استان ها

افزایش ۴.۵ برابری فوتی‌های کرونا در خوزستان

تیتر اول / خوزستان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپورا اهواس گفت: تعداد مرگ و میر گروه کر در استان خوزستان نسبت به دو هفته گذشته 4.5 برابر افزایش یافته است.

دکتر سید محمد علوی خاطرنشان کرد: این روزها کرونا چهره زشت و زشت خود را به مردم خوزستان نشان داده است. آمار ملی ترسناک است ؛ هر دو ثانیه زنگ خطر به صدا در می آید و هر دو دقیقه یک نفر کشته می شود.

به گزارش تیتر اول ، وی افزود: “اگر بخواهم با زبان آماری صحبت کنم ، عمق فاجعه بیشتر مشخص می شود ؛ در استان خوزستان ، تعداد موارد در 14 روز از 1386 به 3140 ، یا 2.5 برابر افزایش یافته است.” تعداد بستری ها 1.5 برابر افزایش یافته و تعداد مرگ و میر از یک رقم به دو رقم ، یعنی تقریباً 4.5 برابر افزایش یافته است.

جندی شاپورا اهواز معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گفت: این آمارها نشان دهنده افزایش سریع این بیماری در خوزستان است.

وی با اشاره به علل بروز این شرایط گفت: افزایش حضور در جلسات ، مسافرت و کاهش شدید پروتکل های بهداشتی منجر به این شرایط شده است.

علوی که در تلویزیون صحبت می کرد ، افزود: در حال حاضر رعایت پروتکل های بهداشتی در استان خوزستان از 70 درصد به 45 درصد افزایش یافته است. این رقم در مناطق مرکزی حدود 60 درصد و در حومه و بازارها کمتر از 10 درصد است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا