استان ها

حمایت دستگاه‌های مختلف از جهاد دانشگاهی رضایت‌بخش نیست

تیتر اول / اصفهان عضو شوراهای کمیسیون امور داخلی و مجلس شورای اسلامی گفت: معتقدم جهاد دانشگاهی باید رابطه صنعت و دانشگاه را تقویت کند و مأموریت های فرهنگی و مأموریت های مشابه باید به این بدنه انقلابی واگذار شود.

محمد صالحی دارانی در مصاحبه با تیتر اول در مورد 16 آگوست – سالگرد تأسیس دانشگاه جهاد و وی درباره خدمات این نهاد انقلابی گفت: جهاد دانشگاهی در کشور خدمات بسیار ارزشمندی در زمینه محیط دانشگاهی داشته و می توان گفت که در طول 40 سال گذشته فعالیت های بسیار خوبی در زمینه فرهنگ و اقتصاد داشته است. با توجه به تأکید دو رهبر بر دو بعد اقتصادی و فرهنگی ، این نهاد انقلابی باید در توسعه این دو مقوله و در دستیابی به هدف مجلس شورای اسلامی گامهای بلندی بردارد.

وی افزود: از ابتدای انقلاب اسلامی ، دانشگاه ها مشکلات فرهنگی داشتند که با ایجاد جهاد دانشگاهی تا حد زیادی حل شده است. این نهاد انقلابی اکنون خدمات ارزشمندی در زمینه چاپ و نشر کتاب ارائه می دهد و آنها روابط خوبی با اساتید و دانشجویان از دو طرف برقرار کرده اند و مطمئناً این موسسه می تواند در آینده بسیاری از امور را به پیش ببرد.

نماینده فریدن ، چادگان ، فریدونشهر و بوین میاندشت در مجلس شورای اسلامی گفت: امام خمینی (ره) ایده جالبی داشتند که منجر به ایجاد جهاد دانشگاهی شد و قطعاً دستاوردهای بی شماری از این نهاد انقلابی وجود داشت که باید در آینده بیشتر باشد. متأسفانه در دهه گذشته جهاد دانشگاهی در ابتدای انقلاب اندکی از مسئولیتهای اصلی خود منحرف شده است. انتظار داریم جهاد دانشگاهی بیشتر درگیر در زمینه های مختلف علمی و فناوری و تقویت ارتباط بین “مردم و دانشگاه” ، “صنعت و دانشگاه” و غیره باشد ، زیرا این پیوند می تواند در بعد فرهنگی بسیار مفید باشد.

محمد صالحی دارانی با بیان اینکه حمایت سازمان های مختلف برای جهاد دانشگاهی رضایت بخش نیست ، تصریح کرد: اگر می خواهیم کار فرهنگی انجام دهیم ، باید بیشتر به این نهاد انقلابی توجه کنیم و باید پشتیبانی لازم را داشته باشد. متأسفانه بسیاری از نهادها به کارهای فرهنگی توجه زیادی نمی کنند و بیشتر به بعد مادی و اقتصادی امور توجه می کنند. بنابراین باید جهاد دانشگاهی به خوبی حمایت شود تا بتواند آثار فرهنگی خوبی را ارائه دهد. هر سال ، سایر موسسات بودجه های فرهنگی خود را بدون محدودیت و بدون برنامه ای صرف می کنند که مطمئناً در صورت دقیق تر رسیدن به اهداف ، به نتایج بهتری می رسند.

وی در مورد لزوم واگذاری مأموریت های جدید به جهاد دانشگاهی ، عضو کمیسیون داخلی مجلس شورای اسلامی و شوراها گفت: “معتقدم جهاد دانشگاهی باید روابط بین صنعت و دانشگاه را تقویت کند ، همچنین ماموریت های فرهنگی و مأموریت های مشابه را به این بدنه انقلابی تحویل دهد.” .

وی در پاسخ به این سوال که چه چیزی جهاد دانشگاهی را به عنوان نهادی که از قلب انقلاب ناشی می شود ، متمایز می کند ، خاطرنشان کرد: این نهاد همیشه حافظ علایق ، دستاوردها و اهداف بلند مدت انقلاب و سیستم اسلامی بوده و مهمترین ویژگی جهاد دانشگاهی است. . جهاد دانشگاهی با همه کارهای فرهنگی خود توانسته حرکت گروه های مختلف سیاسی در دانشگاه ها را هدایت کند. اگر این جهت گیری تقویت شود و وحدت گروه های سیاسی تقویت شود ، قطعاً کشور آینده بهتری خواهد داشت.

محمد صالحی دارانی در پاسخ به این سؤال که درباره ارتباط شما با جهاد دانشگاهی در سالهای اخیر گفت: من چندین سال است که رئیس جمهور چندین دانشگاه بوده ام ، به همین دلیل با جهاد دانشگاهی رابطه تنگاتنگی داشته ام و با این موسسه موفق شده ایم فرهنگ خود را پیاده سازی کنم. البته هر گروهی که در دانشگاه باشد و ارتباط بیشتری با جهاد دانشگاهی داشته باشد ، موفق تر خواهد بود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا