بین الملل

تکرار زیاده‌خواهی گروسی: ما از ایران انتظار داریم که به‌طور کامل اجازه بازرسی از تاسیسات هسته‌ای خود را بدهد

«رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بار دیگر اغراق‌ها درباره بازرسی از تأسیسات هسته‌ای را تکرار کرد، بدون اینکه کشورهای غربی به‌ویژه آمریکا را مقصر وضعیت کنونی پرونده هسته‌ای ایران بداند.

گروسی صبح پنجشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: ما از ایران انتظار داریم که به طور کامل اجازه بازرسی از تاسیسات هسته ای خود را بدهد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وی از محدودیت دسترسی بازرسان آژانس انرژی اتمی به تاسیسات هسته ای ایران خبر داد و مدعی شد: آماده همکاری مجدد با ایران هستیم.

مدیرکل آژانس انرژی اتمی همچنین تصریح کرد: حرکت به سمت دستیابی به سلاح هسته ای در خاورمیانه برای صلح و امنیت بین المللی بسیار مضر خواهد بود.

گروسی در بخشی دیگر از سخنرانی خود گفت که مذاکرات واقعی را با اوکراین و روسیه برای ایجاد منطقه امن در اطراف نیروگاه اتمی Zaporozhye آغاز کرده است، اما موضوع پیچیده است.

بر اساس این گزارش، وی توضیح داد: در حال کار بر روی ایجاد منطقه امن در نزدیکی نیروگاه اتمی زاپروژیه هستیم و جلسات متعددی در این زمینه برگزار شده است.

این مقام بین المللی با اشاره به حملات پراکنده اخیر در نزدیکی این نیروگاه افزود: بمباران مکرر امروز نیروگاه اتمی زاپروژیه به هادی هایی که برق واحد آنجا را تامین می کند آسیب رساند.

پیشتر «محائل اولیانوف» نماینده روسیه در جریان مذاکرات وین در واکنش به اتهامات مکرر مقام سیاست خارجی اتحادیه اروپا به ایران، عدم انعقاد توافق هسته ای را به مسائل داخلی مرتبط دانسته بود. بحران آمریکا

310310

دکمه بازگشت به بالا