حوادث

کلاهبرداری ۵ میلیاردی با تبلیغ فروش تبلت‌های ارزان قیمت

آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ داود معظمی گودرزی در تشریح جزئیات این خبر گفت:‌چندی پیش یکی از شهروندان با در دست داشتن مرجوعه قضایی به پلیس فتای تهران بزرگ مراجعه و اعلام کرد فردی ناشناس از طریق یک صفحه اینستاگرامی فروش تبلت ارزان قیمت از او کلاهبرداری کرده است. شاکی در ادامه اظهارات خود به ماموران گفت که در فضای مجازی درحال جستجو بوده که در یک صفحه اینستاگرامی تبلیغی از تبلت‌های باکیفیت و جدید با قیمت‌های مناسب را مشاهده کرده و بدون بررسی هویت گردانندگان صفحه مذکور اقدام به خرید یک تبلت از آنان کرده است، اما پس از واریز وجه این افراد اقدام به بلاک کردن شاکی کرده و دیگر پاسخی به او نداده‌اند. 

وی با بیان اینکه کارشناسان پلیس فتا تحقیقات خود در این خصوص را آغاز کردند، گفت: تحقیقات در این زمینه ادامه داشت و در جریان آن چند شکایت دیگر با روش و شیوه مشابه نیز به پلیس فتا اعلام شد. همین موضوع سبب شد تا این فرض برای ماموران تشدید شود که تمام اقدامات از سوی یک نفر انجام شده است. 

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ ادامه داد:‌ ماموران پلیس فتا پس از انجام اقدامات تخصصی و بکارگیری فنون تجربی و علمی، گردانندگان صفحه مذکور را شناسایی و پس از تشریفات قضایی مجرم را در یکی از مناطق غرب تهران مورد شناسایی قرار داده و در عملیاتی دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند. 

معظمی گودرزی با اشاره به افزایش تعداد شکات به بیش از ۲۰ نفر در روند رسیدگی به پرونده گفت: برابر اعلام شکات پرونده در مجموع بیشتر پنج میلیارد ریال از آنان کلاهبرداری شده بود.

وی با اشاره به بازجویی از متهم دستگیر شده در مقر پلیس فتا، اظهارکرد: متهم در جریان بازجویی‌های انجام شده به جرم خود اعتراف کرد و گفت که با راه‌اندازی یک صفحه اینستاگرامی و تبلیغات این صفحه به بهانه فروش تبلت با قیمت مناسب، مراجعه کنندگان را ترغیب به پرداخت بیعانه قبل از ارسال کرده و پس از واریز وجه دیگر پاسخگوی تماس‌ها و پیام آنها نبوده است.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با اشاره به تشکیل پرونده برای متهم دستگیر شد، گفت:  متهم به همراه پرونده متشکله و برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد. تحقیقات تکمیلی ماموران در این خصوص نیز همچنان ادامه دارد. 

معظمی گودرزی همچنین به کاربران فضای مجازی توصیه کرد که به هیچ عنوان فریب ظاهر زیبا و پر رنگ و لعاب صفحات اینستاگرامی را نخورده و خریدهای خود را فقط از فروشگاه‌های معتبر و دارای مجوز و سایت و بسترهای رسمی آنها در فضای مجازی انجام دهند.

تیم خبری حوادث

نویسنده حوادث با توانایی شناسایی ترندها و انتقال اخبار به زبان ساده هستم. تلاش می‌کنم تا خوانندگان را به روز با ترندهای روز دنیای اخبار نگه دارم.
دکمه بازگشت به بالا