جامعه

تبلیغات اسلامی گلستان به کمک جهاد دانشگاهی می‌آید/دهکده گیاهان دارویی تسهیل‌گر در اقتصاد گلستان

تیتر اول/ گلستان مدیر کل تبلیغات اسلامی استان گلستان گفت: تبلیغات اسلامی در گلستان دارای شبکه ای است که توسط مساجد، ائمه جماعات، نمازگزاران، جامعه قرآنی و بانوان اداره می شود که می توانند در انجام رسالت جهاد دانشگاهی در عرصه علم کمک کنند. و اقتصاد مقاومتی». کمک کننده باشید.

حجت الاسلام عباسعلی گرزین، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان امشب با حضور در دفتر خبرگزاری تیتر اول در گلستان با مسئولان جهاد دانشگاهی گلستان و خبرنگاران اصحاب رسانه دیدار و گفتگو کرد.

رئیس جهاد دانشگاهی گلستان در این نشست گفت: جهاد دانشگاهی در درجه اول به عنوان یک نهاد فرهنگی و اشاعه دهنده فرهنگ اسلامی شناخته می شود و فلسفه آن اسلامی سازی رهبری دانشگاه و نگرش دانشجویان نسبت به انقلاب اسلامی است. وظایف موجود همپوشانی خاصی با سازمان تبلیغات اسلامی دارد.

کمک تبلیغات اسلامی گلستان به جهاد دانشگاهی/ روستای گیاهی در اقتصاد گلستان

شهبازی افزود: از سال 64 ماموریت جهاد دانشگاهی از فرهنگ و مدیریت دانشگاهی به سمت صنعت تبدیل شد، هرچند هنوز ماموریت های فرهنگی خود را حفظ کرده و دارای دو خبرگزاری تیتر اول و ایکنا است که تیتر اول خبر خوش و امیدوارکننده است. ایکنا تنها خبرگزاری تخصصی قرآن زیر نظر جهاد دانشگاهی است که به ارائه اخبار در زمینه قرآن و دین می پردازد.

وی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی در سال 1388 در گلستان تأسیس شد و بر اساس مأموریت های خود در حوزه های فرهنگی، آموزشی و پژوهشی، گفت: نظرسنجی افکار عمومی دانشجویان ایران (ISPA) در موضوعات مختلف از جمله اشتغال، آسیب شناسی، اجتماعی است. ارزیابی آسیب و غیره مشاغل و بیشتر فعالیت های ما در حوزه آسیب های اجتماعی است.

کمک تبلیغات اسلامی گلستان به جهاد دانشگاهی/ روستای گیاهی در اقتصاد گلستان

رئیس جهاد دانشگاهی گلستان تاکید کرد: در بحث فرهنگی در حوزه قرآن و معارف دینی خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) است، همچنین خبرگزاری تیتر اول کاملا مستقل است و ماموریت های مشخصی دارد، این خبرگزاری در سال جاری . به سمت اخبار و اظهارات تولیدی حرکت می کند و از روشنگری و حقیقت جویی و حقیقت جویی لذت می برد.

موفقیت 40 درصدی در فاز اول دهکده گیاهان دارویی گالیسیا

شهبازی با اشاره به اینکه مجموعه دانشجویی انواع کار فرهنگی را در دانشگاه ها انجام می دهد، گفت: حوزه پژوهش جهاد دانشگاهی بسیار گسترده است و کشور دارای 29 پژوهشکده، پژوهشکده و پژوهشکده در حوزه های مختلف است. در استان گلستان از 9 سال گذشته در زمینه گیاهان دارویی فعال بوده و بر اساس نیازسنجی در استان، فعالیت در حوزه گیاهان دارویی در دستور کار قرار گرفته است.

وی به فعالیت دهکده گیاهی در گالیسیا اشاره کرد و گفت: دهکده گیاهی توسعه دهنده اقتصادی منطقه و همچنین منبع تاثیرگذاری برای استان و استان گلستان خواهد بود. 125 گونه گیاهی شناسایی و کشت شده است. در استان گلستان زنجیره ارزش تشکیل می شود و با نیازسنجی اقتصادی شروع می شود و با موضوعات مختلفی از جمله ترویج، کاشت نباتات، عقد قرارداد با کشاورزان، مشاوره به کشاورزان، تولید و بازاریابی اسانس و فرآورده های مرتبط خاتمه می یابد.

کمک تبلیغات اسلامی گلستان به جهاد دانشگاهی/ روستای گیاهی در اقتصاد گلستان

رئیس جهاد دانشگاهی استان گلستان با بیان اینکه دور اول دهکده گیاهی حدود 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، گفت: امسال 125 گونه گیاهی در مزرعه نمایشگاه کاشته می شود.

شهبازی با اشاره به اینکه کاشت سیاه دانه نمونه موفقی در سال های اخیر در استان گلستان بود که پس از هزار هکتار استقبال در استان گلستان کشت شد، خاطرنشان کرد: خوشبختانه عملکرد و سود دهی کشاورزان دو برابر شده است.

وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از اقدامات جهاد دانشگاهی بانک سلول های بنیادی خون بند ناف است که اقدامی دانش بنیان است، خاطرنشان کرد: در آموزش و کسب و کار نیز 700 حوزه مهارتی را بر اساس نیاز و نیاز مردم و بانک های اطلاعاتی اجرایی و … ارائه و آموزش می دهیم. مهمتر از همه، آموزش مهارت های آن، که بیش از 50 درصد مواقع اشتغال را فراهم می کند.

کمک تبلیغات اسلامی گلستان به جهاد دانشگاهی/ روستای گیاهی در اقتصاد گلستان

کمک تبلیغات اسلامی گلستان به جهاد دانشگاهی/ روستای گیاهی در اقتصاد گلستان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان نیز در این نشست با بیان اینکه مباحث دانش بنیان باید در همه ابعاد نظام از جمله مسائل فرهنگی و اجتماعی اعمال شود، راه اندازی مجموعه هایی مانند جهاد دانشگاهی را امری ضروری دانست. نشانه مقام معظم رهبری و مردم از آن نهایت بهره را بردند و چنین مجموعه هایی را برای پرکردن خلاء دستگاه حاکم ایجاد کردند.

حجت الاسلام عباسعلی گرزین با اشاره به اینکه نظام اسلامی به مردم اعتماد دارد و نشانه انتقال برخی امور و تشکیل یک گروه مردمی است، افزود: اگر مقام معظم رهبری به نخبگان و جوانان ما اعتماد نداشتند، اکنون این همه ملی و رویدادهای بین المللی از جمله پژوهشکده رویان در واقع اعتماد به نظام اسلامی و حاکمیت بر مردم امتیاز ویژه ای است که در جاهای دیگر کمتر به چشم می خورد.

وی به همکاری مشترک تبلیغات اسلامی و جهاد دانشگاهی گلستان برای تحقق شعار سال اشاره کرد و یادآور شد: استان گلستان دارای شبکه تبلیغات اسلامی است که توسط مساجد، ائمه جماعات، مداحان، جامعه قرآنی و بانوان اداره می شود. تحقق رسالت جهاد دانشگاهی در اقتصاد دانش بنیان و مقاومتی مفید و آموزنده خواهد بود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا