، در مورد عملکرد تیم ملی در این مسابقات صحبت می کردند که گویی مربیان و کشتی گیران را نمی شناسیم. سال گذشته که تسکر به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شد، درباره او گفتم که تسکر مربی لیگ برتری است. کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد نیز کادرفنی لیگ برتر است. حتی بسیاری از این کادر فنی تا چند سال پیش به تنهایی با مشکل مواجه بودند. هیچ کدام از این مربیان مربیگری را از پایه شروع نکردند. از نظر قانونی در چنین شرایطی نمی توان به نتایجی که تیم ملی با این ترکیب کسب می کند امیدوار بود.

آنها باید کارکنان را استخدام کنند تا استرس مربیان را از بین ببرند!

رحیمی ادامه داد: سه سال است که تمریناتم را در باشگاه شخصی از رده پایه شروع کرده ام. حتی اگر الان از من بخواهند در رده های مختلف به تیم های ملی کمک کنم، قبول نمی کنم. چون هنوز باید تجربه کسب کنم.افرادی که از روی رفاقت به تیم ملی می آیند و در بحث پایه کار نمی کردند و حتی کارهای ابتدایی را در باشگاه ها انجام نمی دادند چطور می توانند حتی در داخل مربی تیم ملی شوند. ما باید همراه با آنها افراد دیگری را برای جمع آوری این مربیان جذب کنیم زیرا آنها تحت استرس زیادی هستند.

از نظر فنی چیزی به کشتی گیران اضافه نشد

آزادکار سابق تیم ملی کشورمان گفت: بعد از المپیک توکیو سطح مسابقات جهانی پایین بود. بسیاری از کشتی گیران غایب بودند و همه این را می دانستند. تیم های بلاروس و روسیه در این دوره حضور نداشتند. از سوی دیگر کشتی جهان خالی است و به جز تیم آمریکا، سایر تیم ها با یک ستاره در این مسابقات شرکت کردند. بنابراین این بهترین زمان برای پیروزی بود. اما عملکرد کشتی گیران نشان داد که در بحث پایه و استقامت عملکرد خوبی نداشتند و ضعیف بیرون آمدند. من به هیچ وجه نمی خواهم ارزش کار آنها را بی ارزش کنم. همه کشتی گیران تلاش کردند، اما وقتی کشتی گیر در دور اول استراحت می کند و در دور دوم و سوم با تیم های اسلوونی و مجارستان مبارزه می کند، باید در دور چهارم برای پیروزی بجنگد. اما این اتفاق نمی افتد، بنابراین نشان می دهد که از نظر فنی، فنی و تاکتیکی چیزی به آنها اضافه نشده است. در حالی که همه کشتی گیرانی که اکنون در تیم ملی حضور دارند و در مسابقات جهانی شرکت کرده اند از قبل روی آنها سرمایه گذاری شده بود، این کشتی گیران برد و باخت خود را پس داده اند و اکنون به مرحله ای رسیده اند که باید مدال آور باشند.

تکنیک و تاکتیک کشتی گیران تغییر نکرده بود

رحیمی در ادامه بیان کرد: در بین کشتی گیران کامران قاسم پور خیلی خوب جنگید و حریفان قدرتمندی داشت. رضا اطری هم خیلی خوب کار کرد. تجربه بالای این سال ها در مسابقات جهانی به او کمک کرد و به خوبی با حریفان کنار آمد. رحمان عموزاده هم خیلی خوب جنگید و نشان داد که مبارز قابل اعتمادی است. من فکر می کنم دلیل اصلی ضعف کشتی گیران بحث استقامت آنهاست. به غیر از چند کشتی گیر که جوان تر از دیگران هستند و قدرت جوانی آنها به آنها اجازه می دهد تا به سرعت ریکاوری کنند، بقیه از نظر استقامتی ضعیف عمل کردند. این افراد نسبت به سال قبل هیچ تغییری نکرده اند و تاکتیک و تکنیکی را به کشتی خود اضافه نکرده اند.

چه منطقی پشت انتخاب یک نویسنده کشتی به عنوان تحلیلگر وجود دارد؟

رحیمی همچنین گفت: از سوی دیگر افرادی که 4 بار درباره کشتی نوشته اند به عنوان آنالیزور در تیم حضور خواهند داشت. مبنای و ملاک حضور این افراد چه بوده است؟ چه تجربیاتی از این افراد می تواند به کشتی گیران کمک کند؟ به طور کلی، یک نفر باید مسئولیت کار تحلیلگر تیم را بر عهده بگیرد. باید به صورت تیمی انجام شود. چرا برخی از کشتی گیران نسبت به پارسال تکنیک متفاوتی داشتند در حالی که برخی دیگر مانند کامران قاسم پور با برنامه و بدون اشتباه و فکر شده کشتی گرفتند. این نشان می دهد که بسیاری از قهرمانان و پیشکسوتان مبارزه از گود بیرون آمده اند و وارد عرصه افرادی شده اند که تجربه کافی ندارند. بهترین نتیجه تیم ملی کشتی آزاد در مسابقات جهانی در غیاب روس ها مقام اول ایران بود.

علیرضا دبیرا روی کشتی گیران سرمایه گذاری کرده است؟

مربی کشتی آزاد تصریح کرد: سوال من این است که آیا علیرضا دبیرا روی کشتی گیران تیم ملی سرمایه گذاری کرده است؟ آیا بار فنی به این کشتی گیران اضافه شده است؟ اگر مشکل فنی در اردوی تیم ملی وجود داشت، نگران نبودیم، اما از رابطه من با کشتی گیران کاملا مطمئن هستم که مشکل فنی وجود نداشته است. کشتی گیران باید از نظر فنی رشد قابل توجهی نسبت به سال گذشته نشان دهند که از آنها ندیدیم.

انتهای پیام/4057/

دکمه بازگشت به بالا