استان ها

چند توصیه برای محافظت از پوست دست‌ها در مراقبت‌های کرونایی

تیتر اول / خوزستان این متخصص پوست و مو گفت: “استفاده از دستکش هنگام دور از خانه توصیه نمی شود و ضد عفونی بهتر از استفاده مداوم از دستکش است.”

دکتر مریم علی عابدی در مورد مراقبت از پوست با استفاده از مواد ضد عفونی کننده اظهار داشت: “در این مدت تعداد زیادی بیمار مبتلا به خشکی شدید ، اگزما و ضایعات پوستی داریم و تعداد این مراجعه به دفاتر به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.” این طبیعی است و نشان دهنده نیاز به مراقبت از پوست دست است.

به گزارش تیتر اول ، وی افزود: وقتی پوست بیش از 10 بار در روز شسته می شود ، قطعاً احتمال تحریک پوست وجود دارد ؛ آب به خودی خود محرک است و وقتی پوست اغلب در معرض آب است ، حتی بدون مواد شوینده می تواند پوست را تحریک و خشک کند.

مدرس دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: استفاده از مواد شوینده بسیار قلیایی و قوی یا مواد ضد عفونی کننده با محتوای زیاد الکل بسیار رایج شده است و برخی افراد روزانه بیش از 10 تا 15 بار از این مواد استفاده می کنند.

وی گفت: استفاده از این مواد باعث ترشح چربی های محافظ از پوست می شود و با استخراج چربی پوست ، آب پوست از بین می رود و پوست در معرض خشکی و شکنندگی قرار می گیرد.

علی عابدی با اشاره به نحوه جلوگیری از آسیب دیدگی پوست دست و محدود کردن درمان این آسیب ، اظهار داشت: باید از مواد شوینده بدون صابون یا مواد شوینده مایع حاوی کرم استفاده شود. می توانید به جای صابون نیز از قلم استفاده کنید. استفاده از مواد شوینده نیز به دلیل استفاده از مواد ضد عفونی کننده الکل ارجح است.

وی اظهار داشت: اگر کسی در خانه است یا مواد شوینده مناسبی در محل کار خود دارد ، بهتر است دست خود را بشوید تا اینکه از الکل استفاده کند. یک مرطوب کننده مناسب باید بلافاصله بعد از هر بار شستشوی دست استفاده شود. بیشتر مرطوب کننده های موجود در بازار ظرفیت جذب چربی بالایی دارند و می توانند از پوست محافظت کنند.

یک مدرس دانشگاه پزشکی desful گفت: باید از شستن دست ها برای مدت طولانی اجتناب شود. 20 تا 40 ثانیه برای شستن دست ها کافی است و اگر مواد شوینده خوب است و نواحی مورد نیاز به خوبی شسته شده است ، دیگر نیازی به شستن دست های خود برای چند دقیقه ندارید. بعضی اوقات می بینیم که بعضی از افراد تا پنج دقیقه به شستن دست های خود ادامه می دهند که لازم نیست.

علی عبدی تصریح کرد: باید از مواد شوینده که بو و بوی کمتری دارند استفاده شود. عطرها معمولاً قادر به تحریک پوست هستند و می توانند باعث بروز تظاهرات پوستی مانند اگزما و خشکی پوست شوند.

وی ادامه داد: نوشیدن مایعات در طول روز نیز می تواند به حفظ سلامت پوست کمک کند. در صورت استفاده از دستکش ، دستکش باید هر نیم ساعت برداشته شود تا هوا وارد پوست شود ، زیرا رطوبت و تعریق روی پوست می تواند مضر باشد.

این متخصص پوست گفت: توصیه نمی شود هنگام خارج کردن خانه از دستکش استفاده کنید و ضد عفونی بهتر از استفاده منظم از دستکش است.

وی در خصوص برنامه رادیو گفت: پیروی از این نکات و همچنین استفاده از یک لایه کامل مرطوب کننده با دست ، باعث می شود در شب و هنگام خواب کمتر مستعد خشکی و آسیب پوستی باشید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا