استان ها

تکمیل پروژه آبرسانی به غیزانیه در شهریور امسال / پروژه متروی اهواز پیچیده است

تیتر اول / خوزستان استاندار خوزستان با اشاره به اینکه با بهره برداری از فاز اول آبرسانی به غازانیه ، وضعیت آب پایدارتر از گذشته شده است ، دولت از افتتاح فاز دوم این پروژه در طول هفته خبر داد و گفت: کل پروژه آبرسانی غازانیه در شهریور ماه سال جاری به اتمام می رسد.

غلامرضا شریعتی شب گذشته (2 شهریور) در یک مصاحبه تلویزیونی ویژه ضمن تبریک هفته دولت اظهار داشت: امسال به دلیل شیوع عروق ویروس کرونا هیچ هیئت دولتی در استان برنامه ریزی نشده بلکه 533 پروژه استانی با 2.8 هزار میلیارد تومان وام است. این هفته کار خواهد کرد از این پروژه ها 45 پروژه ملی ، 142 پروژه استانی و 346 پروژه دیگر است.

به گزارش تیتر اول ، وی ادامه داد: از همه این پروژه ها ، 304 پروژه با اعتبار 2،557 میلیارد تومانی پروژه های شهری و 229 پروژه با 260 میلیارد تومان اعتبار و 4 هزار نفر در مناطق روستایی اشتغال دارند. از نظر تعداد پروژه ها ، بیشتر شهرهایی که دارای پروژه هستند شامل دزفول ، آبادان و بهبهان است. همچنین از نظر اعتبار ، بزرگترین پروژه های اعتباری ماهشهر با 1.970 میلیارد تومان ، داوطلب آزادگان با 180 میلیارد تومان و اهواز با 91 میلیارد تومان است.

استاندار خوزستان اظهار داشت: بیشترین وام در حوزه پروژه ها منطقه ویژه اقتصادی شیمیایی با حدود 1450 میلیارد تومان وام ، اداره کل بندر و دریانوردی با حدود 500 میلیارد تومان وام و سازمان آب و برق استان با 213 میلیارد تومان است. آنها بالاخره اینجا هستند و آماده رفتن هستند.

وی افزود: امروز نیروگاه غرب تاج با هزینه حدود 330 میلیون دلار آماده بهره برداری است و رئیس جمهور از طریق کنفرانس ویدیویی آن را به بهره برداری می رساند. پروژه های دیگری نیز وجود دارد که به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح می شود و ممکن است دولت هفته ای فرصت کافی برای افتتاح آنها نداشته باشد ، اما مطمئناً بعداً افتتاح می شوند. بیمارستان باغملک ، بیمارستان ولیعصر (عج) بهبهان و بیمارستان الوار گرمسیری از یک هفته یا دو هفته به میزبانی کنفرانس ویدئویی برگزار می شوند. کارخانه فرآوری گاز Bidboland 2 Gulf که معادل دو فاز فقط از پارسای جنوبی است ، نیز آماده بهره برداری است. این پروژه بزرگترین پروژه افتتاحیه امسال است.

بهبود پایداری آب اهواز برای دو یا سه ماه آینده

استاندار خوزستان همچنین در مورد پروژه آبرسانی غدیر گفت: بیش از 50 درصد از این پروژه به جلو حرکت کرده است و شهرهای عمده ای که قرار بود از این طریق تأمین شود ، هم اکنون با آب تأمین می شوند. مخزن املدبوس اکنون آماده بهره برداری است. وجود این مخزن بسیار مورد نیاز بود و باعث افزایش پایداری آب آبرسانی غدیر می شود. ما با 2400 خط لوله به سمت تونل و فراتر از سد دزا ادامه می دهیم و تاکنون این مسیر بیش از 50 کیلومتر را پوشش داده است. اما اکنون ما در حال نصب خط لوله ای از کانال شهید چمران به تصفیه خانه شماره هستیم. 2 ، بدین معنی که با این خط آبرسانی اهواز کاملاً از کرخه خواهد بود. با این پروژه اهواز با آب پایدار و مناسب تأمین می شود و تقریباً نیازی به حذف آب کارون نخواهد بود. پیمانکار این پروژه اردوگاه خاتم الانبیاء است و طی دو یا سه ماه به اتمام می رسد. اجرای این پروژه باعث افزایش پایداری آب اهواز می شود.

مرحله دوم آبرسانی گزنی در هفته دولت آغاز شد

وی با بیان اینکه در مورد آبرسانی در غیزانیه آمده است ، گفت: فاز اول آبرسانی در غیزانیه به بهره برداری رسیده است و وضعیت آب نسبت به گذشته پایدارتر شده است. مرحله دوم آبرسانی گزنی طی یک هفته توسط دولت به بهره برداری می رسد. فاز سوم نیز تا اواسط شهریور به بهره برداری می رسد و کل آبرسانی به قازانیه در ماه سپتامبر به پایان می رسد. علاوه بر این ، پروژه آبرسانی بادامج در دستور کار قرار دارد و پروژه آبرسانی قلعه سحر نیز به بهره برداری می رسد.

آخرین وضعیت فاضلاب اهواز

در مورد فاضلاب اهواز ، شریعت گفت: امیدواریم بتوانیم یک خط منتهی به تصفیه خانه فاضلاب شرقی اهواز را اجرا کنیم و بیش از 80 درصد فاضلاب شرقی را به تصفیه خانه تخلیه کنیم تا در رودخانه فرو نشود. این کار در حال انجام است و طی دو ماه آینده به اتمام می رسد. 50 میلیون یورو به ابتکار دولت و با اجازه مدیر اجرایی از صندوق توسعه خارج می شود. اخیراً 270 میلیارد تومان به استان اختصاص یافته است و آب و فاضلاب استان و دولت موافقت خود را برای اجرای پروژه های کارآمد تر انجام داده اند. آب و فاضلاب استان در حال حاضر توسط پیمانکاران مورد ارزیابی قرار می گیرد و امیدواریم بتوانیم خط لوله فاضلاب در اهواز را بهبود بخشیم و اگر 50 میلیون یورو دیگر اختصاص داده شود ، می توانیم وضعیت فاضلاب فاضلاب در اهواز و کارونا را به میزان قابل توجهی تغییر دهیم. سازمان برنامه ریزی استان ، معاون امور عمرانی استان ، آب و فاضلاب استان و سازمان های بازرسی نظارت دارند که اعتبار در جای خود صرف می شود و بیشترین تأثیر را دارد.

مسئله مترو اهواز یک مسئله پیچیده است

استاندار خوزستان همچنین در مورد پروژه مترو اهواز توضیح داد: موضوع مترو اهواز پیچیده است و مشکلات خاصی دارد ، اما باید سعی کنیم در این زمینه تصمیمی منطقی اتخاذ کنیم و کاری انجام دهیم تا هرچه کمترین خسارت به استان و مردم وارد شود. . به همین دلیل ، ما به دنبال راه حل هستیم. اما قول می دهیم بیشتر تلاش کنیم و این کار را خواهیم کرد.

قطع برق در سال جاری

به گزارش تیتر اول ، وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: متوسط ​​قطع برق در هر خانوار در سال 95 3 هزار و 300 دقیقه بوده است. البته وقفه حدود 1.500 دقیقه عادی است اما 1800 دقیقه دیگر به دلیل گرد و غبار و باران شدید بوده است. سال گذشته ، هر خانوار سالانه قطع برق 750 دقیقه داشت و در سال 1999 تخمین می زنیم قطع برق به 600 دقیقه برسد. با کارهایی که در زمینه زیرساخت ها و اقدامات مؤثر در توزیع برق انجام شده است ، تغییرات اساسی در این زمینه اتفاق افتاده است که اکنون به طور میانگین 600 دقیقه رسیده است. پیش بینی می شود تا سال 1403 ، قطع برق به 150 دقیقه در سال برسد.

در دو یا سه سال گذشته 8000 مدرسه را ترک می کند

وی در مورد وضعیت آموزش و پرورش در استان شریعت اظهار داشت: خوشبختانه از نظر میزان تحصیلات پیشرفت خوبی داشته ایم ؛ ما در سال 1996 717 کلاس ، در سال 1997 925 کلاس ، در سال 1998 هزار و 1331 کلاس را افتتاح کردیم. ما تاکنون 1،175 کلاس درس افتتاح کرده ایم و کارهای گسترده و مؤثر در این زمینه انجام شده است که حدود 4،200 کلاس درس در چهار سال گذشته ساخته شده است و تا پایان سال افزایش می یابد ، با بیش از 8000 کودک در دو یا سه سال گذشته مدرسه را ترک کردند. ما همچنین تلاش می کنیم مدارس را باهوش تر جلوه دهیم و به مدیرکل نوسازی مدارس اعتبار داده ایم که 3،000 لوح برای دانش آموزان نیازمند تهیه کند تا در صورت ادامه تحصیل به صورت عملی از مدرسه خارج نشوند.

این تابستان در استان بی سابقه است

استاندار خوزستان اظهار داشت: امسال 420 هزار هکتار محصول تابستانی داریم که در تاریخ استان بی سابقه است. حدود 230 هزار هکتار سطح زیرکشت کشت داشتیم. در سال 1997 کل سطح زیر کشت در تابستان 140 هزار هکتار بود ، اما اکنون فقط 70 هزار هکتار غیر قابل کشت است. برنج 6 تریلیون گوجه فرنگی تأمین می کند و درآمد مردم افزایش یافته است. با رشد در پاییز ، یک میلیون و 270 هزار تن گندم برداشت کردیم. این استقلال و امنیت غذایی را تضمین می کند. ما انتظار داریم تولید محصولات ما به حدود 21 میلیون تن برسد.

خوزستان یکی از استانهای سطح بالا است که به پروتکل های بهداشتی پایبند است

وی با بیان اینکه درباره مدیریت کرونا در استان وجود دارد ، گفت: اوضاع کرونا در استان سفید است ، اما مردم مسجدسلیمان و آغاجاری باید بیشتر مراقب باشند. برخی از شهرها نیز نارنجی هستند. اما تعداد بیماران مبتلا به ویروس کرونا بستری از تعداد نسخه های کمتر و مرگ و میر کاهش یافته است. تعداد موارد مثبت غیر ثابت نیز در حال کاهش است. مطابق لطف خداوند رفتار انسان نقش اساسی دارد. عادی سازی خواسته های خاص مانند استفاده از ماسک ها نقش اساسی داشته و مردم باید به این کار ادامه دهند. در عین حال ، یکی از اصلی ترین سیاست ها تجمعات مختلفی چون عروسی ، تدفین و غیره بوده است. خوشبختانه خوزستان از نظر پروتکل های بهداشتی یکی از استان های سطح بالا است ، اما حفظ این شرایط از اهمیت بالایی برخوردار است. تا آنجا که به محرم مربوط می شود ، باید سؤالات معنوی مردم رعایت شود و از طرف دیگر ، هیچ کاری برای مشهور کردن حکیم های شیطانی شیعه انجام نمی شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا