فرهنگ و هنر

انتشار «قصّه‌هایی که مادربزرگ نگفت» و معرفی «من از کاتماندو می‌آیم»

دفتر شعر «من از کاتماندو می‌آیم» سرودۀ پونه ندایی و مجموعۀ داستان‌های کوتاه «عصر جدید: داستان‌هایی که مادربزرگ نگفت» نوشتۀ امید کیا در نشر امرود به انتشار رسیدند.

به گزارش تیتر اول، نخستین چاپ از کتاب «من از کاتماندو می‌آیم» با ۱۳۱ صفحه، در شمارگان ۵۰۰ نسخه و با قیمت ۶۰ هزار تومان در سال ۱۴۰۱ منتشر شده و طرح استفاغده شده در جلد آن از جمیل نقش است.

در نوشتۀ پشت جلد و صفحۀ اول دفتر شعر «من از کاتماندو می‌آیم» می‌خوانیم:

«به‌نام نور

هم‌اکنون

ما را بشوی!»

پیش‌تر، دفترهای شعر «ردپای زمان»، «یک مشت خاکستر محرمانه»، «حروف‌چینی لحظه‌ها»، «صحرایی پر از اسب»، «پیاده تا درخت»، «پس از بیداری تاریکی را گم کردیم»، «این شاخه را جبرییل آورده است»، سفرنامۀ «سرزمین ققنوس/سفرنامه کره جنوبی» و آثار ترجمه‌شده‌ای مانند «لانۀ آسمان» از چویی جونگ یول، «خاک حقیقت است»، از کیم جانگ سیک و «من کیستم؟» از کانگ وو هیون از پونه ندایی منتشر شده است.

کتاب «عصر جدید: داستان‌هایی که مادربزرگ نگفت» نیز به‌نوعی بازنویسیِ خلاقانه و ترکیب داستان‌های نوستالژیک با عناصر مدرن عصر جدید است. نخستین چاپ از کتاب «عصر جدید: داستان‌هایی که مادربزرگ نگفت» با ۸۳ صفحه، در شمارگان ۵۰۰ نسخه و با قیمت ۶۰ هزارتومان در سال ۱۴۰۲ به انتشار رسیده است. همچنین نقاشی طرح روی جلد اثر یاشار صلاحی‌ است.

در متن پشت جلد نوشته شده است:

«زاغ بر شاخه نشست. تکّه یونولیت را برداشت و به منقار گرفت. روباه پوزخندی زد و گفت: «دلت خوش است ها… این‌جور حاضر یراق نشسته‌ای که مثلاً کی بیاید تماشا؟ اکسسوار صحنه را بگذار سر جایش برادر، بیا اینجا بنشین کنارم دوتایی با هم غر بزنیم». زاغ اعتنا نکرد. ماکت پنیر را محکم به منقار گرفته بود و بالای دره را نگاه می‌کرد.»

از این نویسنده پیش از این کتاب «انجمن دایناسورها» در نشر امرود به چاپ رسیده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا