استان ها

آغاز رسمی جشنواره فیلم کودک و نوجوان /” وعده نمایش بیش از 100 فیلم در خانه ها”

مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان تحت تأثیر شیوع کرونا اتفاق افتاد.

به گزارش تیتر اول ، این مراسم که امشب 27 مهرماه در فضای باز فرهنگسرای اصفهان برگزار شد ، پس از سرود جمهوری اسلامی ایران و فیلم یادبود سردار “حاج قاسم سلیمانی” برگزار شد. آنها از بالکن خانه خود مراسم را تماشا می کردند.

دکتر قدرت الله نوروزی ، شهردار اصفهان به صحنه دعوت شد. سی و سه پل در شهر شعار شما را دنبال می کنند “هر خانه سینما است و هر کودک قاضی”. در این شرایط دشوار ، کودکان و نوجوانان بیشتر وقت خود را در فضای مجازی می گذرانند و ما باید از این فرصت استفاده کرده و کودکان و نوجوانان را از طریق فیلم های ساخته شده در جشنواره ها و فضا به همه فرهنگ ها تبدیل کنیم. در واقع نشان داده شده ، فیلم تماشا کنید و امتیاز دهید.

وی گفت: “امروز امکان پذیر است.” پیام جشنواره این است که زندگی مرتبط است. ما از داشتن بیش از صد فیلم در سال جاری به خانه خوشحالیم و حتی از حضور این فیلم ها در مناطق کم درآمد بسیار خوشحالیم.

در ادامه مراسم پیام های مختلفی از کشورهای خواهر اصفهان برای استقبال از آغاز سی و سومین جشنواره به صورت تصویری ارسال شد.
سپس مرادی مدیر برنامه از عمو مسعودو و گروهی از شیرینی پزی از رهبران کودکان اصفهان به سن دعوت کرد. سپس عروسک ها با لباس های خاص به بزرگسالی رسیده و برنامه را به پایان رساندند.

تأکید بر قضاوت درباره کودکان ، رأی دادن به فیلم ها ، تماشای فیلم و تأکید بر شعار جشنواره “هر خانه ای سینما است ، هر کودک قاضی است” از جمله مضامین ترانه اجرا شده توسط مسعود بود.

وی سپس از كودكانی كه از پنجره ها در حال تماشای مراسم افتتاحیه جشنواره بودند استقبال كرد و از آنها خواست كه خود و فیلمسازان جشنواره را تشویق كنند و سپس ترانه “خدا را شكر” خواند تا كودكانی را كه از پنجره او را تماشا می كنند همراهی كند. او صحبت كرد و بچه ها با پرچم در دستانش او را همراهي كردند.

طبق گزارش دبیر جشنواره ، در مراسم افتتاحیه این رویداد پخش شد. علیرز تابس ، دبیر سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان در پیام افتتاحیه ویدئویی درباره افتتاحیه این جشنواره گفت: به نام خدا سی و سومین جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان را آغاز خواهیم کرد ، این سی و سومین جشنواره است. من آغاز دوره جدید جشنواره های فیلم را در کرونا در سال 1399 اعلام کردم. “به گفته این فیلسوف بزرگ ، درهای باز دیگر به این راحتی بسته نمی شوند.”

وی در ادامه پیام خود گفت: “امسال جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان در متن کرونا درهای جدیدی را برای عصر فیلم و رسانه های دیجیتال ایران باز کرد.” طی دو ماه ، همکاران من در بخش فنی قول جشنواره متفاوت را می دهند بنابراین تماشای فیلم برای کودکان و نوجوانان. “
تابس گفت: “من به عنوان دبیر جشنواره امسال این احساس را دارم که همراه با کادر پزشکی قهرمان ، رهبران و مسئولان توانسته اند بار کوچکی را از دوش قهرمانان کشورمان برداشته و به مدت شش روز لحظات شاد و متفاوت کودکان و نوجوانان را فراهم کنند.” ما 23 نوامبر حساب خواهیم کرد. “
وی با بیان اینکه در جشنواره امسال 107 فیلم در 39 جعبه از سکوهای نماوا ، فیلیمو و تیوا نمایش داده می شود ، افزود: برای اولین بار کودکان و نوجوانان ایرانی می توانند ایده ها و نظرات خود را به برگزارکنندگان و تهیه کنندگان جشنواره بیان کنند. برگزاری جشنواره امسال ما را به سمت این شعار سوق داد که (هر خانه سینما است و هر کودک قاضی است) بنابراین کودکان و نوجوانان متولد سالهای 1384 تا 1394 ، یعنی کودکان پنج تا پانزده ساله ، به هر جشنواره زمان می دهند نظر خود را در مورد فیلم های جشنواره به ما بگویید. اعلام. “
دبیر سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان اظهار داشت: نقش مخاطبان و نحوه ارائه آثار در جشنواره امسال کاملاً متفاوت از جشنواره های قبلی است. فیلم های جشنواره را در خانه تماشا کنید. “
وی سمینارهای آموزشی جشنواره در بخشهای ملی و بین المللی را یکی از برنامه های جشنواره دانست و افزود: این کارگاه ها روزانه از اصفهان پخش می شود. .
تابس به المپیاد فیلم جوانان ایران با همکاری بنیاد فیلم فارابی و انجمن فیلم های جوانان ایران ، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال جاری اشاره کرد و ادامه داد: برای همه جوانان شرکت کننده در المپیک آرزوی موفقیت می کنم. یک بار دیگر می خواهم از همه همکارانم در ستاد جشنواره و همه هنرمندانی که آثارشان امسال در جشنواره فیلم کودک و نوجوان نمایش داده می شود ، همچنین از داوران و همه شرکت کنندگان در فضای مجازی ، به ویژه کودکان و نوجوانان ایران ، تشکر کنم. بازدید مخاطبان از سیستم عامل های نمایش فیلم. “

این مراسم در حال برگزاری است.

امروز حسین انتظامی ، معاون وزیر فرهنگ و توسعه اسلامی و رئیس سازمان فیلم نیز پیامی را به سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان ارسال کرد.

متن پیام جشنواره سی ام رئیس سازمان فیلم به شرح زیر است:

به نام خدا

فیلمسازان برای کودکان و نوجوانان ، با توجه به مخاطبان گسترده خود ، نه تنها برای سالها یک راهنمای هوشمند هستند. که توده های باهوش و باهوش خود را با خود آورده اند ، اما مانند گذشته ، توده های عاشق خود را بدون در نظر گرفتن جنسیت و قومیت به خانه خرد و دانش آورده اند.

همانطور که سخنان و دغدغه های هنرمند ایرانی همیشه از اعماق قلبهای پاک ، زلال و دردناک بیرون آمده است ، امری اجتناب ناپذیر است ، بنابراین منشأ فرود او قلب امیدوار کننده مخاطبان خاص است.

نهاد کودکان و نوجوانان پاک مهمترین روش زندگی بزرگسالان در یک م cleanسسه تمیز است و سینمای کودک و نوجوان بزرگترین موفقیت در جهان و بسیاری از موفقیتهای سینمای ایران را در این زمینه کسب کرده است.

در دورانی که دنیا همه گیر کوید 19 را تجربه می کند ، کودکان و فیلمسازان نوجوان ایرانی با انگیزه ای دوگانه تلاش زیادی کرده اند تا درد خانواده های قربانیان را التیام بخشیده و مخاطبان متخصص آنها را برای بالا بردن آرمان هایشان هیجان زده کنند. آنها لباس عقل به خود گرفته اند.

من معتقدم که باید از هنر بزرگ فیلمسازان ایرانی قدردانی کرد و از خداوند متعال برای سلامتی و سربلندی آنها دعا کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا