اقتصادی

رکوردشکنی دوباره مصرف برق در خوزستان

تیتر اول/خوزستان مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان با اشاره به اینکه روند رشد مصرف برق همچنان رو به افزایش است، گفت: با نظارت این شرکت رقم جدید پیک مصرف 8708 مگاوات در شبکه ثبت شد.

محمود دشت بزرگ در گفت وگو با تیتر اول، اظهار کرد: روز گذشته (سه شنبه 7 تیرماه) پیک مصرف برق در شبکه خوزستان به رقم تاریخی 8708 مگاوات رسید که در مقایسه با پیک مصرف 8627 مگاوات روز یکشنبه تیرماه ثبت شد. 26. آمده بود، رفته بود.

وی با اشاره به اینکه روند رشد مصرف برق همچنان رو به افزایش است، افزود: این میزان رشد مصرف برق نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 8 درصد افزایش نشان می دهد.

رئیس شورای قابلیت اطمینان و پیک بار تابستانی 1401 خوزستان تصریح کرد: ظهور دمای 50 درجه و بالاتر و همچنین رطوبت و تداوم آن از ابتدای هفته جاری باعث افزایش مصرف برق و اختلال در شبکه شده است. شرایط شلوغ

دشت برگ با درخواست از مشترکین برای کاهش مصرف برق برای حفظ پایداری شبکه گفت: شبکه برق چند روز متوالی با دمای بالای 50 درجه بارگیری شده است که اگر مدیریت نشود و کاهش یابد. ، عمر کوتاه تجهیزات و حوادث ناخواسته را در پی خواهد داشت. و خاموشی در شبکه رخ می دهد.

وی با اشاره به اینکه صنعت برق تمام تلاش خود را برای پایداری کامل شبکه و رفع حوادث ناخواسته اضافه بار و گرما در کمترین زمان ممکن به کار گرفته است، گفت: راه حفظ پایداری شبکه برق از طریق راه است. مدیریت مصرف و مشترکین با کاهش 10 درصدی می توانند از قطعی برق در منازل خود جلوگیری کنند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان تصریح کرد: در این شرایط که توده هوای گرم باقی مانده است، نیاز به صرفه جویی در مصرف برق بیش از پیش احساس می شود تا وقفه ای در جریان برق ایجاد نشود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا