سلامت و تندرستی

این جنگنده رقیب آسیایی سوخو۵۷ است/ عکس

به گزارش خبرگزاری تیتر اول، کی‌اف-۲۱ متعلق به نسل ۴.۵ جنگنده‌ها است که توسط صنایع هوافضای کره به عنوان بخشی از یک پروژه ۶.۶ میلیارد دلاری برای جایگزینی ناوگان قدیمی جنگنده‌های اف-۴ و اف-۵ نیروی هوایی کره‌جنوبی توسعه یافته‌است و همچنین از آن به عنوان جایگزینی ارزان‌تر برای جت جنگنده رادارگریز لاکهید مارتین اف-۳۵ لایتنینگ ۲ نام برده می شود.

این جنگنده رقیب آسیایی سوخو۵۷ است/ عکس

بر اساس طبقه‌بندی‌های نظامی ایالات متحده، جنگنده‌های نسل ۴.۵ دارای قابلیت‌های پیشرفته رادار آرایه‌ای اسکن الکترونیکی فعال، لینک‌های داده با ظرفیت بالا، سیستم پروازی پیشرفته و قابلیت به کارگیری تسلیحات پیشرفته هستند.

بنابراین، جنگنده نسل ۴.۵ با استانداردهای جنگنده‌های رادارگریز نسل پنجم مانند F-۲۲ و F-۳۵ کاملاً مطابقت ندارد. نمونه‌های مشابه این جنگنده کره‌ای، F-۱۵E/EX Strike Eagle تولید آمریکا و Chengdu J-۱۰C تولید چین هستند.

این جنگنده برای یافتن اهداف همچون انواع نسل ۵، یک رادار آرایه فازی فعال (AESA) باند X بومی با ۱۰۸۸ تا ۱۳۰۰ المان فرستنده – گیرنده دارد. هر المان‌ منبع تغذیه مجزا داشته و در اصل یک رادار کوچک هستند؛ از این رو رادار در برابر جنگ الکترونیک و اخلالگری مقاوم است.

این جنگنده رقیب آسیایی سوخو۵۷ است/ عکس

ضمن اینکه منشا امواج کم اثری است که در ترکیب با ویژگی‌های ذاتی آنتن فرستنده اسکن الکترونیکی یا همان AESA، امواج رادار محل حضور هواگرد را لو نمی‌دهد و پنهانکاری الکترومغناطیسی دارد.

همچنین می‌توان هر تعداد المان را برای یک نقش برنامه ریزی کرد؛ برای مثال چند المان زمین را جستجو کرده و از آن تصویر برداری کنند، مادامی که المان‌های دیگری به پویش آسمان بپردازند، ضمن اینکه شماری دیگر از المان‌ها در حال تعقیب اهداف از قبل کشف شده هستند.

این رادار توسط بخش دفاعی از کمپانی خوشه‌ای کره‌ای هانوا (Hanwha) ساخته و به گفته منابع کره‌ای برتر از انواع چینی و روسی است. لاکهید مارتین نیز در ساخت این رادار به هانوا کمک رسانی کرد.

بیشتر بخوانید:

ورود جنگنده‌های نسل پنجم روسیه رسما تایید شد/ عکس

جزئیات سلاح جدید روسیه لو رفت!/ عکس

جنگنده روسی که در آمریکا سقوط کرد / عکس

۲۲۷۲۲۷

کارگروه خبری مطالب پزشکی

علم پزشکی همچون پازلی است و هدفم این است که قطعات آن را به گونه‌ای تنظیم کنم که یک تصویر کامل و جذاب از سلامتی برای شما پدید آید. به عنوان نویسنده علمی و پزشکی، با استفاده از الگوریتم BERT گوگل، این راهنمایی را با انگیزه و استعداد به شما ارائه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا