ورزش و نشاط

چرخه پر سر و صدا در کشتی؛ از قهر تا سکوت/ همه راه ها به انتخابی ختم می شود

طبق این گزارش شفافتوسعه چرخه انتخابی برای تیم ملی کشتی فرنگی به یک اتفاق عجیب و پر سر و صدایی تبدیل شده است که دارای نتایج مختلفی است ، از عصبانیت مربی کشتی آزاد و موقعیت های قابل توجه مربیان کشتی ، بوی جدایی.

ماجرا از روزی آغاز شد که محمد وحیم ابراهیم امامی ، سخنگوی فدراسیون کشتی ، اعلام کرد که این فدراسیون روند انتخابی تیم های ملی کشتی آزاد را تدوین کرده است تا همه کشتی گیران از فرصت برابر برخوردار باشند تا در طی یک روند عادلانه و منصفانه ، لباس دو برابر تیم ملی را بپوشند.

چند روز بعد ، رئیس جمهور فدراسیون کشتی بود که توضیحی دقیق درباره این چرخه داد و آن را به رسانه ها رساند. دبیر تأکید بر لزوم احیای چرخه انتخاب در کشتی گیری تأکید کرد و تأکید کرد: در دوره جدید با برنامه ریزی آنیسیتو و تیمی از دانشگاه شریف برنامه رقابت انتخابی تهیه می شود به گونه ای که همه چیز در رشته کشتی قانونی است و هیچ کس نباید در مورد انتخاب تیم ملی مشخص باشد. مسابقات مختلف

وی گفت: “از سال گذشته ، برنامه من این بوده است كه كشتی گیران در مسابقات جهانی و المپیك به صورت عادلانه رقابت كنند و با كمك كارشناسان و تکنسین ها ، ما مشتاقانه منتظر آن هستیم.” چرخه انتخاب که یک بسته کامل برای تصمیم گیری برای اعزام تیم ملی به المپیک و جام جهانی است ، تهیه و اجرا خواهد شد و شروع ما برای المپیک توکیو خواهد بود.

وی با اشاره به این روند ، افزود: ما این پروژه را به عنوان یک نهاد علمی به موسسه بین المللی کشتی اختصاص داده ایم. اما ما برای بهبود این چرخه به دنبال نظر کارشناسان فنی از جمله سرمربیان تیم های ملی و سایر کارشناسان کشتی نیز هستیم و باید بگویم که من خودم جذب نیستم ، زیرا اگر اینگونه بود ، من این چرخه را اعلام می کردم ، اما معنی از آقای سوریان ، کاوه بنا و محمدی برای من به عنوان مسئولان فنی برای من اهمیت دارند.

ملاقات با خشم تند!

در همین راستا ، در این جلسه رئیس جمهور فدراسیون ، حمید سوریان ، نایب رئیس ، حسن یوسفی افشار رئیس مؤسسه و غلامرضا محمدی سرمربی تیم ملی و محسن کاوه مدیر تیمهای آزاد این موسسه حضور داشتند. در این جلسه علیرضا دبیر بر چرخه انتخاب تأکید کرد و اعلام کرد هیچ راهی برای انتخاب تیم ملی جدا از برنامه و چرخه انتخابی آینده وجود ندارد. اما تصمیم منشی توسط سرمربی تیم ملی کشتی آزاد ایران مقابله شد. محمدی معتقد بود علاوه بر چرخه ، نظر کادر فنی نیز اهمیت دارد و باید مورد استفاده قرار گیرد. درخواستی که البته رئیس جمهور فدراسیون با آن موافق نبود و تأکید شدیدی بر رعایت چرخه انتخابات وجود داشت و همین امر باعث شد محمدی در مخالفت با این طرح ، جلسه را به صورت نیمه کاره ترک کند.

برداشتن مناسب است

خبر عصبانیت سرمربی تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی باعث سر و صداهای زیادی از این جلسه شد. که البته تفاوت را ایجاد کرد. با افزایش حاشیه ها ، اما غلامرضا محمدی ترجیح می داد با برداشتی مناسب ، جو را تا حدی نرم کند. محمدی در پاسخ به حاشیه این نشست گفت: قطعاً چرخه انتخابی برای تیم ملی باعث ایجاد رقابت و انگیزه در کشتی گیران می شود و در جزئیات این طرح اختلاف نظر وجود دارد. اینها جلسات تخصصی است و قطعاً اختلاف نظر وجود دارد ، اما همه ما باید در محدوده فدراسیون کشتی حرکت کنیم و این چیزی است که ما در مورد آن صحبت می کنیم. در این جلسه کاملاً با کلی بودن پرونده به توافق رسیدیم ، اما در برخی جزئیات اختلاف نظر وجود داشت که من هم صحبت می کردم و جلسه بسته شد اما فکر می کنم این طرح قطعاً به کارشناسی و جلسات بیشتری نیاز دارد.

پست های قابل توجه آقای خس

در همین حال ، واکنش سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی ، محمد بنا ، درباره این تصمیم جدید فدراسیون بسیار چشمگیر بود. تاکنون روزه آرام بوده است و در مورد طرح جدید فدراسیون بحث نشده است ، اما مشخص است که سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی انتقادات شدیدی نسبت به این چرخه خواهد داشت. علاوه بر این ، این ساختمان همیشه از قوانین و اصول خاص خود برای انتخاب تیم ملی برخوردار است و تیم انتخابی کشتی را به عنوان یک مسابقه برای آزمایش اعضای و نامزدهای تیم ملی تلقی می کند و در آخر آن سلیقه و تشخیص آن را در انتخاب فینالیست ترجیح می دهد. تاکنون اعضای تیم ملی را با همین فرمول انتخاب کرده است و از این نظر کمابیش انجمن قبلی و اعضای شورای فنی را به چالش کشیده است ، اما در پایان همیشه از کلمات و نظرات خود استفاده می کرد.

این با برنامه جدید امکان پذیر نخواهد بود ، زیرا فدراسیون تأکید دارد که تمام اعضای تیم ملی باید از فیلتر انتخابی و چرخه چرخه مصوب برای تیم ملی استفاده کنند.

طی روزهای گذشته ، آقای خاس به تازگی یک پست مهم و طنز آمیز منتشر کرده است که نوعی اعتراض ساکت نسبت به وقایع اخیر است. با توجه به صفحه شخصی وی ، “دلیلی خواهد داشت ، بهانه ای می شود و ترک نمی شود.

این پست مهم حتی باعث شد که برخی از عزیمت زود هنگام سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی از تیم ملی خبر دهند و این واکنش را نوعی وداع با ساختمان خواند. به خصوص از آنجایی که سرمربی تیم ملی کشتی آزاد حال و هوای خاصی دارد و تجربه نشان داده است که اگر شرایط برای او مناسب نباشد ترجیح می دهد که بماند.

آرامش موقت

با وجود همه سر و صدا و تحلیل ها ، محمد بنا و غلامرضا محمدی ، سرمربیان تیم های کشتی فرنگی ، طی روزهای اخیر با رئیس جمهور در فدراسیون صحبت نکرده اند و همه صحبت ها گمانه زنی تر است.

محمد ابراهیم امامی ، سخنگوی فدراسیون کشتی ، تمام شایعات اخیر را تکذیب کرد و تأکید کرد که بحث خاصی صورت نگرفته است و محمد بنا همچنان به خدمت در این کشتی ادامه می دهد. وی همچنین از دیدار قریب الوقوع سرمربی تیم ملی کشتی با رئیس فدراسیون خبر داد و تأکید کرد که سخنان محمد بنا درباره چرخه انتخاب باید شنیده شود.

رئیس فدراسیون از بانا و محمدی خواسته است در صورت مخالفت با برنامه فوق برنامه پیشنهادی خود را اعلام کنند تا برنامه فدراسیون در چرخه منتخب طی چند روز آینده با بررسی همه نظرات و رفع مشکلات و کاستی های این طرح اعلام شود. .

از کلیات گرفته تا جزئیات

سؤال مربوط به تدوین چرخه انتخاب ملی ، موضوعی پیچیده است که در سالهای اخیر مطرح شده و دارای مزایا و معایب زیادی است. در فدراسیون قبلی ، رسول خادم ساز و کار انتخاب پرسنل ملی گرایی را “فرآیند” تعریف کرد و با توجه به اختیارات نامحدود وی و البته در راس کادر فنی ، وی به تدریج جایگزین ارجح خود را به دلخواه خود ملی کرد. و البته او فکر کرد که تحت تأثیر روند انتخابات ملی است!

با این وجود علیرضا دبیر معتقد است که باید یک چرخه انتخاب عادلانه و کامل برای تیم ملی مشخص شود تا هیچ کشتی گیر نتواند ادعای حق خوردن در تیم ملی کند و همه کشتی گیران شانس برابر برای شرکت در تیم ملی دارند. از کلمات و حدیث مضاعف تیم ملی استفاده کنید. او حتی فکر می کند اگر او فیلتر انتخاب را پشت سر بگذارد ، ستاره ای مانند حسن یزدانی ملی پوش خواهد شد.

بر خلاف موارد قبلی ، دبیر شخصا تصمیم به تدوین این چرخه نگرفت و آن را به انستیتو انکسار واگذار کرد. از طرف دیگر ، قصد دارد خطاها و خطاهای احتمالی این چرخه جلسات خبره با مربیان تیم ملی را برطرف کند و مکانیزمی را تعریف کند که برای همه قابل قبول باشد ، از جمله سرمربیان تیم ملی ، و کسی هم از آن انتقاد نمی کند.

کاملاً مشخص است که غلامرضا محمدی و محمد بنا مربی کشتی آزاد و کشتی فرنگی غربی قادر به محدود کردن نیروها در تیم ملی نخواهند بود و انتقاد شدیدی به این چرخه خواهند داشت. به خصوص که داستان تاریک روند قبلی هنوز در ذهن شما وجود دارد. با این حال ، کمتر کسی اعتراض به برگزاری مسابقات انتخابی ، حتی محمدی و بناا دارد. در زمان های اخیر و پس از حضور این دو در تیم ملی ، شاهد برگزاری مسابقات انتخابی بسیاری نیز بوده ایم.

به نظر می رسد ریشه اختلاف و حواشی اخیر در جزئیات این طرح نهفته است که البته هنوز علنی نشده است. البته هر دو مربی ملی در مورد روند انتخاب توافق دارند ، اما این چرخه باید به گونه ای تدوین و اجرا شود که آنقدر اصول و جامد باشد که جامع باشد و علاوه بر اینکه شامل همه جزئیات و دیدگاه ها می شود ، می تواند روشی منصفانه و منطقی برای تعریف باشد. حالا تیم ملی دو برابر می شود. مسیری که می تواند به همه ابهامات و نشانه های سؤالات جسورانه پاسخ دهد و همه عقاید و سلایق را متقاعد کند.

تدوین صحیح این چرخه ، همه کشتی گیران را ترغیب به شرکت در مسابقات مقدماتی می کند و به آنها یادآوری می کند که برای رسیدن به تیم ملی از چه راهی باید طی کنند. البته این دوره الزامات ، شرایط و ملاحظات ویژه ای دارد و هر سوییچ بسته به عملکرد ، سابقه و موقعیت خود شرایط متفاوتی خواهد داشت.

ما باید منتظر شفاف سازی جزئیات این طرح باشیم و سپس باید در مورد آن قضاوت کنیم.

دکمه بازگشت به بالا