استان ها

خدمات مهندسی پیشرفته‌ در حوزه ارزیابی لرزه‌ای طراحی شد

برای اولین بار در کشور؛

طراح مدلسازی مهندسی سازه با اعلام طراحی خدمات مهندسی پیشرفته در حوزه ارزیابی لرزه ای گفت: هدف اصلی این طرح آماده سازی بستر خدمات مهندسی در پروژه های عمرانی است.

گروه استانی خبرگزاری آنا; رامین فهروز بدری در دوران دکتری خود، ذهن خود را با تحلیل‌ها و مدل‌سازی‌های مرتبط با ساختار درگیر کرد تا روشی را توسعه دهد که منجر به نتیجه سریع‌تر شود.

توسعه اصول طراحی ساخت و ساز در چارچوب احتمالات و توسعه روزافزون نظریه های آن در جهان نشان می دهد که در آینده نزدیک روش های ارزیابی و طراحی ساخت و ساز موجود جای خود را به اصول توسعه یافته خواهد داد.

هدف اصلی از ارائه طرح فعلی، تهیه بستر آزمایشی برای ارائه خدمات مهندسی پیشرفته تر در زمینه طراحی و ارزیابی لرزه ای است.

رامین بدری کتابفروش که طراح مدلسازی سازه بود در سال 1361 در تبریز به دنیا آمد و در سال 1384 در رشته مهندسی عمران از دانشگاه ارومیه فارغ التحصیل شد.

وی در سال 1385 مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته مهندسی عمران از دانشگاه تبریز دریافت کرد و در سال 1392 دکترای خود را در رشته مهندسی عمران از گروه علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی تهران دریافت کرد و اکنون استادیار رشته عمران است. مهندسی. دانشگاه آزاد مهندسی. شعبه اسلامی آذرشهر مشغول به کار است.

تجزیه و تحلیل و مدل سازی

کتابفروش بدری با توجه به بررسی و تحلیل مدلسازی سفارش با مهندسین عمران جرقه اولیه این پروژه در مصاحبه با خبرنگار گروه استان های خبرگزاری آنا از آذرشهر چه زمانی به ذهنم خطور کرد؟ وی بیان کرد: ایده اولیه این پروژه در دوران تحصیل در مقطع دکتری به ذهنم خطور کرد که در طی آن تحلیل ها و مدل سازی های فراوان باعث شد تا به این باور برسم که باید راه سریع تری برای حل مشکلات پدیدار شود.

** مدرنیسم ساختمان در ارزیابی و روش های طراحی فعلی ساخت و ساز

وی افزود: توسعه اصول طراحی ساخت و ساز در چارچوب احتمالات و توسعه روزافزون نظریه های آن در سطح جهانی نشان می دهد که در آینده نزدیک روش های ارزیابی ساخت و طراحی موجود جای خود را به اصول تدوین شده خواهد داد. بنابراین جامعه مهندسی کشور باید در این راستا آموزش و هدایت شوند. زیرا چنین بستری برای ارائه خدمات مهندسی در حال آماده شدن است.

طراح مدل سازی سازه با این طرح به چه اهدافی دست یافتید و این طرح چگونه عمل می کند و چه کاربردی دارد؟ وی پاسخ داد: هدف اصلی از ارائه طرح فعلی، تهیه بستر آزمایشی برای ارائه خدمات مهندسی پیشرفته تر در زمینه طراحی و ارزیابی لرزه ای است.

این پژوهشگر تصریح کرد: طرح حاضر آزمایشگاه مجازی کنترل پروژه ها در پروژه های عمرانی است و قادر است پروژه های انجام شده را دریافت و با روش های نوین ارزیابی عملکردی بررسی کند و مهندسان را در بهبود پروژه ها یاری کند.

طراح مدلسازی سازه در پاسخ به این سوال که آیا نمونه طراحی خارجی وجود دارد؟ اگر بله، چه مزیت هایی نسبت به تیم خارجی دارد؟ وی گفت: نمونه های خارجی این طرح در قسمت های مختلف از مرحله طراحی و کنترل گرفته تا بررسی طراحی از یکپارچگی لازم برخوردار نیستند.

کتابفروشی بدری هزینه اجرا یا ساخت نمونه اولیه پروژه مدلسازی و تحلیل مهندسی سازه را اینگونه برشمرد: تکمیل این پروژه مستلزم استفاده از اساتید علوم کامپیوتر و سخت افزارهای لازم مانند سرورهای مناسب است.

وی افزود: چنین امکاناتی در دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد و در اکثر کشورها ارائه تکنیک های نوین مهندسی از دانشگاه شروع می شود و به بازار می رسد. بنابراین، این پروژه نیز برای چنین هدفی تلاش می کند.

طراح مدل سازی مهندسی ساخت و سازها تاکید کرد: ارائه خدمات مهندسی پیش بینی شده در طرح از طریق دانشگاه علاوه بر توسعه و مرتبط بودن روش های خدمات ضامن کیفیت و صحت خدمات است و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی قادر خواهد بود. برای رسیدن به هدف اصلی خود یعنی ارائه آموزش با هدف ایجاد اشتغال گام مثبت دیگری خواهد بود.

بدری کتابفروش که با طرح خود در دهمین نمایشگاه ربع رشیدی تبریز نیز حضور داشت، گفت: طرح جامع به طور کامل آماده شده و فاز اولیه آن اجرایی شده است. تکمیل پروژه نیازمند تصمیمات جدی و حمایت هایی است که فراتر از توان دانشگاه به نظر نمی رسد.

وی تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی دارای اساتید مستعد و تاثیرگذار فعالی است که قادر به اجرای طرح هستند و امیدوارم پس از تکمیل قطعات اولیه این بستر خدماتی، این طرح مورد استقبال دستگاه های تصمیم گیری کلیدی قرار گیرد. بحران های طبیعی

انتهای پست/

دکمه بازگشت به بالا