استان ها

آمدن رنگرز به کشتی فرنگی نباید یک سناریو باشد/ بنا چوب “منم منم‌هایش” را خورد!

در گفتگو با آنا

کارشناس مبارزه فرنگی گفت: امیدوارم حضور رنجرز در مبارزه فرنگی سناریویی نباشد و در آستانه المپیک فردی که عصبانی یا خسته است به سرمربیگری برنگردد.

بهرام مشتاقی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی آنا درباره انتخاب حسن رنگرز به عنوان سرمربی تیم ملی، گفت: فکر می کنم رنجرز با توجه به شرایط فعلی می تواند تیم ملی را احیا کند. متاسفانه کشتی در جام جهانی نتیجه مورد انتظار را نگرفت، البته مسابقات جهانی تمام شده و باید به فکر آینده باشیم. مسابقات زیر 23 سال تا چند روز دیگر در اسپانیا برگزار می شود و این تیم بدون سرمربی است. سپس در رده بزرگسالان مسابقات جام جهانی آذرماه در آذربایجان و پس از آن جام تکتی برگزار می شود. انتخاب سرمربی کشتی بلافاصله بعد از قهرمانی جهان، اقدام درست فدراسیون بود. در هر صورت او به بهانه خستگی از تیم جدا شد و نیاز بود هر چه زودتر یک نفر انتخاب شود.

قبل از دنیا، هیچ کس ریسک ساختن یک مکان را نداشت

وی گفت: البته برخی احساس می کنند این کار با عجله انجام شده است اما با توجه به سابقه رنگرز به نظرم بهترین انتخاب بوده است. البته چند گزینه دیگر هم بود که بعد از جمع بندی نهایی فدراسیون به سراغ رنجرز رفت. این در حالی است که برخی معتقدند باید زودتر این اتفاق می افتاد و سرمربی تیم ملی قبل از جام جهانی به دیگری منتقل می شد، اما در آن زمان شرایط خاص خودش را داشت؛ اما این اتفاق افتاد. اولاً هیچکس نزدیک ساختمان نمی آمد و ریسک نمی کرد و ثانیاً فدراسیون هم چنین کاری نمی کرد. به هر حال اگر این تیم با سرمربی جدید نتیجه نمی گرفت، همه فدراسیون را مقصر تغییرات در آستانه جام جهانی می دانستند. به هر حال باید باخت تیم بان را بپذیریم و دیگر نمی توان عملکرد او را زیر سوال برد. زمانی که روس ها در جام جهانی حضور نداشتند این اتفاق نباید می افتاد، این بهترین شانس برای قهرمانی تیم کشتی ایران بود، به خصوص که سال گذشته تنها با 6 امتیاز از روسیه نایب قهرمان شد.

درخت بنم خودش را خورد

مشتاقی با بیان اینکه انتقاد نباید ادامه پیدا کند، گفت: باید به سمت انصاف احترام بگذاریم. بنا برای مبارزه تلاش زیادی کرد. گاهی اوقات کار نمی کرد. در صورتی که این تیم در مسابقات جهانی ضعیف است و دور از انتظار به نظر می رسد. در واقع او بهای نفس را پرداخت. من معتقدم به خاطر درخت مرا هم خورد. او تصمیمات اشتباه بسیاری گرفت و در نهایت خود را از دست داد. برگزاری مسابقات مقدماتی یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین تصمیمات در کشتی است اما بنا از آن کنار گذاشته و با نظر شخصی خود جلو رفت. در نهایت دود وارد چشم شد و خسارت وارد کرد. تیم کشتی در مسابقات جهانی از هر نظر بد بود. کشتی گیران نتوانستند با حریفان خود رقابت کنند. کشتی گیر جوان ما نتوانست مقابل کشتی گیر بالای 30 سال پیروز شود. این نشان می دهد که یا زیاد تمرین کرده بودند یا اصلاً تمرین نکرده بودند.

شخصی که عصبانی یا خسته می شود نباید به کشتی برگردد

پیشکسوت کشتی ایران به اختلافات کشتی گیران در اردوی تیم ملی اشاره کرد و گفت: پرونده کشتی در مسابقات جهانی بسته شده است. متاسفانه یکی از مسائل خطرناکی که در حال حاضر در کشتی شاهد آن هستیم، دعوای بین کشتی گیران است و از اینجا می توانم بگویم که اگر این روند ادامه پیدا کند، زنگ خطر مبارزه به صدا در می آید. البته خوب است که رنجرز می تواند آن محدودیت ها را جمع کند و از همه مهمتر کشتی گیران او را دوست دارند. امیدوارم حضور رنجرز در مبارزه ایران فیلمنامه نباشد و در آستانه المپیک یک فرد عصبانی و خسته را به عنوان سرمربی برنگردانند. قطعا در بازی های المپیک فرانسه روی سکو خواهیم بود اما به شرطی که در آینده شرایط کشتی را برنامه ریزی و یکسان کنیم. اکنون مهمترین تصمیم در کشتی، برگزاری انتخابی تیم ملی است تا این تقسیم بندی و اختلاف بین کشتی گیران از بین برود.

انتخاب مهمترین تصمیم در مبارزه است

وی تاکید کرد: در حال حاضر تیم کشتی تیم بسیار خوبی است، نه تنها نفرات اول عالی هستند، بلکه بازیکنان دوم و سوم ما نیز بسیار خوب مبارزه می کنند و این تیم می تواند سکوی المپیک را بالای سر ببرد اما به شرطی که تفاوت طعم خوبی دارد باید کنار گذاشته شود؛ کشتی گیران را باید بعد از گزینش به اردوی انتخابی دعوت کرد، الان 20 استان ناراضی هستند که انتخابی انجام نمی شود و کشتی گیران سلیقه ای انتخاب می شوند.

انتهای پیام/4057/

دکمه بازگشت به بالا