استان ها

معاون وزیر صمت برخلاف اتفاقات رخ داده: هیچ استانی در سطح کشور مشکل تأمین گوشت مرغ را ندارد

به گزارش تیتر اول آنلاین آذربایجانعباس تابس ، معاون وزیر صمت ، که در دیدار با یکی از رهبران ارشد آذربایجان غربی به ارومیه سفر کرده بود ، در مورد وضعیت فعلی بازار مرغ گفت: بررسی و بهبود توزیع اقلام در Eida و Holy. ماه رمضان تاکنون از 14 استان این بازدید انجام شده است.
وی با تأکید بر اینکه در زمینه تهیه گوشت مرغ در استان ها مشکلی وجود ندارد ، خاطرنشان کرد: در این استان موضوع تولید مهم بیش از حد تولید شده است.

معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت با اشاره به آمار گزارش شده از 90 میلیون قطعه مرغ در بهمن و اسفند گفت: 130 میلیون مرغ برای جوجه ریزی در نظر گرفته شده بود ، بنابراین مشکل در شبکه توزیع یا فروش مواد اولیه و مرغ است. در پایان.

تابس تاکید کرد: کلیه مواد اولیه توسط جهاد کشاورزی با ارز 4200 تومان توزیع شده است.

وی تعداد دستگاه های جوجه کشی مورد نیاز در کشور را 110 میلیون در ماه برآورد کرد و خاطرنشان کرد: از دیگر مواردی که طی چند روز اخیر کمبود مرغ را با چالش روبرو کرده است قاچاق مرغ به کشورهای همسایه است تا مزیت بیشتر برخی تولیدکنندگان و بازرگانان باشد.

رئیس سازمان حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده ، با بیان رسوائی خود از مردم ، افزود: واحدهای دریافت کننده سرمایه باید بخشی از گوشت مرغ و مرغ را به مردم تحویل دهند ، در غیر این صورت فرد یا واحد به عنوان اخلالگر اقتصادی معرفی می شود .

تابس گفت: “همه بازرسان باید در آذربایجان غربی مستقر شوند تا از چالش های پیش رو جلوگیری کنند.”

وی گفت: ما همیشه به دنبال رضایت مردم هستیم. حتی در روزهای کرونا ، ما یکی از معدود کشورهایی بودیم که هیچ قفسه فروشگاهی خالی نبود.

ما در استان 40 تن مازاد تولید داریم

نادر صادقی معاون استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه در ذخیره کالاهای مورد نیاز مردم مشکلی وجود ندارد ، افزود: این استان روزانه بیش از 240 تن مرغ تولید می کند.

وی با بیان اینکه مصرف روزانه گوشت مرغ در استان 200 تن است ، گفت: 40 تن بیش از نیاز استان تولید می شود.

معاون هماهنگ کننده اقتصادی آذربایجان غربی همچنین با بیان اینکه تولید آرد در استان بیش از نیاز است ، گفت: گسترش آرد در استان بیش از 31 تن تخمین زده می شود در حالی که مصرف استان 29 تن است.

صادقی افزود: دستگاه های نظارتی پیش بینی می شود برای سهولت دسترسی مردم به کالاهای مصرفی ، بازرسی و نظارت را از قبل افزایش دهند.

46

دکمه بازگشت به بالا