استان ها

اجرای نظام جامع الکترونیک سازمان نظام مهندسی ساختمان بصورت پایلوت از ارومیه / ابلاغ تعرفه‌های جدید خدمات مهندسی از ابتدای سال جاری

به گزارش تیتر اول آذربایجان غربی ، امیرحسین مرادزاده رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان غربی در مورد اعلام تعرفه خدمات مهندسی گفت: “برای اولین بار در استان تعرفه خدمات مهندسی از 38٪ اعلام شد ، و با توجه به نرخ پایین خدمات مهندسی در مقایسه با هزینه های ساخت ، به زودی افزایش 25 درصدی در هیئت مدیره چهار نفره مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

وی افزود: تعرفه های مهندسی در سال های گذشته تقریباً پنج ماه پس از شروع سال با معرفی آبان ماه سال گذشته تصویب و ابلاغ شد.

رئیس نظام مهندسی ساختمان آذربایجان غربی ادامه داد: در اسفند سال گذشته 767 نقشه با همکاری کارکنان سازمان بررسی شد تا نقشه ها قبل از افزایش تعرفه تصویب شود و 45 نقشه باقیمانده به دفترخانه ارسال شد.

وی در مورد تعرفه های گاز گفت: با پیشنهاد هیئت مدیره و تصویب اداره کل راه و شهرسازی ، تعرفه گاز 38 درصد افزایش یافت و برای اولین بار در استان از سال 1996 با تصویب هیئت مدیره اکنون در حال اجرا است.

وی همچنین در دستور کار تعرفه های ترافیک و برنامه ریزی شهری و آزمایش برق است و به زودی تعرفه جدید در جلسه چهار نفره هیئت مدیره اعلام خواهد شد.

مرادزاده از سامانه جامع الکترونیکی به عنوان یکی از مهمترین رویدادهای هشتمین دوره هیئت مدیره نام برد و گفت: این سامانه طی 15 روز گذشته به عنوان پایلوت در ارومیه معرفی شد و پس از اجرای برنامه در سایر شهرهای استان اجرا می شود. مشکلات به طور کامل برطرف می شود.

رئیس نظام مهندسی ساختمان در آذربایجان غربی با بیان اینکه یکی از مشکلات سیستم جامعه الکترونیکی عدم ارتباط با سیستم شهرداری است گفت: این موضوع در حال بررسی است و پس از رایزنی ها و جلسات مختلف با شهرداری روز گذشته در محل دفع سازمان سیستم های مهندسی و سیستم الکترونیکی جامع کاملاً الکترونیکی و منظم خواهد بود.

وی افزود: با توجه به مشارکت شهردار ارومیه در سازمان نظام مهندسی و اطلاعات رویه ها ، این اقدام توسعه این سیستم الکترونیکی را به طور مثرتر از قبل تسریع می کند.

موراجا موضوع اختصاص زمین برای ساخت دفاتر شهری سازمان مهندسی ساختمان را از هشتمین دوره هیئت مدیره عنوان کرد و گفت: این رویداد ویژه خوی ، پلدشت ، پیرانشهر ، مهاباد ، میاندوآب ، تکاب ، سردشت ، شاهیندژ و قره زیادین و … و ارومیه مرحله اول زمین خریداری شد و به زودی پس از دریافت مرحله دوم ، یک مجتمع تفریحی ، ورزشی و فرهنگی برای اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان ساخته خواهد شد. ، حمایت مدیرکل راه و شهرسازی باید پشتیبانی شود. سیستم مهندسی ارزیابی شده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان در آذربایجان غربی به کاهش ویزیت های شخصی به دلیل شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و افزود: با راه اندازی سامانه و نرم افزار صندوق پول ، بازدید اعضا کاهش یافته و کد رهگیری از راه دور به دنبال آنها انجام می شود. آمار و منابع نظارت بر روی کانال هفتگی و در وب سایت سازمان قرار می گیرد.

موراجا در مورد وضعیت طرح تفصیلی گفت: “جلسات مختلفی با استانداری ، راه و شهرسازی و همچنین شهرداری برگزار شده است و طبق بیانیه برنامه و اجرای آن از دسامبر 1999 ، اعتراض و سردرگمی را با مشورت شهرداری ارومیه و اداره کل راه و شهرسازی مطرح کنید تا بتوانیم پیگیری کنیم تا ببینیم آیا مشکلات برطرف شده است.

موراجا در مورد آمار ساخت و ساز گفت: تعداد نقاشی ها از نظر تعداد و همچنین از نظر مساحت حدود 40 تا 50 درصد نسبت به سال 1999 کاهش یافته است که این یکی از دلایل مقررات جدید ساختمان و شرایط خاص در بازار است.

مرادزاده همچنین اظهار داشت: برای اولین بار در استان ایجاد امتیازات ویژه برای کارگران تمام وقت این حرفه به گونه ای بود که اعمال ضریب تمام وقت از ابتدای هفته آینده اعمال می شود.

رئیس سازمان مهندسی ساختمان آذربایجان غربی همچنین در مورد وضعیت تخلف گفت: “کارگروه ساخت و سازهای غیرمجاز جلسات متعددی برگزار کرد و این سازمان همچنین پیشنهادها و برنامه هایی را ارائه داد که علی رغم قدردانی معاون ساخت و ساز از راه و شهرسازی و شهرداری ، هنوز انجام نشده است “تلاش ها برای اجرای آن ادامه دارد ، اگرچه با الکترونیکی شدن سیستم و حذف شی removal کارت دوتایی ، تعداد تخلفات به میزان قابل توجهی کاهش می یابد و ساخت آن را همراه با برنامه مصوب و کمترین میزان مشاهده خواهیم کرد. تعداد تخلفات

48

دکمه بازگشت به بالا