استان ها

تشکیل کارگروه دانشجویی «حقوق کودک»/ شهر دوستدار کودک ایجاد می‌شود

محمدحسام عرفان دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی در حاشیه برگزاری نمایشگاه «آنلاین معشوق» به همت معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد در نمایشگاه بین المللی مشهد از تشکیل خبر داد. کارگروه دانشجوییحقوق کودکانوی در این دانشگاه به خبرنگار خبرگزاری آنا از مشهد گفت: ایجاد این کارگروه فعالیتی است که برای اولین بار در کشور توسط دانشجویان رشته حقوق و علوم قضایی این دانشگاه ایجاد شد و گام بزرگی برداشته شد. . در راستای اجرا و ارائه حقوق کودکان.

وی افزود: این کارگروه زیر نظر انجمن علمی حقوق کودک ایران خراسان رضوی و با حمایت دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل شد و موفق شدیم با استفاده از دانشجویان رشته های مختلف کارگروهی قوی، منسجم و علاقمند ایجاد کنیم. مانند روانشناسی، مشاوره، جامعه شناسی و غیره.

دبیر انجمن علمی دانشکده حقوق دانشگاه آزاد اسلامی مشهد افزود: این شور و شوق دانشجویان استان خراسان رضوی تعجب همگان را برانگیخت و تمام تلاش خود را به کار می گیریم تا با تجربه از این انگیزه بزرگ استفاده کنیم.

عرفانیه در خصوص اهداف ایجاد کارگروه دانش آموزی «حقوق کودک» گفت: کودکان سالم رکن اصلی ساختن جامعه سالم هستند و این جامعه سالم به رفتار جامعه و خانواده با توجه به رعایت حقوق کودک بستگی دارد.

ایجاد شهری دوستدار کودک

کارگروه های دانشجویی ایجاد می شود

وی تاکید کرد: هدف اصلی ما در کارگروه دانشجویی حقوق کودک دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد شهری دوستدار کودک است. شهری که در آن کودکان از سلامت کامل برخوردار بوده و به خدمات ضروری دسترسی دارند و می توانند به دور از هرگونه تبعیض جنسیتی و طبقه اجتماعی از زندگی خوبی برخوردار باشند.

دبیر انجمن علمی دانشکده حقوق دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد، ارتقای سطح آگاهی خانواده ها و فرزندان را نسبت به حقوق خود بسیار مهم دانست و افزود: این افزایش سطح آگاهی مردم نسبت به حقوق کودک و خطراتی که در این زمینه وجود دارد. تهدید کودکان و نوجوانان در آینده کمک قابل توجهی به شکل دادن به آینده کودکان و نوجوانان خواهد کرد.

عرفانیا با بیان اینکه از فرصت های دانش آموزان استان خراسان رضوی برای این منظور استفاده خواهیم کرد، از دانشجویان علاقه مند و علاقه مند دعوت کرد تا به عضویت این کارگروه درآیند.

به گزارش آنا، غرفه حقوق کودک یکی از غرفه های نمایشگاهی فعال آنلاین محبوب دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی بود که از تاریخ 31 تا 24 تیرماه 1401 به مدت چهار روز به عموم مردم خدمات رسانی کرد.

انتهای پیام/4078/4062/

دکمه بازگشت به بالا