فرهنگ و هنر

جشنواره «موسیقی‌ها و نغمه‌های محمدی» برگزیدگانش را شناخت

اولین جشنواره ملی “موسیقی و ترانه های محمدی” با برگزاری مراسمی آنلاین از فضای مجازی برندگان خود را معرفی کرد.

به گزارش تیتر اول ، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری ، عصر شنبه 30 خرداد ، نخستین مراسم اختتامیه جشنواره ملی موسیقی و آواز محمدی در تئاتر آنلاین حوزه هنری برگزار شد و برندگان را به بخشهای مختلف آن معرفی کرد. این مراسم به منظور پیروی از رویه های بهداشتی ستاد ملی کرونا با تعداد محدودی از مسئولان و برگزیدگان برگزار شد و به صورت زنده از فضای مجازی پخش شد.

میلاد عرفان پور ، مدیر مرکز موسیقی در مرکز هنر ، در مراسمی که توسط Silk Biabanki اجرا شد ، اظهار داشت: این جشنواره به دو قسمت تقسیم شده است: از ایده تا تولید) از 10 هنرمند برتر یا گروه های هنری برای ایجاد کار شاخص حمایت کرد. .

عرفان پور افزود: به این ترتیب هنرمندان و گروه های موسیقی در قسمت دوم جشنواره نمونه کارهای خود را مطابق با فراخوان منتشر شده ارسال کردند و به گفته کارشناسان ما از 10 گروه برای خلق اثر دعوت شد. گروه های دعوت شده توانستند در مدت 3 هفته 10 اثر بسازند. کارشناسان این تولیدات را آثار خوبی می دانند و سال های آینده آنها را می شنوند. در این آثار از ژانرهای پاپ ، منطقه ای ، سنتی و هم آوا استفاده شده است که در آن هنرمندان و گروه های شهری نیز حضور دارند.

وی ادامه داد: از 10 شغل تولیدی ذکر شده ، یک شغل توسط مردم و یک شغل توسط کارشناسان هیئت داوران ما انتخاب شده است که هر یک در این بخش جایزه ویژه دریافت می کنند

عرفان پور همچنین گفت: اساتیدی مانند عماد توحیدی ، دانه های محمد میرزمانی ، هادی آرزم ، پیام عزیزی و سعید بیابانکی هیئت داوران بخشی را تشکیل می دهند که “بهترین آثار موسیقی در مورد وجود مبارک پیامبر اکرم” را جشن می گیرد ، که بخشی مشترک است. از همه جشنواره ها

مجید اخشابی ، یکی از هنرمندان موسیقی پاپ نیز در این مراسم حضور داشت و در مورد کار خود در جشنواره ای به نام حضرت باران گفت: “این قطعه مصادف با سالی بود که رهبر معظم انقلاب سال را” پیامبر اعظم “نامیدند. و با کمک او و همه دوستانش منتشر شده است.

وی ادامه داد: در خلق این اثر به این نتیجه رسیدم که باید با موسیقی ایرانی همخوانی داشته باشد ، بنابراین اولین قسمت از مرحله همایون را با استفاده از ترانه های چکاوکا و شوشتری اجرا کردم. معمولاً در این آثار موضوع درباره قله به دوستداران منتقل می شود ، اما من تصمیم گرفتم قله را به نوو برسانم.

اخبی در پایان گفت: این اثر را بیش از 15 بار بازنویسی کردم و بارها تغییر دادم تا آخرین کارم باشد. از آنجا که کارهای آیینی با کارهای دیگر متفاوت و تولید آنها دشوارتر است ، برای شناسایی و مدیریت صحیح ارزش و اهمیت این آثار برای جوانان علاقه مند و تولیدکنندگان موسیقی ، باید چنین جشنواره هایی به طور جدی کار کنند. .

برندگان اولین جشنواره موسیقی و آوازهای محمدی عبارتند از:

افراد قسمت اول انتخاب شده است

لوح افتخار و جایزه نقدی یکصد میلیون ریالی برای کارهای تولیدی 3 دهه گذشته اهدا شد:

مجید اخشابی از تهران برای آقای باران.

نوید نوروزی از تهران برای آهنگسازی “پیامبر مهربانی”.

مهدی یغمایی از تهران برای قطعه بزرگ محمد.

لوح افتخار و جایزه نقدی پنجاه میلیون نمایشنامه به 4 اثر برگزیده از آثار ارسالی به جشنواره اهدا می شود:

بهرام از تهران بابت وحدت پرداخت می کند.

سید عباد محمدی از مازندران روی آهنگ عاشق زرم.

شاهروک پناهی فرد از تبریز برای یک قطعه قرآن.

مصطفی عطایی از تبریز در بخش موسیقی منطقه ای.

قسمت دوم

علاوه بر حمایت از تولید و تبلیغ ، لوح تقدیر و جایزه نقدی صد و پنجاه میلیون ریالی اهدا شد:

از نظر مردم به مجید نصری رسید

از دیدگاه کارشناس ، بهرام پیز از تهران

افتتاحیه اولین آلبوم آثار تولید شده در جشنواره ملی موسیقی و آواز محمدی نیز در این مراسم افتتاح شد.

نخستین “جشنواره ملی موسیقی و آواز محمدی” به همت مرکز موسیقی حوزه هنری و همکاری دفتر تبلیغات وزارت فرهنگ و پیشرفت اسلامی برگزار شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا