اقتصادی

تأمین ریل توسط ذوب آهن دستاورد بزرگی برای کشور است

تیتر اول / اصفهان وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت: بیش از 800 هزار تن به تولید ذوب آهن اصفهان افزوده می شود و انفجار شماره یک را پرتاب می کند که بسیار مهم است. این شرکت قادر به تأمین راه آهن کشور است که این یک موفقیت بزرگ برای ایران است.

علیرضا رزم حسینی در ادامه سفر خود به اصفهان ، از ذوب آهن اصفهان بازدید کرد و به همراه رئیس جمهور ایمیدار ، وجهه الله جعفری ، عباس رضایی ، جمعی از فرمانداران و دیگر مقامات استان لنیان و این شهر ، با رهبران ذوب آهن گفتگو و از خط تولید بازدید کردند. این شرکت در جریان آخرین فعالیتهای این مجموعه عظیم صنعتی قرار گرفت.

از دامنه شرکت بازدید نکردید. 1 ، که در آن پیش گرم شدن انجام می شود ، با اشاره به نقش فولاد در شکل گیری صنعت فولاد کشور و آموزش کارشناسان در صنعت ، به خبرنگاران گفت: “به لطف پیروزی انقلاب اسلامی ، تولید فولاد کشور تولید میلیون ها تن که بنیانگذار همه این دستاوردهای ذوب آهن است و این امر به رسمیت شناختن همه کارمندان ، متخصصان و مقامات ذوب آهن است.

وی افزود: این مجتمع عظیم صنعتی برای کشور از ارزش بالایی برخوردار است ، بنابراین چراغ های آن باید هر روز روشن تر باشد و به هر روشی که بتوان به کمیت و کیفیت محصولات آن افزود تا جایگاه جهانی پیدا کند.

به گزارش تیتر اول ، وزیر سامات با اعلام آمادگی کامل برای حمایت از ذوب آهن اصفهان گفت: ایمیدرو از ذوب آهن اصفهان حمایت می کند و کمیته ای را برای رسیدگی به مشکلات صنعت فولاد تشکیل داده است که مطمئناً از این مجموعه عظیم صنعتی حمایت خواهد کرد.

رزم حسینی هم افزایی بین بخشها را بسیار مهم دانست و گفت: صنعت فولاد کشور نباید چشم انداز رقابتی داشته باشد بلکه باید هرچه بیشتر از یکدیگر حمایت کنند. صنعت ملی فولاد با تلاش ذوب آهن اصفهان ایجاد و رشد کرده و اکنون باید از این صنعت حمایت کند.

وی با اشاره به موفقیت دولت ، علی رغم فشار تحریم ها و مقابله با تاج ، افزود: به دلیل محدودیت های فروش نفت ، بدون صنعت فولاد و پتروشیمی کشور ، دولت در سه سال گذشته امکان پذیر نبود.

رزمس حسینی مبارزه با فساد ، آدم خواری و امضای طلا را در اولویت وزارت صمت دانست و گفت: سیاست اقتصادی کشور در بخش فولاد بر اساس لغو رانت ها و شفافیت است.

وزیر صمت گفت: به دلیل تقویت صنعت کشور ، اقتصاد ایران امسال احتمالاً رشد مثبتی را تجربه خواهد کرد و از این لحاظ در تولید 17 کالای مهم رشد کرده ایم.

وی گفت: اصفهان بیش از 800000 تن به تولید فولاد اضافه می کند ، انفجار شماره یک را پرتاب می کند که بسیار مهم است. این شرکت قادر است خط آهن کشور را تأمین کند که این یک موفقیت بزرگ برای ایران است.

منصورس یزدی زاده مدیر عامل ذوب آهن نیز در این نشست گفت: این شرکت گام های مهمی در تولید و بومی سازی برداشته و به دستاوردهای مهمی همچون تولید راه آهن دست یافته است.

وی هزینه های انرژی این شرکت را زیاد دانست زیرا روش تولید و یارانه های انرژی به درد نمی خورد و گفت: معادن عمومی ذغال سنگ به فعالیت های ذوب آهن اصفهان وابسته هستند و این شرکت مسئولیت های اجتماعی مانند خدمات پزشکی ، فعالیت های ورزشی ، عمران را بر عهده دارد. و … یک پیشگام است.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان افزود: این تصور غلط وجود دارد که این شرکت صنعتی قدیمی است و بر این اساس نتیجه گرفته می شود که همچنین آلاینده است. در همین حال ، بیشتر بخشهای ذوب آهن اصفهان نوسازی و نوسازی شده اند و این شرکت اولین گروهی است که با مشارکت سازمان محیط زیست برنامه جامع زیست محیطی را تدوین می کند. پروژه های مختلف زیست محیطی از جمله ساخت و تعویض درب باتری شماره 3 ، کک زدن و جلب رضایت عمومی را اجرا می کند.

عباس رضایی استاندار اصفهان نیز با تشکر از مسئولان ذوب آهن اصفهان برای تحویل قطار مترو بهارست اظهار داشت: این مجموعه عظیم صنعتی یک کارخانه معمولی نیست و عملکرد آن کل کشور را تحت تأثیر قرار می دهد.

وجیه الله جعفری ، رئیس هیئت مدیره ایمیدرو نیز گفت: ذوب آهن اصفهان پشتوانه بسیار خوبی در تنظیم بازار است و بنابراین تأمین مواد اولیه برای حفظ تولید شرکت باید تضمین شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا