سلامت و تندرستی

التهاب و خارش پوست را با 7 روش تضمینی، درمان کنید

گاهی اوقات پوست بدون دلیل شروع به خارش می کند، مشکلی که بسیار ناراحت کننده است و بیشتر اوقات در فعالیت های روزانه فرد اختلال ایجاد می کند. اگر به دنبال علت خارش هستید، باید گفت که حتی پزشکان هم نمی توانند علت یکسانی برای این علائم و نشانه ها داشته باشند و باید آزمایش های مختلفی انجام شود. با این حال، التهاب و آلرژی های پوستی جزو اولین مقصران این بیماری هستند و باید طبق دستور پزشک درمان شوند. اما این مقاله سعی دارد راه حل های کلی را که اغلب راهی برای خلاص شدن از شر خارش پوست هستند، بررسی کند. با ما در سفری اکتشافی به سمت خارش پوست همراه باشید.

  1. از کرم ها و لوسیون های با کیفیت استفاده کنید

درمان التهاب و خارش پوست با ۷ روش تضمینی

شما باید لوازم آرایشی خود را از برندهای معتبر انتخاب کنید. امروزه برخی از شرکت های خوب ایرانی محصولات خوبی در این زمینه تولید می کنند و امروز با نرخ ارز و دلار بالا مشوق خوبی برای خرید لوازم آرایشی مرغوب هستند و اکنون می خواهیم برند آنها و محصولات با کیفیت آن را معرفی کنیم. انواع لوازم آرایشی گیاهی با قیمت مناسب. بنابراین برای کاهش التهاب پوست و خارش پوست می توانید لوسین ها و کرم های گیاهی آنها را امتحان کنید.

  1. از چای سبز استفاده کنید

درمان خانگی بیماری ها و مشکلات پوستی به ویژه التهاب و خارش، استفاده از چای سبز است. این مایع سبز رنگ سرشار از ویتامین ها و آنتی اکسیدان هاست که خاصیت ضد باکتریایی و ضد التهابی دارند و به همین دلیل یکی از بهترین راه ها برای درمان خارش است. اما فراموش نکنید که استفاده از چای سبز برای خارش و التهاب پوست باید به صورت محدود انجام شود در غیر این صورت نتیجه معکوس خواهد داشت و باعث التهاب پوست می شود. همچنین می توانید چای سبز را با پودر بنوشید و روی ناحیه آسیب دیده بمالید و بعد از 5 دقیقه پوست خود را بشویید. روش دیگر این است که برگ های چای سبز را بشویید و در آب بجوشانید و پس از پخت، مخلوط را خنک کرده و روی پوست قرار دهید.

  1. لباس سبک بپوشید

پوشیدن لباس های سبک می تواند پوست شما را خنک نگه دارد و با حرکت هوا در آن، احساس خارش را کاهش دهد. به طور کلی لباس های نخی می توانند به حرکت بهتر هوا کمک کنند پس بهتر است لباس هایی را انتخاب کنید که مواد مصنوعی داشته باشند. این لباس ها معمولا پوست شما را خارش و حساس می کنند.

  1. گیاه آلوئه ورا، محبوب همه شرکت های آرایشی و بهداشتی

درمان التهاب و خارش پوست با ۷ روش تضمینی

آلوئه ورا و عصاره آن به تسکین خارش پوست و درمان سوختگی، بریدگی و حتی آفتاب سوختگی کمک می کند. بسیاری از لوازم آرایشی حاوی عصاره این گیاه هستند و به کاهش خارش، کهیر و قرمزی پوست کمک می کنند. به عنوان مثال در هنگام خرید محصولات پوست و مو سینره، البته انواع اصلی آنها انتخاب خوبی برای خداحافظی با التهابات پوستی است. این محصولات با استفاده از عصاره آلوئه ورا و ترکیب مناسب در مدت زمان کوتاهی نتیجه دلخواه را می دهند.

  1. دوش آب گرم

همچنین می توانید از آب ولرم و نمک حمام یا جوش شیرین در حمام استفاده کنید. خارش مزمن پوست را تسکین می دهد و دوش آب سرد می تواند پوست را تسکین دهد. در دوش آب گرم یا سرد، بهتر است از یک پاک کننده ملایم استفاده کنید و پوست خود را به طور کامل نشویید. سپس باید پوست خود را به طور کامل بشویید. در نهایت می توانید پوست خود را به آرامی خشک کرده و از مرطوب کننده استفاده کنید.

  1. نوشیدن مقدار زیادی آب

نوشیدن آب زیاد به تسکین سریع علائم خارش و التهاب کمک می کند. 70 درصد بدن ما از آب تشکیل شده است و این آب در سراسر بدن پخش می شود و نقش مهمی در حفظ گردش خون دارد. اگر بدن خود را به اندازه کافی هیدراته نگه دارید، بسیاری از مشکلات پوستی مانند آلرژی از بین خواهند رفت. معمولاً خارش پوست و آلرژی؛ معمولاً نسبت به سایر پوست‌ها زبرتر هستند و اگر رطوبت کافی دریافت نکنند. ضایعات پوستی در آنها تشدید می شود و چین و چروک های دائمی روی پوست ایجاد می شود.

نوشیدن آب همچنین به کاهش گرما و خنک شدن بدن کمک زیادی می کند و می تواند آلرژی های ناشی از تغییرات آب و هوایی را کاهش دهد. برای حفظ تعادل بدن، باید بر اساس وزن خود آب بنوشید. مردان به ۲ تا ۳ لیتر آب در روز نیاز دارند در حالی که زنان برای حفظ فعالیت های خود به ۲ تا ۲ و نیم لیتر آب نیاز دارند.

  1. مشاوره تخصصی، اولین قدم مهم

درست است، راه های خوبی برای کاهش التهاب و خارش پوست وجود دارد، اما اگر خارش و التهاب شدیدتر شد، خوددرمانی را کنار بگذارید و با یک پزشک مصمم و متخصص مشورت کنید تا کارهای لازم را برای بهبود وضعیت شما انجام دهد. به عبارت دیگر این مرحله اولین کاری است که برای بهبود اندام های مهم و حساس (پوست) بدن انجام می شود.

نویسنده: وحیده امینی

*خوب گزارش دهید

دکمه بازگشت به بالا