بین الملل

امیرعبداللهیان: ایران بر نابودی کامل تمامی اشکال تبعیض نژادی متمرکز است

به گزارش تیتر اول ، متن ژوزین امیرا عبداللهیان به شرح زیر است:

به نام خدا
آقای رئیس جمهور ، خانمها و آقایان ؛

در بیستمین سالگرد تصویب اعلامیه و برنامه اقدام دوربان ، می خواهم از همه کارکنان سیاسی ، مذهبی ، ملی و رسمی که در ارتقاء کرامت انسانی و کمک به شکل گیری اعلامیه و برنامه اقدام دوربان تلاش زیادی کرده اند تشکر کنم.

مایه تاسف است که دو دهه پس از اعلامیه و برنامه اقدام دوربان ، جهان امروز با گسترش نژادپرستی مواجه است. ترور جورج فلوید در مینه سوتا و اعتراضات بین المللی علیه ظهور اسلام هراسی نشان می دهد که جامعه بین المللی باید موانع اصلی مبارزه با نژادپرستی را شناسایی کرده و به طور جدی به آنها رسیدگی کند.

خانم ها و آقایان،
در پی پیروزی انقلاب اسلامی ، دولت جدید جمهوری اسلامی ایران ، با وجود روابط نزدیک رژیم سابق با برخی از دولتهای نژادپرست ، تصمیم گرفت تمام تلاش خود را برای مبارزه با براندازی آپارتاید در بین مردم آفریقای جنوبی به کار گیرد. به این اقدام در سفر نلسون ماندلا رئیس جمهور فقید آفریقای جنوبی به جمهوری اسلامی ایران به شدت مورد تأکید و قدردانی قرار گرفت.

به عنوان وزیر امور خارجه جدید جمهوری اسلامی ایران ، با افتخار می گویم که امروز اراده کشورم با هدف از بین بردن کامل انواع اشکال تبعیض نژادی از جمله آپارتاید و صهیونیسم انجام شده است. اینها جنایاتی هستند که منجر به فجایع بی شماری شده اند ، از جمله قتل کودکان و اشغال وحشتناک سرزمین ملت از طریق توسعه شهری تا قلب مسجد الاقصی. تنها با اراده جمعی مشترک جامعه بین المللی ، مرتبط با همکاری ، وحدت و عدم تحمل نژادپرستی ، امکان مقابله با برخی جنایات علیه بشریت وجود دارد.

مخاطب محترم ،
جمهوری اسلامی از ابتکاراتی مانند مجمع دائمی آفریقایی تبار استقبال می کند که هدف آن بهبود شرایط زندگی همه ملل آفریقایی در سراسر جهان است. چالش های جدید ناشی از تبعیض نژادی و نژادپرستی در سراسر جهان نیاز به به روز رسانی ابزارهای بین المللی را برای در نظر گرفتن روندهای نامناسب دوچندان می کند. از جمله غیر انسانی ترین این چالش ها اقدامات است
اجبار یکجانبه و تحریم های غیرقانونی و ظالمانه آمریکا علیه مردم ایران ، کوبا ، سوریه ، ونزوئلا و دیگر کشورهای مستقل منجر به تبعیض و مجازات صدها میلیون نفر بر اساس ملیت و محل تولد آنها و همچنین مجازات آنها شده است. حقوق بشر. ملامت شود. برای کسانی که به تحریم ها وابسته هستند ، باید به شما یادآوری کنم که هفت سال پس از اعلامیه دوربان ، نلسون ماندلا و حزبش هنوز در فهرست تحریم های ایالات متحده بودند ، اما آپارتاید برای همیشه نابود شد.

با تشکر – و درود بر شما و رحمت و برکات خداوند

311311

دکمه بازگشت به بالا